Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، روح اله دهقانی فیروزآبادی سرپرست شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل «برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۹» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: استان ها و واحدهای دانشگاهی می توانند با همکاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا (اعلام شده از سوی نهادهای مرتبط و متولی) مراسم هفته پژوهش و فناوری را در دهه آخر آذرماه برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این دستورالعمل ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان ها با عضویت رئیس استان (رئیس ستاد)، رئیس شورای پژوهش و فناوری استان، دو تن از رئیسان واحدهای دانشگاهی استان و یک تا سه تن از معاونان پژوهشی و فناوری یا معاونان علمی آن استان تشکیل شود.

همچنین ستاد هفته پژوهش و فناوری در واحدهای دانشگاهی با عضویت رئیس واحد (رئیس ستاد)، معاون پژوهش و فناوری یا معاون علمی واحد (دبیر ستاد)، معاونان و سه تن از اعضای هیأت علمی واحد به همراه مسئول روابط عمومی واحد (اعضای ستاد) تشکیل شود.

در این دستورالعمل تأکید شده است که واحدهای دانشگاهی با درجه ویژه، سطح ۱، سطح ۲ می توانند به منظور تشویق و ترغیب پژوهشگران متناسب با گروه های آموزشی هفت گانه (۱ـ علوم انسانی و هنر، ۲ـ فنی و مهندسی، ۳ـ معماری، ۴ـ کشاورزی، ۵ـ دامپزشکی، ۶ـ علوم پایه، ۷ـ علوم پزشکی «علوم پایه، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی») یک پژوهشگر نمونه و واحدهای سطح سه تا ۳ پژوهشگر دارای شرایط را انتخاب و پس از اخذ تأیید استان مورد تقدیر قرار دهند.

ستاد هفته پژوهش و فناوری استان موظف است در کوتاه ترین زمان ممکن ضمن بررسی و تأیید امتیازهای پژوهشگران منتخب معرفی شده از سوی واحدها با شاخص های مربوط پژوهشگرانی که در سه سال گذشته انتخاب و معرفی نشده اند را انتخاب کرده، ضمن تأیید و اعلام به واحدهای دانشگاهی، نفرات اول پژوهشگران در هر یک از گروه های هفت گانه (۱ـ علوم انسانی، ۲ـ فنی و مهندسی، ۳ـ هنر و معماری، ۴ـ کشاورزی، ۵ـ دامپزشکی، ۶ـ علوم پایه، ۷ـ علوم پزشکی «علوم پایه، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی») را به عنوان پژوهشگر برگزیده استان تشویق کنند.

کد خبر 5080302 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد هفته پژوهش دانشگاه ها ویروس کرونا شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی حاکمیت سایبری نوآوری تولید دانش بنیان گوگل فناوری نانو هوش مصنوعی واکسن کرونا توییتر فناوری فضایی روسیه ستاد هفته پژوهش و فناوری واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد علوم پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۳ دانشکده موضوعی جدید در دانشگاه آزاد شهرکرد

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به‌مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالروز تأسیس این واحد دانشگاهی اظهار کرد:  واحد شهرکرد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های حضوری جهان در یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲ با ۵۶۸ دانشجو در هشت رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با ۹ هزار دانشجو توانسته با بیش از ۱۵۰ رشته در مقاطع دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی پذیرای مشتاقان تحصیلات عالی باشد.

وی بیان کرد: بی‌شک مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی و اجتماعی محسوب می‌شود که حیات خود را مدیون حمایت پربرکت امام راحل، رهنمود‌ها و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش ارزنده ارکان این مجموعه بوده و این اقبال اجتماعی به دانشگاه نشان می‌دهد که مسیر و هدف‌گذاری درستی ترسیم‌شده و موفقیت‌های بزرگی که در این دانشگاه رقم می‌خورد به دلیل مشارکت و تعامل همه بخش‌های دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد عنوان کرد: مأموریت این واحد دانشگاهی، توسعه علمی سرمایه‌های انسانی، گسترش کمی و کیفی آموزش، فراهم کردن بستر مناسب برای تحقیقات، تولید و کاربردی کردن علم، تلاش در راستای رشد و ارتقای شایستگی‌های دانشجویان و هیئت علمی، توسعه مرز‌های دانش و تبدیل آنها به ایده‌های عملی و کمک به توسعه فرهنگ جامعه است در این راستا واحد شهرکرد توانست در ارزیابی عملکرد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از رتبه سوم به رتبه دوم ارتقاء یابد.

رحیمی با اشاره به ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در کشور گفت: ارزیابی عملکرد واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی با توجه به محور‌های سه‌گانه پیش‌بینی‌شده در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با هدف اعتلای جایگاه واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور انجام شد.

وی مطرح کرد: در این راستا برای رتبه‌های ۲۶ گانه واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه و بر اساس شاخص‌های زیرساختی و شرایط احرازشده در حوزه‌های مختلف و تصویب در شورای معاونان و تأیید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲، واحد شهرکرد، توانست از جایگاه فعلی خود ارتقا پیدا کرده و جایگاه بهتری بین واحد‌های دانشگاهی پیدا کند.

این مقام مسئول توضیح داد: با تأمین زیرساخت‌های آموزشی تا سال ۱۴۰۴ پنج رشته جدید دکتری عمومی پزشکی، کارشناسی ارشد بهداشت مواد غذایی، کارشناسی ارشد پرستاری و سلامت جامعه، کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل و کارشناسی بهداشت مواد غذایی و بهداشت مدارس در حوزه علوم پزشکی به تصویب خواهد رسید. مهرماه سال آینده هم در دو رشته جدید کارشناسی بهداشت و ایمنی مواد غذایی و بهداشت مدارس، پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

رحیمی از راه‌اندازی سه دانشکده موضوعی جدید جامعه و حکمرانی، هنر و رسانه و فرهنگ، تاریخ و تمدن دردانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خبر داد و تشریح کرد: راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی در این واحد دانشگاهی، تصویب رشته‌های جدید در مقاطع مختلف تحصیلی به‌صورت بین‌رشته‌ای و مهارت محور را در دستور کار داریم که با توجه به تأمین زیرساخت به‌زودی به رشته محل‌های واحد شهرکرد اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • ابلاغ اولویت‌های پژوهش و فناوری چهار سال آینده شورای عالی عتف
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ ضرورت گفت‌وگو با سایر علوم
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ علوم انسانی باید با سایر علوم وارد گفتگو شود
  • دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ۴۱ ساله شد
  • رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان
  • راه‌اندازی ۳ دانشکده موضوعی جدید در دانشگاه آزاد شهرکرد