Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:02:54 GMT

دردسر تورم برای آبخیزداری در مراتع البرز

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۹۷۴۲

دردسر تورم برای آبخیزداری در مراتع البرز

ایسنا/البرز معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با گلایه از افزایش هزینه اجرای طرح‌های آبخیزداری گفت: طی چند ماه شاهد افزایش قابل توجه تجهیزات و مصالح مورد استفاده در اجرای طرح‌های آبخیزداری بوده‌ایم که همین امر ادامه کار را برای پیمانکاران سخت کرده است.

اصغر بیات در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه سال‌های ۹۸ و ۹۹ در مجموع ۸۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در البرز در نظر گرفته شده، اظهار کرد: این اعتبار از صندوق توسعه ملی برای البرز در نظر گرفته شده که تا کنون ۶۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال  برنامه ریزی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در ۲۲ حوزه بحرانی در شهرستان‌های استان به ویژه کرج در دستور کار قرار گرفته بود که  اغلب آنها به پایان رسیده است.

وی توضیح داد: روستای فشند در شهرستان ساوجبلاغ، مسیر تالیان – کردان با توجه به اینکه مشرف به اتوبان است، حوزه سرهه  و کوشکه زر در شهرستان طالقان مناطقی بودند که امسال و سال گذشته  طرح‌های آبخیزداری در آنها اجرایی شده است.

این مسئول  با بیان اینکه حوزه‌های بحرانی کرج در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان بیشتر است، گفت: روستای کندر، ارنگه، نشت رود، تکیه سپه سالار و آزادبر جزو حوزه‌هایی هستند که امسال مشمول اجرای طرح آبخیزداری شدند.

بیات اضافه کرد:  روستاهای لمبران، مهران، خجیر و نساء هم جزو حوزه‎‌های بحرانی در شهرستان طالقان هستند که  اجرای طرح‌های آبخیزداری در آنها در اولویت قرار گرفته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت:  اجرای پروژه‌های آبخیزداری در بالادست شهرک صنعتی اشتهارد هم امسال به پایان رسیده و سازه‌ای سنگ و ملاتی با ارتفاع ۱۰ متر برای جلوگیری از وقوع سیل در آن محدوده ایجاد شده است.

بیات گفت: این سازه ایجاد شده توان آن را دارد که سیلی که از سمت غرب وارد شهرک صنعت اشتهارد می شود را کنترل کند.

وی اضافه کرد: در روستای ایپک هم چند سد خاکی وجود داشت که نیاز به مرمت داشتند که امسال مرمت آنها انجام شد و خطر ناشی از ریزش آنها از بین رفته است.

این مسئول در ادامه با گلایه از افزایش هزینه اجرای طرح‌های آبخیزداری گفت: طی چند ماه شاهد افزایش قابل توجه تجهیزات و مصالح مورد استفاده در اجرای طرح‌های آبخیزداری بوده‌ایم که همین امر ادامه کار را برای پیمانکاران سخت کرده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: ماشین آلات اجاره‌ای این پیمانکاران از ماهی ۳۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و یا در مقطعی اصلا سیمان در بازار موجود نبود و همین امر پیشبرد طرح‌ها را مشکل کرده بود.

وی گفت: علی رغم همه مشکلات موجود، اغلب طرح‌های آبخیزداری تعریف شده برای امسال اجرایی شده و نگرانی خاصی برای سه ماهه زمستان نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اصغر بیات اجرای طرح های آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمدالله رحمتی پور گفت: با توجه به برگزاری کنکور در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه، تیم‌های پلیس راهور استان البرز از ساعات ابتدایی روز به منظور روان سازی ترافیک و تسهیل تردد داوطلبان در معابر منتهی به محل‌های برگزاری آزمون حضور دارند.

وی افزود: داوطلبان و خانواده‌های آنها از توقف در مبادی ورودی محل برگزاری آزمون خودداری کنند تا موجب گره ترافیکی در مسیر محل آزمون نشود. تدابیر لازم برای تردد شهروندان و تسهیل تردد در روزهای پنجشنبه و جمعه اتخاذ شده و تمام حوزه‌های برگزاری آزمون توسط پلیس راهور البرز پوشش ترافیکی داده می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از عموم مردم خواست از توقف در مبادی ورودی محل برگزاری آزمون سراسری خودداری کنند و با عوامل پلیس راهور استان همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 6086504

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • مصوبات شورای مسکن در شهرجدید مهستان، گره نهضت ملی مسکن در این شهر را باز کرد
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان