Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به افزایش تجهیزات و برنامه ریزی برای روزهای برفی و بارانی در تهران و لایروبی ۵۳۰ کیلومتر کانال و مسیل در شهر تاکید کرد: یکی از آماده ترین سال ها را پشت سر می گذاریم.

اصغر عطایی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح آخرین اقدامات معاونت خدمات شهری برای جلوگیری از آبگرفتگی و سیل احتمالی در شهر تهران درپی بارش های پرحجم در پاییز و زمستان سال جاری، گفت: بارش های پرحجمی در ابتدای سال یعنی در بهار سال ۱۳۹۹ در سطح شهر تهران داشتیم به گونه ای که در برخی استانها این میزان بارش موجب به راه افتادن سیل می شد، اما در همان مقطع کنترل های لازم انجام شد و پس از آن زمان نیز باتوجه به اینکه بارندگی ها گل و لای بسیاری از بالا دست با خود آورده بود لایروبی کانال ها و مسیل ها صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته لایروبی کانال ها و مسیل ها هرساله انجام می شد اما باتوجه به این بارندگی ها به صورت مضاعف ۵۳۰ کیلومتر کانال و مسیل موجود، چندین بار توسط عوامل مناطق ۲۲ گانه و نواحی ۱۲۲ گانه به طور کامل لایروبی شده است؛ در حقیقت این ۵۳۰ کیلومتر چندین بار از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین نقطه به طور کامل لایروبی شده است.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که با توجه به بارش های پرحجم بهار انجام شد این بود که برخی نقاط به عنوان گلوگاه بعد از سال ها نیازمند ترمیم عمرانی بودند که چندین نقطه اساسی بودند و این نقاط از ابتدای سال برای رفع ایراد در دستور کار قرار گرفتند.

به گفته وی، نقاطی همچون کانال های ابوذر در شرق تهران، پل کاروان سنگی در جنوب غربی تهران و میدان آزادی و سیل برگردان جلال ال احمد در برنامه بازسازی قرار گرفت و بخشی از این بازسازی تاکنون به اتمام رسیده و بخش دیگر هم مراحل پایانی را طی می کند.

وی تاکید کرد: برای رودخانه های شهر تهران نیز با سازمان های بیرونی شهرداری تهران هماهنگی های لازم انجام شده تا برخی نقاط که در سال های گذشته در حریم و بستر رودخانه ساخت و ساز انجام شده از طریق مراجع قضایی جمع آوری و تخریب صورت بگیرد تا رفع خطر انجام شود. همچنین در نقاطی که رودخانه از دل شهر عبور می کرد و ارتباط با شهرداری داشت با ماشین آلات سنگین رسوبات آن پاک سازی شد.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به پاک سازی نهرهای فرعی در پایتخت اشاره کرد و افزود: حدود ۱۰ هزار کیلومتر نهرهای فرعی و مویرگی در سطح شهر تهران به صورت مستمر پاکسازی می شوند و در راستای فرهنگ سازی با برخی صنوف که زباله های خود را در اَنهار می ریختند با مراجعه همکاران ما و صحبت با آنان و ارائه توضیحات لازم به مالکین، این کار خوشبختانه به حداقل رسیده است.

وی افزود: امکانات و تجهیزات را افزایش دادیم به شکلی که برای هریک از نواحی ۱۲۲ گانه شهر تهران دو دستگاه موتور پمپ آبکش قوی با آموزش هایی که توسط آتش نشانی داده شده در اختیار نواحی قرار دادیم تا اگر احتمالا در جایی تجمع مختصر آب داشتیم نواحی در محل نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در بارندگی های روزهای گذشته ظرف ۴۸ ساعت بر طبق اعلام هواشناسی در یکی از ایستگاه ها ۶۰ میلی متر به صورت مستمر بارش ثبت شده است، گفت: این درحالی است که هرکجا ۳۰ میلی متر بارش در بازه زمانی یک ساعت داشته باشیم می تواند سیل به همراه داشته باشد، اما نهرها و مسیل ها از آمادگی خوبی برخوردار هستند که حتی کوچکترین آبگرفتگی نداشتیم و تنها موارد جزئی بود که باتوجه به آمادگی ۱۰۰ درصدی همکاران ما در معاونت خدمات شهری شهرداری تهران این موارد جزئی نیز در نهرهای فرعی برطرف شد.

عطایی ادامه داد: با توجه به سردی هوا و پیش بینی ها در روزهای آینده بارش برف خواهیم داشت، لذا برای امسال تجهیزات چند برابر شده است، به طوریکه در تابستان برای موضوع برف برنامه ریزی کردیم و دستورالعمل های برخورد با سیل و برف به صورت یکپارچه تهیه و در اختیار مناطق قرار گرفت. همچنین پیمانکاران مجرب به کار گرفته شده اند و برنامه ریزی شده که ۳۰ هزار نفر عوامل کارگری فضای سبز خدمات شهری که در روزهای عادی کار رفت و روب را برعهده دارند در هنگام بارش ها در اختیار عملیات برف روبی قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: اکیپ هایی در مناطق ۲۲ گانه برای فضای سبز آماده کرده ایم که به محض سردی هوا و بارش برف کار برف تکانی درختان به ویژه سوزنی برگ ها را داشته باشند که از این بابت فضای سبز دچار مشکل نشود. در سال های نه چندان دور ماشین الات برف روب، نمک پاش و محلول پاش تعدادشان دو رقمی بود، اما امروز نزدیک به ۲۷۰ دستگاه انواع ماشین آلات برف روب در نزدیک ترین نقاط برف گیر محلات مستقر شده اند. در حقیقت در هر منطقه یک ایستگاه ستاد برف روبی اصلی داریم و به تعداد نواحی یک تا دو ایستگاه برف روبی داریم و همه محلات دارای ایستگاه برف روبی هستند.

عطایی تصریح کرد: در پنج نقطه سطح شهر تهران یعنی شمال، جنوب، شرق و غرب و مرکز نیز ایستگاه پشتیبان قرار گرفته است که ماشین آلات مکانیزه برف روب دارند و عوامل کارگری به همراه شن و ماسه نیز در این ایستگاه ها موجود است؛ به این ترتیب یکی از آماده ترین سال ها را پشت سر می گذاریم و امیدواریم به نحوی عمل کنیم که ضمن بهره مندی از نعمت بارش برف و باران شرایطی ایجاد کنیم که مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران برف باران خدمات شهری آبگرفتگي فضاي سبز ۵۳۰ کیلومتر خدمات شهری شهر تهران برف روبی انجام شد بارش ها برف روب سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و هشدار هلال احمر برای پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان

آفتاب‌‌نیوز :

بابک محمودی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش شدید و رگباری باران و وزش باد شدید در مناطقی از ۲۸ استان کشور، گفت: نیرو‌های امدادی و عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در همین راستا در آماده‌باش کامل قرار گرفتند. 

وی درباره دامنه اثر این سامانه بارش گفت: در روز دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

محمودی اضافه کرد: همچنین بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ماه نیز استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند. در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه نیز استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه تیم‌های امدادی و عملیاتی در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند گفت: امکانات لازم برای پیشگیری یا مقابله با حوادث احتمالی در پی این هشدار در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیز باید یکسری از هشدار‌ها را مورد توجه قرار دهند، گفـت: در همین راستا نیز درخواست ما از ساکنان و مسافران این مناطق این است که در تاریخ‌های اعلام شده از اسکان و استقرار در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. در هنگام وزش باد نیز حتما از قرار گرفتن در لبه پشت‌بام، مجاور درختان فرسوده و تابلو‌های تبلیغاتی و ساختمان‌های نیمه‌ساز پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • آماده باش هلال احمر در پی بارش رگباری باران و تندباد
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است
  • آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • آماده‌باش و هشدار هلال احمر برای پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • آماده‌باش و هشدار؛ پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد