Web Analytics Made Easy - Statcounter

عقیل‌رحمانی: سیدهادی شریعت‌یار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان‌رضوی گفت: با یک باغ تالار که در این شرایط حاد شیوع کرونا به هشدارهای داده شده توجهی نداشت و با برگزاری مراسم عروسی موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم کرده بود، با قاطعیت برخورد و محل پلمب و دیگر اقدام‌های بازدارنده هم در مورد این محل انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در تشریح این اقدام خطرآفرین گفت: متأسفانه با وجود اعلام محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در سطح کشور که در پی آن و با توجه به افزایش شیوع ویروس مذکور، تردد در شهرها و فعالیت برخی صنوف با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد، ما شاهد آن هستیم که عده‌ای از این افراد و متولیان صنوف بی‌توجه به ماجرا، دست به برگزاری مراسم و تجمعات خطرآفرین می‌زنند.

شریعت‌یار ادامه داد:  بارها اعلام شد نباید تصور کرد چون ما علائمی از بیماری نداریم پس به هیچ عنوان خطری ما را تهدید نمی‌کند. اصلاً ما قبول کنیم که فرد شرکت‌کننده در مراسمی نظیر عروسی و... در سلامت کامل قرار دارد، آیا می‌تواند با قاطعیت  بگوید که دیگر افراد حاضر در محل هم هیچ مشکلی ندارند.

یک بار پلمب هم عبرت نشد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان‌رضوی افزود: دو روز پیش و به عنوان نمونه‌ای از این نوع اقدام‌های خلاف‌قانون، اطلاعاتی به دادستانی واصل شد که گویای آن بود که در یکی از باغ تالارهای حاشیه شهر مشهد مراسم عروسی گسترده‌ای برپا شده است. از همین رو دستور بررسی ماجرا با توجه به اینکه این رفتارها  سلامت جامعه را هدف قرار می‌دهد، داده شده و از مأموران کلانتری هلالی و کارشناسان شبکه بهداشت منطقه دو مشهد خواسته شد برای برخورد قاطعانه با عاملان برگزاری مراسم عروسی وارد عمل شوند.

معاون دادستان مشهد بیان کرد: وقتی تیم‌های اعزامی به محل رسیدند مشخص شد مالک باغ تالار سابقه تخلف داشته و در مرداد ماه هم باغ تالار مذکور به دلیل رعایت نکردن همین محدودیت‌ها پلمب شده بود، اما فرد متخلف گوشش به قانون بدهکار نبود و فک پلمب کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان‌رضوی عنوان کرد: همچنین با ورود تیم‌های عمل‌کننده به محل  مشخص شد که بیش از 500 نفر به صرف نهار به مجلس عروسی دعوت شده و به هیچ عنوان هم افراد حاضر در محل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند. برهمین اساس دستور پلمب محل صادر و فرد خاطی به دادسرا فراخوانده شد.

از سوی دیگر با توجه به تکرار رفتار متخلفانه و دور از انتظار مالک باغ تالار برای آنکه بازدارندگی ماجرا به بالاترین حد خود برسد و درس عبرتی باشد برای او و دیگر افرادی که در سر دارند دست به این رفتار بزنند، دستور تکمیلی برای قطع کردن انشعابات آب، برق، گاز و تلفن محل داده شد و این کار هم صورت گرفت.

تهدید علیه بهداشت عمومی در انتظار خاطی

شریعت‌یار بیان کرد: حتی ما در برخورد با این اقدام که سلامت مردم شهر را به خطر می‌اندازد، تصمیم گرفتیم بنری سر در محل نصب و دلیل برخورد قانونی با متخلف روی آن درج شود تا دیگران هم در جریان ماجرا قرار بگیرند.این مقام‌قضایی بیان کرد: این‌گونه نمی‌شود که فردی تصور کند درگیر کرونا نیست، پس حضور او در این گونه مراسم‌ها هیچ مشکلی ایجاد نمی کند ، در حالی که این ادعا هم باطل است، اما با فرض قبول آن، آیا این ماجرا برای دیگران هم صادق است.

اگر این افرادی که در مراسم حضور داشتند مبتلا به کرونا شوند، خدا می‌داند چه تعداد انسان بی‌خبر از همه‌چیز را هم با خود درگیر بیماری و سختی آن خواهند کرد.

از همین رو به مالکان باغ تالارها با توجه به اینکه درک می‌کنیم از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند، هشدار می‌دهیم این مقوله سلامت‌محور را رعایت کنند و  در غیر آن صورت با خاطیان با قاطعیت برخورد خواهد شد. از سوی دیگر افراد خاطی هم بدانند با اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی روبه‌رو خواهند شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا باغ تالارها پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مراسم عروسی باغ تالار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و چهارم، پرسپولیس در آبادان میهمان صنعت نفت است.

با توجه به اینکه صنعت نفت خطر سقوط را متوجه خود می‌بیند، هواداران پرشور آبادانی استقبال خوبی از این بازی حساس به عمل آورده‌اند‌‌.

اما از سوی دیگر در فاصله کمتر از یک ساعت مانده تا شروع این مسابقه، جایگاه هواداران پرسپولیس در این بازی خالی مانده است. باید دید تا شروع بازی تک جایگاه میهمان سرخپوش در این بازی پر می‌شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است
  • "مجنون آن لیلی" به تالار حافظ می‌آید
  • برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز
  • مجنون آن لیلی به تالار حافظ می‌آید
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه
  • (تصاویر) تشریفات خاص برگزاری جشن عروسی صائبین مندایی