Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، مهدی قلیان با اشاره به اینکه متاسفانه مردم هنوز نسبت به این بیماری درک درستی پیدا نکردند، اظهار کرد: در حال حاضر شیوع بیماری به شکل خانوادگی است در حالی که کنترل بیماری در خانواده با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به راحتی امکان‌پذیر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در دورهمی‌ها به راحتی امکان شیوع بیماری فراهم می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه تصوری در جامعه ایجاد شده که در تاریخ نهم آذرماه سال جاری پیوند عقد و تولد فرزندشان را حتما رقم بزنند درصورتیکه نباید به خاطر یک تاریخ تقویمی، تاریخ از دست دادن عزیزانمان را مشخص کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در طول 6 ماه گذشته 24 هزار مورد شکایت از طریق سامانه 190 ثبت شده، گفت: از زمان آغاز محدودیت‌ها نظارت‌ها به شکل ویژه‌تری در حال انجام است و تا اتمام زمان محدودیت‌ها این نظارت ها ادامه دارد و با متخلفان به طور جدی برخورد می‌شود.

قلیان از تعطیلی مشاغل شهرهای قرمز و نارنجی در گروه دو، سه و چهار خبرداد و افزود: در یک هم افزایی ویژه تمام ارگان‌های زیر نظر یک سازمان توسط همان سازمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد به عنوان مثال مدارس و دانشگاه‌ها با حضور کارشناسان وزارت علوم و آموزش پرورش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در شرایط اعمال محدودیت‌ها فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و کلیه آموزش‌ها غیر حضوری است، گفت: در مراکز آموزشی فقط قسمت پیشتیبانی و نرم افزارهای آموزشی امکان فعالیت دارند.

وی با اشاره به این موضوع که برخی از مدارس غیر انتفاعی معلمان را به حضور در مدارس مکلف کردند که این خلاف پروتکل‌های بهداشتی است، تصریح کرد: مدارس غیر انتفاعی مانند مدارس دولتی باید تابع قوانین باشند و از تجمع افراد در مدارس جلوگیری کنند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در حاشیه شهر نیز شهرداری با ماشین‌های آتش نشانی و بلندگو شرایط اعمال محدودیت‌ها را برای مردم تشریح کردند از همین رو هرگونه بی‌توجهی نسبت به اعمال محدودیت‌ها تخلف محسوب می شود، حاشیه شهر یکی از موضوعات پر اهمیت از نظر حوزه بهداشت و درمان است، توسعه مراکز جامع خدمات سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه با تکیه بر حاشیه شهر انجام شده است.

قلیان عنوان کرد: مردم باید تمام خرید و مایحتاج اولیه خود را قبل از ساعت 9 تهیه کنند و بعد از این ساعت رفت و آمدها صرفا برای امور اورژانسی و پزشکی باشد.

وی با تاکید براینکه واکسن کرونا در کشورهای اروپایی تا ابتدای سال 2021 تولید نمی‌شود و در حال حاضر تنها در مرحله تست انسانی است و تایید سازمان جهانی بهداشت را کسب نکرده است، گفت: در کشور ما نیز واکسن کرونا سال 1400 به بعد به مرحله تولید داخل می‌رسد و باتوجه به تحریم دارویی ایران امکان ورود واکسن این بیماری کمتر وجود دارد بنابراین تنها واکسن کرونا در حال حاضر ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مردم هرگونه علائم سرما خوردگی را باید کرونا فرض کنند و خود قرنطینگی و مصرف داروهای اساسی را سرلوحه امور خود قرار دهند، عنوان کرد: اگر دستورات بهداشتی را جدی بگیریم زنجیره‌ی انتقال بیماری قطع می‌شود و می‌توان امید داشت کمتر خانواده‌ای درگیر این بیماری شوند.

انتهای پیام/70066

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهدی قلیان وضعیت کرونایی خراسان رضوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی گفت:در راستای اجرای طرح برخورد با خودرو‌های قاچاق، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان در یکی از مناطق شهر مشهد به یک دستگاه خودرو سواری BMW مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

سرهنگ حسین جوانبخت افزود: در ادامه مالک خودرو مدارک و مستندات لازم مبنی بر داشتن مجوز تردد خودرو ارائه نکرد و خودرو موردنظر به پارکینگ منتقل شد که کارشناسان ارزش این خودرو را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی  از شهروندان خواست؛ در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی خارج از چهارچوب قانون مراتب را در اسرع وقت به پلیس پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای ۳ شهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم زاهدان است
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام