Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی| بهمن ماه سال گذشته بود که جهان درگیر ویروس کرونا شد و کادر درمان در حال دست و پنجه نرم کردن با این ویروس منحوس هستند تا بتوانند برای پیشگیری و درمان این ویروس اقدامی کنند و در حال حاضر تنها راه پیشگیری شست‌وشوی‌دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و اجتناب از تجمعات است اما  فناوران دانش بنیان پارک علم و فناوری مازندران توانستند موفق به تولید دهان‌شویه گیاهی برای پیشگیری از ویروس کرونا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با توجه به اخبار این روزها در کشور و اثبات تاثیر شرکت دانش بنیان، دهان‌شویه‌ دهان‌شویه‌ها در پیشگیری از ویروس کرونا، فناوران پارک علم و فناوری مازندران، موفق به  تولید دهان‌شویه گیاهی شده بودند که این روزها توسط افراد جامعه مورد استفاده قرار گرفته است.

بنا به گفته شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری مکان تجمع اولیه ویروس کرونا  در دهان و حلق است و مطالعات محققان بین‌المللی نشان می‌دهد استفاده از دهان‌شویه توانایی زیادی در از بین بردن ویروس کرونا و کاهش میزان ویروس در دهان و حلق دارد.

از سوی فناوران شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری مازندران نحوه مصرف این دهان‌شویه را این‌طور بیان می‌کنند که استفاده از دهان‌شویه و غرغره کردن در غیرفعال‌سازی این ویروس عفونی بسیار مؤثر است و در بسیاری از افراد پس از  ۳۰ ثانیه از زمان تماس دهان‌شویه بیش از ۹۹.۹ درصد ویروس غیرفعال شده و در برخی دیگر نیز پس از ۳۰ ثانیه ۹۹.۹۹ درصد ویروس غیرفعال می‌شود.

در همین رابطه مدیر اجرایی شرکت دانش بنیان دارویی زولنگ رسپینا به خبرنگار فارس گفت: دهان‌شویه پروتاکت دارویی موثر در پیشگیری از عفونت‌ها و زخم‌های دهان است که با مجوز از سازمان غذا و دارو برای پیشگیری و درمان انواع زخم‌ها، التهاب و عفونت‌های دهان استفاده می‌شود.

وی گفت: این دهان‌شویه محصول شرکت دانش بنیان دارویی زولنگ رسپینا است که براساس مستندات محکم بالینی تولید و وارد بازار دارویی کشور شده است.

گلیارانی افزود: این دهان‌شویه حاوی عصاره آویشن شیرازی استاندارد شده براساس تیمول است که با فرمولاسیون منحصر به فرد تولید شده است و در طی عرضه پروتاکت در کشور، پزشکان و دندانپزشکان از پروتاکت برای پیشگری و درمان انواع التهاب و عفونت‌های دهان و گلو استفاده می‌کنند.

مدیر اجرایی شرکت دانش‌بنیان دارویی زولنگ رسپینا بیان کرد: دهان‌شویه پروتاکت حاوی ماده موثر تیمول و کارواکرول است که ترکیبات بسیار موثر در از بین بردن انواع میکروب‌ها مانند ویروس است.

وی اضافه کرد: تحقیقات انجام شده توسط محققان بین‌المللی نشان داد که تیمول و کارواکرول در از بین بردن ویروس‌ها به‌صورت موضعی بسیار موثر هستند.

مدیر اجرایی شرکت دانش بنیان دارویی زولنگ رسپینا اظهار کرد: استفاده از دهان‌شویه پروتاکت و غرغره کردن آن به‌خصوص بعد از حضور در مکان‌های شلوغ و مشکوک به کرونا ویروس موثر است و با توجه به ماهیت گیاهی پروتاکت و استفاده چندساله آن در بیماران و عدم گزارش از عوارض جانبی احتمالی، دهان‌شویه پروتاکت فرآورده سالم برای مصرف توسط افراد جامعه است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری علم ویروس دانش پارک علم و فناوری برای پیشگیری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ رویکرد تحولی در زیرساخت‌های فرهنگی برای تحقق جهش تولید

سیدناصر نعمتی مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با موضوع شعار سال 1403 (جهش تولید با مشارکت مردم) با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی برای جهش تولید موضوعی است که کمتر به آنها توجه می‌شود و بدون تأکید بر آن سایر فعالیت‌ها اثربخشی لازم را نخواهد داشت، اظهار کرد: اعتماد و اعتقاد به توانمندی‌های داخلی، توجه به روحیه تعاون و نگاه عملیاتی به اقتصاد دانش‌بنیان سه محوری بوده که باید با رویکرد تحولی برای تحقق جهش تولید در سال جدید پیگیری شود.

وی افزود: در اعتماد و اعتقاد به توانمندی داخلی دچار چالش اجتماعی هستیم، عبور از این چالش نیازمند کار فرهنگی است و اگر نگاه‌ها در این حوزه تغییر نکند، نمی‌توانیم در مسیر جهش تولید توفیقات مدنظر را به‌دست آوریم.

بخش تعاون مهجور در اقتصاد کشور

نعمتی اضافه کرد: بخش تعاون در اقتصاد کشور هم یکی از حوزه‌های مهجور بوده که از ظرفیت آن به اندازه کافی بهره‌برداری نشده است؛ این مسئله ریشه فرهنگی دارد و می‌توان با فعال‌سازی این ظرفیت به یک دستاورد تحولی در جهش تولید رسید.

نعمتی سومین رویکرد تحولی در زیرساخت‌های فرهنگی برای جهش تولید را توجه به اقتصاد دانش‌بنیان دانست و تأکید کرد: اقتصاد دانش‌بنیان در کشور رشد خوبی داشته است؛ اما زمانی که از جهش تولید صحبت می‌کنیم باید برای آزادسازی ظرفیت‌های این بخش رویکرد تازه و تحولی را درپیش گیریم.

اقتصاد دانش‌بنیان درگیر نگاه‌های تزئینی

این پژوهشگر حوزه فرهنگ و ارتباطات بیان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان هم درگیر نگاه‌های تزئینی بوده و عبور از این نگاه‌ها نیازمند رویکردی فرهنگی است. نباید در اقتصاد سنتی بمانیم و از رویکرد‌های جدید غفلت کنیم؛ این یک راهبرد اساسی و در واقع زیرساخت تحقق جهش تولید است.

نعمتی گفت: دانشگاه و دانشگاهیان در این مسیر نقش مهمی برعهده دارند؛ برای ایجاد رویکرد‌های تحولی در جامعه و اقتصاد، انتظار از دانشگاه به‌عنوان کانون تحولات اجتماعی بیش از سایر نهادهاست.

دولت و اضلاع حاکمیتی بسترهای نقش‌آفرینی دانشگاه را فراهم کنند

وی اضافه کرد: زنجیره‌های ارزش در حوزه فرهنگ و اقتصاد کشور به رویکرد‌های تحولی و جدید نیاز دارد و امیدوارم دانشگاه بتواند به رسالت تاریخی خود در این زمینه عمل کند؛ نباید فراموش کنیم که نقش‌آفرینی دانشگاه نیز نیازمند بستر‌هایی است که در دولت و سایر اضلاع حاکمیتی باید فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • ۳ رویکرد تحولی در زیرساخت‌های فرهنگی برای تحقق جهش تولید
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا