Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای هادی میرزایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه شرط مرمت اصولی بنا‌ها از مهمترین مفاد قانونی واگذاری بناهاست افزود: این بنا‌ها در قالب ۹ حمام تاریخی، ۷ خانه خلاق، ۲ خانه کاربردی در بافت تاریخی استان یزد، یک نمایشگاه در خانه پدری جلال آل احمد، عصارخانه در آران و بیدگل، ۷ مجتمع گردشگری بین راهی و ۷ مجموعه تاریخی در بافت روستایی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این طرح در بنا‌های تاریخی روستایی با هدف احیای اقتصاد روستایی و ایجاد مکانی برای عرضه مستقیم هنر‌های دستی به منظور کاهش هزینه‌های تمام شده هنرمندان و قیمت تمام شده محصولات در ۷ مجموعه تاریخی روستایی اجرا می‌شود.
رییس صندوق احیا، مرمت و بهره برداری از بنا‌های تاریخی افزود: اگهی مزایده این ۵۴ بنای تاریخی هم اکنون در روزنامه ایران چاپ شده است و متقاضیان در بخش خصوصی می‌توانند تا شانزدهم آذر درخواست‌های خود را اعلام کنند.
آقای میرزایی گفت: سرمایه گذارانی که امتیاز کافی را کسب کنند پاکت‌های قیمت آن‌ها بازگشایی و پس از بررسی توان فنی و اقتصادی آن‌ها برای حفاظت، مرمت و بهره برداری، مراحل واگذاری بنا‌ها و خانه‌های تاریخی به آن‌ها انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد: عموم این بنا‌ها به مرمت نیاز دارند بنابراین مهمترین هدف واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی مرمت، احیا و بهره برداری خردمندانه از این آثار توسط بخش خصوصی است.
رییس صندوق احیا، مرمت و بهره برداری از بنا‌های تاریخی گفت: سرمایه گذارانی که در مزایده انتخاب می‌شوند موظف هستند مشاوران خود را برای اخذ مجوز به صندوق معرفی کنند و پس از تأیید عملیات مرمت توسط کارشناسان این صندوق کار خود را آغاز کنند.
آقای میرزایی افزود: عملیات مرمت هر بنای تاریخی واگذار شده زیر نظر کارشناسان صندوق احیا و مرمت بنا‌های تاریخی انجام می‌شود.
وی درباره کاربری ایجاد خانه‌های خلاق در بنا‌های تاریخی گفت: در این طرح قرار است بنا‌ها و خانه‌های قدیمی با عرضه و فروش صنایع دستی و همچنین آموزش فرش دستباف به مرکز توسعه صادرات تبدیل شود.
رییس صندوق احیا مرمت و بهره برداری از بنا‌های تاریخی از همکاری و حضور کسب و کار‌های نوپای (استارت آپ) موفق در خانه‌های خلاق خبر داد و افزود: با همکاری کسب و کار‌های نوپای زنجیره تولید و فروش محصولات صنایع دستی تکمیل و خانه‌های خلاق می‌توانند محصولات را در تراز‌های بین المللی عرضه کنند.
آقای میرزایی گفت: گردشگران می‌توانند در خانه‌های خلاق مراحل کامل تولید صنابع دستی را مشاهده و خریداری کنند.
وی افزود: قرار است در همکاری مشترک با فعالان عرصه طراحی صنعتی محصولات صنایع دستی را در بسته بندی‌های مناسب و استاندارد با در نظر گرفتن قیمت عرضه کنند.         

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مرمت و بهره برداری بنا های تاریخی خانه های خلاق صندوق احیا بخش خصوصی بنا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم

بارندگی‌های اخیر در استان و شهر یزد سبب جاری شدن سیلاب و فرونشست خیابان‌های شهر یزد و فرونشست دوباره در خیابان ایرانشهر و بخشی از محوطه بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان تفت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در ادامه بارش‌های رگباری که از روز گذشته آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد، تاکنون شاهد خسارت‌هایی به زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل‌ونقلی در استان بوده‌ایم.

این بارش‌ها تاکنون سبب فرونشست‌های متعدد در استان از جمله شهر یزد در زیرگذر امام حسین (ع)، فرونشست دوباره در خیابان ایرانشهر یزد و بخشی از محوطه بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان تفت شده است.

علیرضا نقوی، مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در خصوص مرمت فرونشست در مناطق شهر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: پس از انجام بررسی‌های اولیه از فرونشست میدان امام حسین (ع) یک مسیر متروکه فاضلاب در این قسمت کشف شد.

وی با اشاره به اینکه مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شده است ادامه داد: زیرگذر امام حسین (ع) یکی از کریدورهای اصلی شهر یزد است و ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو محسوب می‌شود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهر یزد خاطرنشان کرد: مرمت فرونشست زیرگذر امام حسین در شب گذشته که بر اثر بارندگی ایجاد شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیروهای منطقه تاریخی شهر، مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.‌

کد خبر 747485

دیگر خبرها

  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار