Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: یک سامانه بارشی به نسبت پرقدرت از روز پنجشنبه ۶ آذر وارد استان می‌شود و تا روز یکشنبه منجر به بارش برف و باران در بسیاری از مناطق می‌شود.

به گزارش برنا؛ مهران چراغپور، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: این سامانه بارشی فعال با بارش برف و باران، کولاک، رعد و برق و باد به نسبت شدید همراه است و در نقاط مستعد منجر به ریزش تگرگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اخطار نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر شهری، تصریح کرد: شدت بارش‌ها برای روزهای شنبه و یکشنبه پیش‌بینی می‌شود و مناطق غربی و جنوبی بیشترین تاثیرپذیری را از این وضعیت دارند.

چراغپور همچنین نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اخلال تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌ها هشدار داد و گفت: افراد تا حد امکان از تردد غیر ضروری در زمان بارش‌ها خودداری کنند و چنانچه مجبور به تردد شدند وسایل ایمنی از جمله زنجیرچرخ و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌های موثر پاییز در استان آغاز شده است، تصریح کرد: با این وجود نقشه‌های پیش‌یابی نشانگر آنست که بارش‌ها پاییز امسال نسبت به میانگین بلندمدت با کاهش روبرو می‌شود.

چراغپور میانگین بارش‌های سال آبی جاری را ۷۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۴۰ درصد افزایش برخوردار شده اما در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۸ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۸۶ در این استان آغاز شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارش باران چهارمحال و بختیاری هواشناسی باران بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری

دادستان مرکز چهارمحال‌وبختیاری گفت: آمار زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ نسب به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، سیدنصرالدین صالحی در کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: آمار زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ نسب به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حسب تاکید رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور مبنی بر کنترل مجرمین حرفه‌ای، آمار غایبین از زندان بیش از ۳۸ درصد کاهش داشته است.

دادستان مرکز استان با قدردانی از مقامات قضائی در راستای افزایش بیش از ۳۰ درصدی بازدید از زندان‌های استان افزود: بهره‌مندی محکومین واجد شرایط استفاده از نهادهای تخفیفی، تأثیر بالقوه‌ ای در باز اجتماعی نمودن محکومین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

صالحی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ جلسه شورای طبقه بندی در زندان‌های استان برگزار و درخواست‌های زندانیان بررسی شد.

کد خبر 745534

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • سکه وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت ۳ میلیارد ریالی به تأسیسات شهرستان دیر
  • پیش بینی کاهش نسبی دما در چهارمحال و بختیاری
  • پایان اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان