Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت درباره اینکه آیا رانندگان تاکسی‌های اینترنتی برای تردد در ساعات منع تردد در شهر مجاز هستند یا خیر، گفت: چنین ادعایی درست نیست و همه شامل طرح ممنوعیت تردد می‌شوند و مجوزی برای ورود خودروهای تاکسی اینترنتی و ... وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مجوزهای تردد برای خودروهایی که ترددشان دارای ضرورت باشد از سوی فرمانداری صادر خواهد شد، افزود: رانندگان این خودروها اگر ضرروتی برای تردد دارند، باید یا خودشان یا از طریق شرکت‌شان مجوز تردد را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: معیار پلیس برای عدم جریمه خودروهایی که در ساعت غیرمجاز تردد می‌کنند، مجوزی است که از سوی فرمانداری صادر می‌شود و ما بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

سردار رحیمی در عین حال از همراهی و همکاری مردم در اجرای محدودیت‌ها قدردانی کرد و گفت: پلیس جزو نهادهایی بود که در این مدت نه تنها تعطیلی نداشته، بلکه در آماده‌باش هم هست و به شکل محسوس و نامحسوس خیابان‌ها و معابر را پوشش می دهیم و بر اجرای پروتکل ها نظارت می‌کنیم.

به گفته وی، تمام این اقدامات برای حفاظت از سلامتی و جان شهروندان انجام می‌شود و خوشبختانه میزان همکاری شهروندان با اجرای محدودیت‌ها نیز بسیار خوب بوده است.

کد خبر 567748 برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی كرونا در ايران تاکسی اینترنتی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی كرونا در ايران تاکسی اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند

ایسنا/قم معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان اینکه داروخانه‌های دارای مجوز فروش اینترنتی، مجاز به فروش شیرخشک نیستند، اظهار کرد: برای مبارزه با قاچاق، تهیه شیرخشک‌های روزانه با شماره ملی و تاریخ تولد امکان پذیر است و به تعداد ۱۰ عدد در ماه بیمه‌ای حساب می‌شود. همچنین برای تهیه شیرخشک رژیمی علاوه بر کد ملی و تاریخ تولد حتما به نسخه پزشک نیاز است.

دکتر هدی ابوالحسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امروزه در دنیا طب تلفیقی مطرح است، اظهار کرد: به عقیده ما تنها افرادی که در حوزه طب سنتی صلاحیت تجویز نسخه برای بیماران را دارند، پزشکان متخصص طب ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه داروها و مکمل‌های گیاهی حتما باید با تجویز پزشکان متخصص مصرف شود، عنوان کرد: عطاری‌ها اجازه فروش داروهای گیاهی را ندارند و تنها مجاز به فروش فرآورده‌های فله گیاهی به صورت پودر نشده هستند. همچنین به هیچ عنوان مجوز طبابت و تجویز نسخه و دارو را ندارند.

ابوالحسنی بیان کرد: مردم ما باید به این نکته توجه کنند که مرجع درست برای تهیه دارو و مکمل‌های گیاهی منحصر به داروخانه‌ها است، لذا باشگاه‌های ورزشی، عطاری‌ها و سایت اینترنتی مجوز ندارند و مرجع مناسبی برای خرید مکمل‌ها نیستند.

وی با اشاره به اینکه هیچگونه نظارتی بر داروهای گیاهی بدون برچسب اصالت وجود ندارد، تصریح کرد: تنها داروهای گیاهی دارای برچسب اصالت و قابل شناسایی در سامانه تیتک غذا و دارو مورد تأیید هستند.

مکمل‌های دارویی با نظر پزشک مصرف شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد عوارض مصرف خودسرانه مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها، اضافه کرد: مصرف بالای مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها می‌تواند منجر به ایجاد مسمومیت در بدن شود.

ابوالحسنی با تاکید بر اینکه ویتامین‌ها به دو صورت محلول در آب و محلول در چربی هستند، ادامه داد: ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین C و B حتی اگر بیشتر مصرف شوند پس از جذب میزان مورد نیاز بدن از طریق ادرار دفع می‌شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: این در حالی است که مصرف زیاد ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A و E در ارگان‌های مختلف بدن به ویژه کبد رسوب می‌کنند و منجر بروز مسومیت‌های جدی می‌شوند.

وی با بیان اینکه عملکرد پزشکان در تجویز دارو در نسخه‌های الکترونیکی قابل رصد است، یادآور شد: برخی از پزشکان تعداد 10 قلم دارو را در یک نسخه تجویز می‌کنند، در حالی که استاندارد جهانی تجویز اقلام دارویی، حداکثر دو قلم دارو است، لذا عملکرد پزشکان تحت نظارت است و در صورت ادامه دار شدن این فرآیند ممکن است توسط نظام پزشکی به مراجع قضایی معرفی و یا از ادامه فعالیت محروم شوند.

داروخانه‌های اینترنتی فقط مجاز به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی هستند

ابوالحسنی تعداد بالای تجویز فرآورده‌های تزریقی در برخی نسخ را مورد توجه قرارداد و گفت: بعضا افزایش تجویز فرآورده‌ها تزریقی مانند سرم به دلیل تقاضای بالای بیماران است لذا در این راستا در حوزه پایش و نظارت غذا و دارو این پزشکان را رصد می‌کنیم. در همین زمینه سال گذشته پزشکانی که عملکرد مطلوبی در حوزه تجویز دارو داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به اهمیت حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها اظهار کرد: در صورت تقاضای شهروندان برای تهیه مولتی‌ویتامین‌ها و مکمل‌های دارویی، مسئول فنی داروخانه‌ها حتما باید از علت مصرف این مکمل توسط فرد آگاهی پیدا کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، تاکید کرد:  نظارت و بازرسی بر عملکرد داروخانه‌ها به صورت مستمر در حال انجام است و در کنار آن گزارشات مردمی در خصوص تخلفات را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

ابوالحسنی با بیان اینکه داروخانه‌های دارای مجوز فروش اینترنتی فقط می‌توانند مکمل‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی را به فروش برسانند، یادآور شد: شهروندان باید آگاه شوند مرجع مورد تأیید وزارت بهداشت برای تهیه داروها و شیر خشک داروخانه‌ها هستند و مکمل‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی دارای برچسب اصالت را از طریق فضای مجازی، تنها از داروخانه‌هایی که مجوز فروش اینترنتی دارند، تهیه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین