Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مطهره مهدوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی مددکار اجتماعی کلانتری ۱۳ سوادکوه گفت: شیوع کرونا و قرنطینه خانگی پیامد‌هایی را به دنبال داشته و خواهد داشت که مهمترین آن پرخاشگری خانوادگی است و از طرفی خستگی و افسردگی این روز‌ها به وجود آورنده خلق و خوی منفی در افراد بویژه والدین شده که این شرایط خشم و پرخاشگری را شدت بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خلق منفی به وجود آمده از این وضعیت بعضا کودک آزاری و همسر آزاری در جامعه را افزایش خواهد داد که احتمال وقوع آن بیشتر از طرف مردان محتمل است، زیرا با خیلی از رفتار‌ها در خانه تاکنون مواجه نشده‌اند.

افزایش تعاملات و برخی شیطنت‌ها توسط فرزندان برای برخی از مردان خارج از حوصله اسبوده ت و آن‌ها را در معرض اصطکاک و تعارض قرار می‌دهد.

در حقیقیت در خانه ماندن بدون برنامه‌ریزی و احترام به حقوق یکدیگر بدون شک به وجود آورنده تعاملات غیرمنطقی می‌شود و این مهم خود تنش‌های خانوادگی را بین همسران و والدین به وجود می‌آورد.

به طور حتم تمام اعضای یک خانواده از لحاظ اخلاقی و رفتاری با هم تفاهم ندارند پس نباید در این روز‌ها زیاد در رفتار‌ها ریزبینی کرد بلکه باید تعامل در رفتار و اخلاق را در روند زندگی جاری کرد.

از طرفی فشار‌های اقتصادی ناشی از در خانه ماندن برای افرادی که حقوق‌بگیر دولت نیستند تا حد قابل توجهی مزید بر علت شده که سازمان‌های حمایتی باید بیشتر به این حوزه ورود کنند.

ناکامی در تامین نیاز‌ها از اصلی‌ترین علل پرخاشگری می‌باشد فرد زمانی که نیازهایش از جمله نیاز به محبت، توجه یا احترام برآورده نشود، احساس ناکامی کرده و این ناکامی زمینه ساز بروز پرخاشگری می‌شود.

به طور حتم دوران قرنطینه خانگی که بهترین راه برای مبارزه با کرونا و در امان ماندن از شر این ویروس است نیازمند آموزش‌های روانشناسانه و موشکافانه از سوی کارشناسان و متخصصان است، اما تحقق این امر جز با همراهی و همگامی مردم امکان‌پذیر نخواهد بود. راهکار‌هایی برای رفتار با همسر پرخاشگر در شرایط قرنطینه خانگی و احتمال بروز مشکلات زناشویی ممکن است زمان‌هایی نیاز به یادگیری مهارت مقابله با فرد پرخاشگر باشد که در اینجا نکاتی را در این رابطه یاد می‌گیریم:

موقعیت را ترک کنید: در این شرایط برای در امان ماندن از آسیب‌های جسمی و روانی در اثر پرخاشگری کلامی و غیر کلامی محیط را ترک کنید.

از خودتان دفاع نکنید: وقتی همسرتان عصبانی است و شما را متهم می‌کند، برای دفاع از خودتان سعی در قانع کردن وی نداشته باشید، چون در آن شرایط گوش شنوایی وجود ندارد. این کار را به بعد از آرام شدن اوضاع موکول کنید.

مرزهایش را برای وی مشخص کنید و به نتیجه رفتارش اشاره کنید.

اگر اشتباهی از شما سر زده است لطفا با عذرخواهی و پذیرش مسئولیت اشتباه تان، وی را خلع سلاح کنید.

اگر فکر می‌کنید کارتان درست است از مواضع خود عقب نشینی نکنید.

به او یاد آوری کنید که ممکن است رازدار نباشید و مساله خشونت خانگی را با خانواده یا اورژانس اجتماعی مطرح کنید.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرنطینه خانگی کرونا ویروس کودک آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوزها در مسیر قهرمانی ؛ صعود بی‌دردسر ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال آسیا با برگزاری دو دیدار ادامه یافت که در یکی از بازی‌ها تیم ملی فوتسال ایران با چهار گل کویت را شکست داد.

علی اکرمی، سعید احمدعباسی و سالار آقاپور در نیمه اول برای ایران گل زدند. در نیمه دوم سعید احمدعباسی از روی نقطه پنالتی بار دیگر گلزنی کرد و چهارمین گلش را در این رقابت‌ها و دومین گلش را در این مسابقه به ثمر رساند.

در دیگر دیدار همزمان افغانستان سه بر دو از سد بحرین گذشت و به عنوان تیم دوم پس از ایران صدرنشین راهی دور حذفی شد.

شاگردان وحید شمسایی در دور یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها با قرقیزستان روبه‌رو خواهند شد.

کد خبر 846464 منبع: ایسنا برچسب‌ها فوتسال و فوتبال ساحلی ویژه ورزشی جام ملت‌های آسیا

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • دردسر بزرگ استقلال و پرسپولیس در حساس‌ترین بازی
  • زمین برای پاک ماندن به کمک ما نیاز دارد
  • یوزها در مسیر قهرمانی ؛ صعود بی‌دردسر ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا
  • دانشگاه USC: کشف یک دردسر جدید برای مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • دانشگاه یو اس سی: کشف یک دردسر جدید در رابطه با مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • دردسر جدید رئال: این ستاره جدا نمی‌شود