Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:33:52 GMT

۲ سامانه بارشی ایلام را در برمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۹۷۲۸

۲ سامانه بارشی ایلام را در برمی‌گیرد

احسان رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اثر ورود سامانه بارشی اول از اواخر وقت امروز تا اواسط روز جمعه به تناوب بارش باران رخ می‌دهد.

وی افزود: سامانه دوم بارشی هم با خروج سامانه اول از اواخر روز جمعه در استان فعالیت خود را شروع می‌کند و تا روز یکشنبه این بارش‌ها ادامه دارد و دامنه پراکنش این سامانه‌ها کل استان را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی یادآور شد: بر اساس مطالعه الگوهای جوی ماهواره‌ای، این سامانه‌های بارشی موثر هستند اما سیستم دوم قوی‌تر از سامانه اول است هرچند احتمال تغییر در الگوهای جوی آن دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق، صاعقه، بارش تگرگ در نقاط مستعد، مه‌گرفتگی و کاهش دما از پیامدهای جوی این سامانه‌های بارشی است.

وی تاکید کرد: بارش‌های این سیستم‌های جوی باعث بروز لغزندگی و آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌های برون شهری به ویژه مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها می‌شود.

به گزارش ایرنا، آبدانان با ۱۱۴ میلیمتر بارش بیشترین و مهران با ۳۳ میلیمتر کمترین دریافت نزولات جوی در سال زارعی جاری را داشته‌اند.

میزان دریافت نزولات جوی در ایلام نیز ۸۱ میلیمتر است.

برچسب‌ها ایلام بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام بارش باران سازمان هواشناسی ایلام بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های شدید بهاری در راه گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه سامانه بارشی از عصر امروز وارد گیلان می‌شود گفت: از عصر امروز با ورود سامانه بارشی آسمان استان ابری و بارانی می‌شود و بارش باران و تگرگ در مناطق کوهستانی شدت خواهد داشت.
مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان ماندگار است از کشاورزان خواست: ورودی و خروجی آب خزانه‌های شالیزار را مدیریت کنند تا دچار خسارت نشوند.
وی با اشاره به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها از گردشگران خواست در حاشیه رودخانه‌ها اسکان نکنند و به دلیل احتمال رانش زمین از صعود به مناطق کوهستانی اجتناب کنند.
وی با بیان اینکه ارتفاع موج دریا در حال حاضر ۱۰ تا ۴۰ سانتی متر است گفت: فعالیت‌های دریانوردی امروز وفردا مناسب است. 
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت جوی مرکز استان افزود: دمای هوای شهر رشت هم اکنون ۲۶ درجه سلسیوس و رطوبت هوای این شهر ۴۴ درصد است.
محمد دادرس گفت: در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۱۰ درجه سلسیوس و لوشان با ۳۰ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.

دیگر خبرها

  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • هوای بارانی در راه مازندران
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • صدور هشدار سطح نارنجی / بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • بارش‌های شدید بهاری در راه گیلان
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام
  • فعالیت سامانه بارشی بهاری از امروز در ایلام آغاز می‌شود