Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس‌کل دادگستری استان کردستان و دادستان عمومی و انقلاب سنندج با حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در جریان این دیدار اظهار کرد: زحمات رییس  قوه قضاییه در برخورد با مفسدان و رانت‌خواران قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: عملکرد و سیاست قاطع آیت‌الله رئیسی نوید خوبی برای اذهان عمومی و کشور ایجاد کرده و امید‌های زیادی در دل مردم روییده است.

وی تصریح کرد: با اجرای کامل این سیاست‌ها در کشور و در استان شاهد ریشه‌کن شدن کامل هر نوع فساد در کشور خواهیم بود.

اجرای عدالت و برخورد با مفاسد در راس برنامه‌های دادگستری است

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان هم در این دیدار با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری و سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه اظهار داشت: طی سالیان اخیر اقدامات خوبی در زمینه کاهش مجازات حبس و کاهش جمعیت زندانیان در استان کردستان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان، نهایت سعی خود را در راستای خدمترسانی به مردم و اجرای عدالت و برخورد با مفاسد خصوصا مفاسد اداری به کار خواهد گرفت.

وی به خدمات دفاتر قضایی در استان کردستان به مردم اشاره کرد و افزود: جلوگیری از اطاله دادرسی، سرعت، دقت، شفافیت و دسترسی سریع مردم برای ثبت دادخواست و خدمات قضایی از مزیت‌های مهم این دفاتر است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۸۷ درصد ابلاغ اوراق قضایی در استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. 

انتهای پیام2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: عدالت استان کردستان قوه قضاییه مقام معظم رهبری استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌حجت الاسلام سید علی موسوی ده‌موردی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی و تعامل صحیح در روند رسیدگی به پرونده‌های حقوق شهروندی، گفت: شیوه احضار، بازجویی، تحقیق، ورود به حریم خصوصی افراد به‌وسیله ضابطان یا خود دادسرا در موارد لزوم، تعامل میان دادسرا و دادگاه، همگی مسائلی است که باید در چارچوب قانون انجام شود.

وی با بیان اینکه پارسال بیش از ۹۰ بازرسی از مراجع چهارگانه صورت گرفته است، افزود: توجه دادن به قانون حقوق شهروندی و بحث نظارت بر مراجع چهارگانه که شامل دادگاه‌ها، دادسراها، کلانتری‌ها، زندان‌هاست یکی از تکالیف مهم این شوراست و با شناسایی مشکلات و چالش‌ها، نواقص مرتفع و روند کار بهبود می‌یابد.

موسوی ده‌موردی ادامه داد:پارسال، ۱۹ پرونده به دبیرخانه نظارت و حفظ حقوق شهروندی استان خوزستان واصل شده است و این پرونده‌ها با بهره‌گیری از قوانین و مقررات حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با دقت نظر و سرعت توسط اعضای این هیئت رسیدگی می‌شود، ضمن اینکه در این مدت به ۵۰ درخواست تلفنی و حضوری نیز پاسخ‌گویی شد.

هیئت نظارت و حفظ حقوق شهروندی از رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، معاون قضایی و مدیریت حقوق شهروندی، معاون قضایی نظارت بر دادسراها، بازرس ویژه سازمان بازرسی، دادستان نظامی سازمان قضایی استان، مستشار دادگاه تجدیدنظر، معاون دادستان مرکز استان تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد/ مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول قضایی
  • مراسم معارفه رئیس کل دادگستری مازندران برگزار شد
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • عملیات سپاه مقدمه نابودی رژیم صهیونیستی باشد
  • دادستان کل کشور: عملیات سپاه مقدمه‌ نابودی رژیم صهیونیستی باشد
  • حقوق عامه، از اولویت‌های دادگستری گیلان در سال جدید
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • برخورد قوه قضائیه در مقابله با فساد بی‌نظیر است
  • ساماندهی معتادین متجاهر روی میز دستگاه قضا