Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، قاضی فادی صوان، بازپرس قضایی و نماینده دادستان لبنان در پرونده انفجار بندر بیروت امروز (چهارشنبه) از پارلمان این کشور خواست که چند وزیر فعلی و سابق را به علت تخلف و کم کاری آنان که احتمالا در بروز این حادثه سهیم بوده، احضار کند.

منابع قضایی لبنان اعلام کردند: قاضی «فادی صوان» در نامه‌ای رسمی به مجلس لبنان تأکید کرده که تحقیقات و بازپرسی‌های انجام شده از تعدادی از وزرای فعلی و سابق نشان می‌دهد که آن‌ها در این حادثه مسئول بوده و در موضوع انتقال محموله نیترات آمونیوم از بندر بیروت کوتاهی کرده و متهم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع افزودند: وزرای کار و دادگستری دولت پیشبرد امور و سه دولت سابق و وزیر دارایی دولت پیشبرد امور و دولت سابق به پارلمان فرا خوانده شدند.

بر اساس قوانین لبنان، هرگونه اتهامی علیه وزرا و نخست وزیران و رؤسای جمهور باید در مجلس پیگیری شود و مجلس محل محاکمه آنان است.

چهاردهم مرداد گذشته، انفجار مهیبی در بندر بیروت باعث ویرانی این بندر و وارد آمدن خسارت‌های زیادی به پایتخت لبنان شد. بر اثر انفجار در انبار نیترات آمونیوم متعلق به شرکتی موزامبیکی در بندر بیروت بیش از ۲۰۰ نفر کشته و هزاران زخمی و چند هزار خانه مسکونی ویران شدند.

دولت لبنان پیش از این اجازه تحقیقات بین المللی درباره این حادثه را نداد و در تحقیقات داخلی ۲۸ مقام از جمله مسئولان بلندپایه بندر بیروت بازداشت شدند و سخنان بیش از ۵۰ شاهد شنیده شده است.

انفجار بندر بیروت بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان را عمیق‌تر کرد و دولت «حسان دیاب» نخست‌وزیر وقت، را مجبور به استعفا کرد و «سعد حریری» هم اکنون مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انفجار بیروت تحولات لبنان انفجار در لبنان بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت صدای انفجار در گناوه و بوشهر اعلام شد

به گزارش صدای ایران،محمدتقی صفری شامگاه جمعه اظهار کرد: به منظور تامین سنگ های مورد نیاز برای عملیات اجرایی موج‌شکن ها و بخشی از اسکله در حال ترمیم بندر گناوه، در ۲ نوبت انفجارهایی در کوه بینک انجام شد.


وی افزود: با توجه به این که معادن سنگ این کوه در فاصله هشت کیلومتری شهر گناوه قرار دارد، انفجارهای انجام شده به خوبی احساس شد.

فرماندار گناوه تصریح کرد: عملیات انفجار از قبل طراحی و با حضور نیروی انتظامی و کارشناسان مرتبط انجام و پس از آن عملیات برداشت سنگ های مورد نیاز طرح اسکله بندر گناوه انجام شد.

دیگر خبرها

  • علت صدای انفجار در گناوه و بوشهر اعلام شد
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • ادعای جلیل محبی از بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان‌ها | کار کیست؟
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی به ایران 
  • ادعای عجیب «جلیل محبی» درباره گشت ارشاد
  • جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • دولت نجات ملی یمن : ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد بندر المخا شدند