Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@01:32:29 GMT

رشد ۵۵ درصدی صادرات کردستان

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۹۴۲۴

رشد ۵۵ درصدی صادرات کردستان

بختیار رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج در خصوص میزان صادرات از گمرکات استان کردستان اظهار داشت: طی هشت ماهه سال ۹۹ درمجموع ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۳۹ تن کالا به ارزش ۹۶۴ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۶۵۸ دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی در خصوص آمار صادرات و واردات گمرکات استان کردستان در آبان ماه سال جاری افزود: در این ماه شاهد صادرات بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۳۹ تن کالا به ارزش ۹۶۴ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۶۵۸ دلار از گمرکات استان بوده‌ایم که با رشدی قابل ملاحظه از لحاظ ارزش دلاری به میزان ۱۲ درصد و از لحاظ تنی ۵۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: صادرات سایر گمرکات به میزان یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۸۳۹ تن کالا به ارزش ۴۶۷ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۴۶۲ دلار که از گمرکات استان صادر شده است  نسبت به مدت مشابه از لحاظ وزنی ۶۷ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۱۲ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان کردستان اعلام کرد: سهم صادرات استان به میزان یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ تن کالا به ارزش ۴۹۷ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۱۹۶ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  از لحاظ وزنی ۴۴ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۱۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۳ درصدی واردات از گمرکات کردستان به داخل کشور

رحمانی‌پور خاطر نشان کرد: در رویه واردات نیز در این ماه بیش از ۲۱ هزار تن کالا به ارزش افزون بر ۳۰ میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی نسبت به هشت ماهه سال قبل ۱۳ درصد افزایش و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۴ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه گمرک باشماق رتبه نخست در ترانزیت خارجی مقصد را داراست، میزان کل ترانزیت داخلی مبدا، خارجی مبدا و خارجی مقصد به میزان ۹۵۰ هزار و ۹۷ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۷۸۵ دلار است.

وی خاطر نشان کرد: میزان بسته‌های ورودی به گمرک امانات پستی در هشت ماهه سال ۹۹ تعداد ۷۹ بسته به ارزش حدودی ۱۹ هزار و ۲۳۸ دلار است که ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و بسته‌های خروجی که به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز ۳۰ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان کردستان اضافه کرد: میزان ورود و خروج خودرو نیز با توجه به شرایط ایجاد شده ( ویروس کووید ۱۹ ) به میزان ۹۳ درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان گمرکات استان کردستان لحاظ ارزش دلاری گمرکات استان تن کالا به ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان