Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شیرزاد اسداف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «ییسپر سیرنسن» معاون زیر امور خارجه دانمارک به صورت ویدئو کنفرانس گسترش همکاری‌های متقابل بین دو کشور را بررسی کردند.

در این جلسه، چگونگی و ابعاد اولویت‌دار توسعه روابط متقابلا سودمند بین ازبکستان و دانمارک بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

طرفین بر اهمیت تشدید گفت‌وگوهای سیاسی از طریق برگزاری مراسم‌های مشترک و همچنین تحکیم همکاری‌های متقابل در چارچوب سازمان‌های بین المللی و ساختارهای چندجانبه تاکید کردند.

طرفین به همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری توجه خاص داشتند. همچنین بر اهمیت برنامه‌های «تاشکند» مبنی بر عضویت در سازمان تجارت جهانی، کسب مقام کشور ذینفع در چارچوب سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) و هماهنگی طرح قرارداد در مورد همکاری گسترده و همکاری با اتحادیه اروپا تاکید شد.  

طرفین همچنین چشم انداز همکاری‌های متقابل در زمینه فرهنگی را نیز بررسی کردند.

دو طرف برای بررسی چشم انداز تعمیق روابط در زمینه‌های دانش، فرهنگ، آموزش و آموزش کارمندان ابراز علاقه کردند.

معاونان وزرای امور خارجه همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی نیز تبادل نظر کردند.

دانمارک استقلال این کشور را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 ژانویه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان دانمارک همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست

محمد اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره همکاری‌های سازمان انرژی اتمی ایران و سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: این دو سازمان، یک تعامل پیوسته و پایدار دارند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بخش‌هایی که ما موظف به پایش آن‌ها هستیم، از جنس حفاظت از جان مردم، نسل‌های آینده و محیط زیست است.   اسلامی گفت: تعامل و همکاری دو سازمان در انجام این وظیفه قانونی و ذاتی آن‌‎ها، بسیار مؤثر است.    رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: در حال گسترش این همکاری‌ها با سازمان حفاظت محیط زیست هستیم.

دیگر خبرها

  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق
  • چین تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه می فروشد
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست
  • این کشور آسیایی هم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد