Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام شمس‌الله جلیلیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: تفکرات و ابتکارات امام راحل(ره) در دنیا بی‌نظیر بود و یکی از ابتکارات ایشان که برکات بسیار زیادی را در پی داشت، تشکیل بسیج بود.

وی افزود: شجره طیبه‌ بسیج نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه که از بسیج مردمی در مقابله با مشکلات استفاده کردند نیز اثربخش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه به بیان برخی ویژگی‌های بسیجیان از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت که می‌فرمایند: بسیجی سیاسی است اما سیاست‌زده، سیاسی کار و جناحی نیست. بسیجی مجاهد است، اما بی‌انضباط و افراطی نیست. بسیجی غیور است ولی متهجر نیست. طرفدار علم است اما علم‌زده نیست. متخلق به اخلاق اسلامی است اما ریاکار نیست.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب بسیج را نیرویی برای حضور در تمامی میدان‌هایی که ماهیت انسانی دارند و یک حرکت اسلامی منطبق بر نیازهای مردم، می‌دانند و آن را عمل با ایمان، احساس توام با عقلانیت و مجموعه‌ای که دشمنان را بیمناک و دوستان را امیدوار می‌کند، معرفی می‌کنند.

جلیلیان بسیج را یاریگر دین خدا، قرآن و اهل بیت(ع) دانست و بیان کرد: روحیه بسیجی در هرجایی که حاکم شد شوق حرکت و نشاط را چند برابر می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج مجموعه‌ای برای گشودن گره‌ها و حل مشکلات بزرگ کشور و همچنین یاری رساندن به سایر دستگاه‌هاست، گفت: بسیج  بیش از ۴۰ سال است، نقش تعیین کننده‌ای در کشور ایفا کرده و ما باید با تمام توان، روحیه بسیجی را تقویت کنیم چرا که این روحیه مایه ‌عزت و نشاط آفرینی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به قدرت نظامی کشور، حمله به پایگاه عین‌الاسد و ارسال محموله‌های نفت به ونزوئلا را از نمونه های اقتدار نظامی کشور که ناشی از تفکر بسیجی است برشمرد و تصریح کرد: تفکر بسیجی باید در عرصه اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم حاکم شود.

وی، با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع برخی از مسئولان، گفت: به گفته مقام معظم رهبری، زحمات مسئولان را نباید زیر سوال برد اما این‌ها کافی نیست و اگر تفکر بسیجی حاکم باشد می‌توان تحریم‌ها را مدیریت کرد.

جلیلیان سخن رهبر انقلاب در مورد عدم گرفتن نتیجه مثبت از مذاکره را یادآور شد و تاکید کرد: انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا نیز چیزی را تغییر نخواهد داد و مردم می‌دانند ریشه مشکلات در جای دیگری است.

وی سرنوشت کشورهایی همچون لیبی، عراق و مصر را که به دنبال مذاکره و مماشات با غرب بودند را متذکر شد و این سخن از رهبر انقلاب را که، «مقابله با دشمن مشکلاتی خواهد داشت ولی در نهایت باعث عزت ما خواهد شد» را تکرار کرد و اظهار داشت: تفکر بسیجی نجات ‌بخش کشور ماست.

جلیلیان ادامه داد: کسانی که دنبال مذاکره هستند بدانند باید به جای مذاکره، باید به توانمندی‌های داخلی تکیه کنند، مشکل ما در این است که دستورات اسلام را رعایت نمی‌کنیم.

جلیلیان با بیان اینکه نباید در برابر غربی‌ها احساس حقارت کنیم، خاطرنشان کرد: آمریکا به عنوان کشوری که ادعای بزرگ‌ترین دموکراسی در دنیا را دارد، هر آنچه که به دیگر کشورها نسبت می‌داد در کشور خودش اتفاق افتاد.

وی ضمن بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاملا نقاب از چهره آمریکایی‌ها برداشت، گفت: ترامپ با آن همه خصایص زشت و خباثت‌هایی که دارد، باز توانست رأی ۵۰ درصد از مردم آمریکا را کسب کند و این یعنی کشورهای غربی چه ماهیتی دارند و آن‌جا مدینه فاضله نیست.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات و خدمات بسیجیان در هفته بسیج پرداخت و اعلام کرد: در این هفته ۱۵ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد و همچنین ۴۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند و نیز ساخت سه سوله ورزشی در قالب طرح شهید همدانی با همکاری اداره ورزش و جوانان استان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این هفته در ۷۶ مسجد خدمات حقوقی رایگان و ۱۶ هزار مشاوره رایگان حقوقی به مردم توسط سازمان بسیج حقوقدانان ارائه شد.

جلیلیان همچنین از اهدای ۱۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در هفته بسیج و نیز ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد از گذشته تاکنون خبر داد.

وی در بخش پایانی سخنانش، توزیع بیش از ۲۰۰ هزار عدد ماسک رایگان، توزیع ۵۰۰ کیسه آرد رایگان، اهدای بسته‌های لوازم التحریر و بهداشتی، اعزام نیروهای تخصصی بسیج برای یاری رساندن به کادر درمان، اعزام ۵۵ نفر روحانی برای تقویت روحیه کادر درمان و یاری آنان، اختصاص ۶۰ تخت به بیماران کرونایی را بخش دیگری از اقدامات بسیج، در هفته بسیج عنوان کرد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه کرمانشاه عراق مقام معظم رهبری تفکر بسیجی تحریم تفکر بسیجی هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است

به گزارش روابط‌عمومی استانداری، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از حضور وزیر کشور در مناطق سیل زده استان اظهار داشت: با عنایت ویژه شخص وزیر کشور، اعتبارات لازم برای مقابله با خسارات ناشی از سیلاب در جنوب استان تامین گردید.

وی بیان داشت: وظایف، مسئولیت‌ها و حیطه کاری مسئولان مشخص شده لذا در زمینه موضوعات مختلف مرتبط با سیلاب، جلسات کارشناسی لازم برگزار و اقدامات مورد نیاز با اولویت و جدیت اجرا می‌گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با تقسیم بندی مناطق، مسئولان هر منطقه برای رسیدگی به مسائل مشخص می‌باشند.

وی با اشاره به تامین اعتبارات لازم تصریح کرد: برای تخلیه آب دستگاه‌های کفکش مورد نیاز خریداری می‌شود.

کرمی بیان داشت: در زمینه بازگشایی راه‌ها و تامین اقلام مورد نیاز نیز تصمیمات لازم اتخاذ گردیده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آب شرب گفت: هماهنگی لازم با کارخانه (نگور) و مجموعه‌های مرتبط برای تامین آب شرب مردم انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان بر تسریع در انجام کار‌ها و رفع مشکلات تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز