Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: دولت آینده آمریکا باید کارهای بزرگی را انجام دهد و بتواند در برابر آن همه اقداماتی که چهره آمریکا را تخریب کرد تا حدی شرایط را جبران کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسن روحانی رئیس جمهور در نشست امروز هیئت دولت با اشاره به مقاومت ملت در برابر دشمنان گفت: یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران در شکست حتمی و قطعی دشمن در جنگ اقتصادی، پایان دوره ترامپیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترامپ بدترین جنایت‌ها را در تاریخ آمریکا نسبت به ملت‌های مستقل به ویژه ملت ایران، ملت فلسطین و سایر ملت‌های که تحت ظلم این کشور قرار داشتند، انجام داد و شکست این فرد به خاطر شکست در مجامع بین‌المللی و حقوقی، شکست در معیار‌های اخلاقی و در افکار عمومی جهان بود و بالاخره در افکار عمومی ملت آمریکا هم شکست خورد.

روحانی با اشاره به اقدامات ضد انسانی، تروریستی و ظالمانه ترامپ نسبت به ملت ایران گفت: حتی ما در دوران کرونا هم عملکرد این فرد را دیدیم که در این دوران هم هر روز به تحریم و فشار خود اضافه می‌کرد. صندوق بین‌المللی می‌خواست به ملت ما ۵ میلیارد دلار برای مسائل پزشکی و مقابله با کرونا کمک کند، ولی همین گروهی که در کاخ سفید حاکم بودند مخالفت کردند و نگذاشتند مردم راحت‌تر بتوانند با شرایط بهتر در برابر این بیماری سخت مقابله کنند.

وی تاکید کرد: علت شکسته ترامپ سیاست‌های غلط خارجی، سیاست‌های غلط بهداشتی و اقدام نظامی نژادپرستانه اش بود. او برای همه غیر قابل اعتماد بود و رفتار‌های عوام فریبانه و پوپولیستی را ادامه داد و خدا را شکر که این شر از سر مردم آمریکا و سر مردم منطقه کم شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت آینده آمریکا باید کار‌های بزرگی را انجام دهد و بتواند در برابر آن همه اقداماتی که چهره آمریکا را تخریب کرد تا حدی شرایط را جبران کند و اشتباهات گذشته را انجام ندهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت آینده آمریکا سیاست‌های ترامپ نسبت به ایران را با صراحت محکوم کند و سیاست‌های نادرستی که دولت قبل آمریکا در طول تا ۴ سال اعمال کرد را جبران کند.

روحانی یادآور شد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همانطور که بار‌ها تاکید کردیم، تعهد در برابر تعهد، اقدام در برابر اقدام، کاهش تنش در برابر کاهش تنش، احترام در برابر احترام و تعهدات بین المللی در برابر تعهدات بین‌المللی است، اگر چنین اراده‌ای در برابر حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد به نظر من حل مسئله بسیار آسان است و ایران و آمریکا می‌توانند تصمیم بگیرند به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برگردند و این می‌تواند مسیر و شرایط را کاملاً تغییر دهد. گره اصلی می‌تواند با یک اراده و تصمیم باز شود.

وی گفت: البته برنامه‌های ما تدوین شده است و برنامه را هم بر آن مبنا اجرا کردیم، اما در عین حال همواره این چنین بوده اگر مشکلی برای مردم در زندگیشان پیش آمده از طریق فشار‌های ناحق غیر انسانی کاخ سفید بوده است و هر زمانی آن‌ها به تعهدات بین‌المللی برگردند آن شرایط عوض خواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در طول چهار سال قبل از سال ۹۷ با تلاش ملت، همه دست اندرکاران، دولت و قوای دیگر دستاورد‌های خوبی داشتیم و ارقام را وقتی برای دوران بلندمدت ایران ملاحظه می‌کنیم می‌بینیم دستاوردها، دستاورد‌های قابل ملاحظه‌ای است.

روحانی ادامه داد: ما اگر سال‌های قبل از جنگ اقتصادی را مقایسه کنیم می‌بینیم در بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی پیشرفت ملموس داشتیم، برای مثال در رشد تولید ناخالص ملی، ما به صورت متوسط در ۴۱ سال، یک و نیم است که در سه سال ۹۴ تا ۹۶ رشد اقتصادی ما ۴.۸ است و رشد اقتصادی ما بیش از ۳ برابر شده است. در بحث اشتغال هم رشد ۲.۶ برابر داشتیم. تورم هم در این سه سال (۹۴-۹۵-۹۶) تقریباً نصف شده است، همه شاخص‌ها نشان می‌دهد دولت جمهوری اسلامی ایران در طول سه تا چهار سال قبل از شروع جنگ اقتصادی سیاست درست، عملکرد درست و قابل مقایسه و قابل ارائه با دوره بلند مدت تاریخ اقتصادی ایران داشته است.

وی گفت: ما در این سه سال اخیر در یک جنگ تمام عیار بودیم و باز ملت ما مقاومت و ایستادگی کرد و بحث تولید هم توانستیم رشد خوبی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی حسن روحانی ترامپ دولت آینده آمریکا رئیس جمهور بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن ساخت واگن‌ها توسط چین/ شهردار تهران پیگیر موضوع در هیات دولت است

مهدی چمران در حاشیه دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت حمله ایران به پایگاه‌های نظامی اسرائیل و تنبیه رژیم غاصب، اظهار کرد: امیدواریم این تنبیه نتیجه‌بخش باشد و منجر به نابودی رژیم کودک‌کش شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: خودشان اعلام کردند که حرکت بزرگی بود و فکر نمی‌کردند به این شکل گسترده باشد؛ البته باید اینگونه می‌بود تا موثر باشد. متاسفانه مجامع بین‌المللی کوتاه آمدند و نشان دادند که ایران باید تنبیه متجاوزان را انجام دهد.

وی افزود: اسرائیل چون در شرایط خاصی است به هر حرکتی دست می‌زند و امیدواریم این موفقیت غرور ایجاد نکند و چشم‌ها را به روی آماده‌باش نبندیم. گرچه آمریکا گفته نه اما نمی‌توان وقعی به صحبت‌های آمریکا نهاد. پدافند هوایی ما باید آماده باشد و اگر از پایگاه‌های کشور همسایه و دریا تجاوزی صورت گرفت و اسرائیل رها نکرد ( که فکر می‌کنیم رها نمی‌کند) باید آماده باشیم.

چمران با اشاره به ارائه گزارش توسط رئیس سازمان بهزیستی در جلسه امروز شورا، یادآور شد: سه لایحه بهای خدمات پسماند، پسماندهای ساختمانی و ویژه پزشکی و صنعتی در جلسه امروز بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما علاوه بر نامه‌نگاری، ملاقات‌های حضوری نیز برای حل مشکل واگن‌ها داشتیم، گفت: هر روزی که ساخت واگن‌ها عقب بیفتد برای ما ضرر است. شهردار تهران نیز در هیئت دولت تلاش‌های فراوانی  انجام می‌دهد تا به نتیجه برسد. انتظار ما این است که موضوع سریع تر عملیاتی شود. برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و باید وزارت کشور تایید نهایی را انجام دهد.

چمران ادامه داد: وزارت کشور توجیهی در این زمینه ندارد و می‌گوید نیرویی برای تایید ندارد. مترو این کارشناسان تخصصی را دارد و می‌تواند تایید کند. فکر نمی‌کنیم که ساخت و واردات واگن منتفی شود. چین ساخت واگن‌ها را عملیاتی کرده و امیدواریم امسال واگن‌ها وارد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
  • جنایت دمشق واکنش صهیونیست‌ها در برابر سیاست های ایران بود/ باید سیاست‌های منطقه ای را تغییر داد!
  • سیاست آمریکا در قبال تنش ایران و رژیم‌صهیونیستی
  • یادداشت| ملت ایران؛ همچنان تاریخ‌ساز
  • روحانی : امیدواریم اسرائیل حماقتش را تکرار نکند
  • واکنش حسن روحانی به عملیات سپاه علیه اسرائیل؛ ایران فقط پاسخ داد| امیدواریم حماقتشان را تکرار نکنند
  • ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشت
  • ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است
  • دولت رام الله جنایت‌های شهرک نشینان را محکوم کرد
  • عملیاتی شدن ساخت واگن‌ها توسط چین/ شهردار تهران پیگیر موضوع در هیات دولت است