Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن محمودی  افزود: در زمان اجرای طرح ۲ هزار و ۸۰۰ نیروی کار در این مجتمع به کارگیری شدند که از این تعداد ۸۵ درصد نیروها بومی استان بودند.
وی ادامه داد: در زمان بهره‌برداری نیز ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این واحد مشغول به کار شده‌اند که ۸۵ درصد نیروهای اشتغال مستقیم بومی استان و منطقه لردگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمودی با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی لردگان از سال ۸۷ آغاز شد، تصریح کرد: این در حالی است که به سبب نبود اعتبار لازم این طرح تا سال ۹۴ تنها از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده بود اما از سال ۹۴ با تامین فاینانس از چین و گشایش اعتباری طرح با پیشرفت خوبی اجرا شد که روز پنجشنبه ششم آذر به طور رسمی افتتاح می‌شود.
مدیرعامل پتروشیمی لردگان با بیان اینکه این مجتمع در سه فاز به مرحله اجرا رسیده است، اظهار داشت: فاز نخست طرح سال گذشته به بهره‎برداری کامل رسید، فاز دوم تحت عنوان تولید آمونیاک در تیرماه امسال و فاز سوم که اختصاص به تولید اوره دارد ماه گذشته به مرحله تولید و بهره‌برداری رسید.
محمودی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی لردگان نخستین طرح جهش تولید در رسته پتروشیمی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: پس از سال‌ها پتروشیمی لردگان در حوزه پتروشیمی‌ها در سال جهش تولید به بهره‎برداری رسیده است.
وی میزان سرمایه‌گذاری این طرح را ۷۵۴ میلیون یورو ارزی و یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مجتمع ظرفیت سالانه تولید ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۷۰ هزار تن اوره را دارد که بر اساس مصوبات مقرر شده تا بخشی از فروش اوره به جهاد کشاورزی اختصاص یابد و مازاد آن صادر شود.
محمودی، دست‌یابی به دانش بومی نصب ماشین‌آلات و تجهیزات پتروشیمی را از مهمترین دستاوردها و شاخص‌های مجتمع پتروشیمی لردگان برشمرد و تصریح کرد: از چهار نوامبر که پتروشیمی لردگان به همراه ۳۳ طرح پتروشیمی دیگر در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت هیچ شرکت خارجی حاضر به همکاری و نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات این مجتمع نشد که در نهایت با دانش جوانان توانمند کشور این تجهیزات راه‌اندازی شد.
مدیرعامل پتروشیمی لردگان ایمنی بالای محیط کار مجتمع پتروشیمی لردگان را از دیگر ویژگی‌های این مجتمع عنوان کرد و افزود: در این مجتمع ۲۸ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر به فوت و یا قطع عضو سپری شد و مشکل خاصی در خصوص ایمنی کارگران به وجود نیامد.
محمودی از توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی لردگان نیز خبر داد و گفت: تولید کریستال ملامین، بازیافت دی اکسیدکربن و پارک اوره سه طرح بزرگ برای صنایع پایین‌دستی ‌پیش‌بینی شده است که عملیات اجرایی کریستال ملامین تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح بازیافت دی اکسیدکربن و پارک اوره نیز در مرحله تامین زمین و اعتبار است و به زودی وارد مرحله اجرا می شود.
گفتنی است ، شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد در فاصله ۵۵ کیلومتری لردگان احداث و تجهیز شده است.
عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی لردگان از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اکنون پس از تحمل سالها تحریم و فشارهای اقتصادی در آستانه افتتاح رسمی قرار دارد.
این مجتمع به سبب دسترسی مناسب به منابع آب و گاز و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و دارای بودن زمین و موقعیت مناسب از نظر تسطیح و انجام امور زیربنایی از موقعیت مکانی مطلوبی برخوردار است.

۴۶

کد خبر 1459468

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری مجتمع پتروشیمی لردگان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه

مدیرعامل  یک شرکت دانش بنیان گفت: فناوری تولید دستگاه تعمیر و بازسازی نمایشگرتلفن همراه پیچیده است که بومی سازی آن کاهش هزینه‌های تعمیرات را برای مصرف کننده به همراه دارد.

محجوب هاشمی افزود:دستگاه ایرانی با قیمت یک سوم نمونه خارجی تولید شده وتعمیر نمایشگر‌های تلفن همراه سالانه از خروج ۳ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند.

او گفت: دقت تعمیرات نمایشگر تلفن همراه دستگاه بومی سازی شده ۹۵ درصد است.

فناوران این شرکت همچنین دستگاه تعمیر و تولید صفحه‌های الکترونیکی تلفن همراه را هم بومی سازی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تحول ساختار تولید ذوب‌آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
  • تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد ۴۳ درصد افزایش یافت
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه + فیلم
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد
  • ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳
  •   چنبره مؤسسات فرهنگی و دلالان غیربومی بر پول‌های نفت 
  • ایجاد بیش از دو هزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای و شیلاتی