Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری خبر داد که هموطنان را با ترفند و وعده های دروغین به سمت دستگاه های عابر بانک می کشاند و حساب بانکی آن ها را خالی می کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ شهاب امینی روز چهارشنبه در تشریح جزئیات این خبر ضمن اینکه از هموطنان خواست، فریب درخواست شیادان برای حضور مقابل دستگاه عابر بانک را نخورند، گفت: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی به تازگی موفق شدند شیادانی را که با وعده هایی مانند بروز اشتباه در واریز پول، برنده شدن در انواع قرعه کشی، ثبت نام در طرح های کمک معیشتی،  خواستار حضور شهروندان در مقابل دستگاه های عابر بانک شده و با شگردهای خاص مجرمانه، حساب آن ها را تخلیه می کردند، شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قطعا برای واریز هرگونه وجه از سوی دیگران، نیاز به حضور در مقابل دستگاه های عابر بانک نیست، افزود: تقاضای اطلاعات شخصی و محرمانه حساب های بانکی (رمز اول، رمز دوم، تاریخ انقضا، CVV۲ )، می تواند حاکی از اقدام به کلاهبرداری باشد. رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا بار دیگر از هموطنان خواست به تماس های ناشناس و مشکوک افرادی که مدعی هستند از طرف ارگان ها و سازمان هایی مثل صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه ارتباط برقرار می کنند، توجه نکرده و آگاه باشند که واریز وجه با ارائه شماره کارت یا حساب و بدون نیاز به سایر اطلاعات کارت بانکی نیز امکان پذیر خواهد بود.     انتهای پیام/ 
 منبع: ایرنا

منبع: دانا

کلیدواژه: عابر بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: شیادان سایبری با ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و وعده فروش سوالات کنکور، پس از جلب اعتماد قربانیان، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند. پس از واریز وجه توسط قربانیان، شخص کلاهبردار سوالات کنکور سال‌های قبل که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد را ارسال می‌کند و با این روش از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان افزود: هموطنان توجه داشته باشند با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور امکان اینکه این سوالات قبل از شروع امتحان در اختیار افراد قرار گیرد بسیار پایین و ناممکن است.

 به دانش آموزان و داوظلبان کنکور هشدار داده می‌شود فریب تبلیغات دروغین کلاهبرداران سایبری را نخوردند و به هیچ وجه اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی/ سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟