Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان شریعتی بندرعباس، از آغاز پروژه پرونده الکترونیکی سلامت در بیمارستان تخصصی زنان و زایمان دکتر شریعتی بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس معلمی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی پرونده الکترونیکی سلامت در این مرکز درمانی گفت: در راستای حذف پرونده کاغذی بالینی بیماران با حضور معاون درمان، رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه کارگاه آموزشی پرونده الکترونیکی سلامت ویژه مدیران و کارشناسان بیمارستان شریعتی بندرعباس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرونده الکترونیک سلامت، درگاه یکپارچه تجمیع اطلاعات است که می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به وقایع سلامتی مردم را پیش از تولد تا بعد از مرگ تحت پوشش قرار دهد و شامل همه داده های کلیدی کلینیکی و مدیریتی مربوط به اشخاص باشد، که شامل: اطلاعات دموگرافیک، progress notes، مشکلات و تشخیص ها، داروهای مصرفی، علائم حیاتی، سابقه قبلی پزشکی، ایمن سازی، داده های آزمایشگاه و رادیولوژی می باشد.

رئیس بیمارستان شریعتی بندرعباس، عنوان کرد: پرونده الکترونیک سلامت پروسه دسترسی به اطلاعات از طریق اتوماسیون را ممکن می سازد و پتانسیل این را دارد که جریان کاری پزشک را ساده و موثرتر نماید .

معلمی بیان کرد: پرونده الکترونیکی سلامت دیگر فعالیتهای مرتبط به مراقبت از قبیل سیستم پشتیبان تصمیم مبتنی بر شواهد، مدیریت کیفیت و گزارش های خروجی که به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق اینترفیس های مختلف انجام می گیرد را پشتیبانی می کند.

وی ابراز کرد: این پروژه به منظور الکترونیک کردن بیمارستان شریعتی بندرعباس در سال 1399 توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و با همکاری مدیریت آمار و فن آوری دانشگاه و بیمارستان شریعتی تهیه شده است.

رئیس بیمارستان شریعتی بندرعباس خاطرنشان کرد: پروژه پرونده الکترونیکی سلامت در بیمارستان شریعتی بندرعباس در سه فاز اجرایی خواهد شد که در فاز نخست الکترونیک کردن فرم های بیمارستانی از قبیل خلاصه پرونده، شرح عمل و شرح حال می باشد که در حال اجرا است.

معلمی اضافه کرد: الکترونیک کردن سایر فرآیندهای بیمارستانی با استفاده از قابلیت های Form Generator بعنوان گام دوم و پرونده الکترونیک بیمار (EMR) بعنوان مرحله نهایی این پروژه می باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان شریعتی بندرعباس پرونده الکترونیکی بیمارستان شریعتی بندرعباس پرونده الکترونیکی سلامت پرونده الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌

ایسنا/خراسان شمالی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۷۰ پروژه سلامت در این استان آماده راه اندازی است.

دکتر شاهین فر در گفت و گو با ایسنا افزود: افتتاح بخشی از این پروژه ها که نقش مهمی در رشد شاخص های حوزه سلامت دارند روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهند رسید.

 وی راه‌اندازی آم آر آی و سی تی اسکن بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد را ا زجمله این پروژه‌ها برشمرد و عنوان کرد: این تجهیزات در فضا و زیر بنایی به وسعت ۵۰۰ متر مربع و هزینه‌کرد حدود هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که گامی مهم در راستای ارتقای خدمات درمانی به مردم بجنورد است.

شاهین فر همچنین از افتتاح و بهره برداری دو مرکز تخصصی دیالیز در فاروج و راز و جرگلان خبر داد و گفت: این مراکز هر کدام با سه دستگاه مجهیز دیالیز جهت بهبود ارائه خدمت به بیماران کلیوی راه اندازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۱۵ بیمار دیالیزی تحت پوشش دانشگاه است که خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می کنند.

به گفته این مقام مسئول، راه اندازی بخش VIP بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان از دیگر پروژه هایی است که در روز شنبه هفته آینده افتتاح می شود و این بخش نیز در راستای افزایش رفاه و آسایش مادران، جلوگیری از مراجعه بیماران به دیگر استان‌ها و تحمیل هزینه‌های سنگین به مردم شهرستان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: مرکز تصویربرداری دیجیتال با هزینه ۵۰ میلیارد ریال و همراه سرای بیمارستان امام رضا(ع)، نیز از دیگر پروژه هایی است که به مناسبت هفته سلامت به بهره برداری می رسد.

شاهین‌فر با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی پیش از خوردن کلنگ آن ها، عنوان کرد: در روز شنبه هفته آینده مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان، طرح توسعه اورژانس بیمارستان جواد الائمه جاجرم نیز کلنگ زنی خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد