Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:39:02 GMT

کاهش ۱۵درصدی ساخت مسکن در بهار ۹۹

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۹۹۱۳

کاهش ۱۵درصدی ساخت مسکن در بهار ۹۹

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، براساس اطلاعات گردآوری شده توسط مرکز آمار، بهار امسال در شهر تهران تعداد ۱۲ هزار و ۸۱۸ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده بود که نسبت به فصل گذشته ( زمستان ۹۸) حدود ۲۶.۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ١٥.٣ درصد کاهش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏ 
متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٦ واحد بود.
براساس این گزارش بهار ۹۹ در کل نقاط شهری کشور تعداد ۱۰۲ هزار و ۱۶۰ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شدکه نسبت به فصل گذشته حدود ١٥ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٦.٨ درصد افزایش داشته است.‏ 
متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان در سطح کشور ٢.٧ واحد بود.
به گزارش ایرنا، کاهش پروانه‌های ساختمانی صادره، نشان‌دهنده خروج بخشی از فعالان از بازار به شکل موقت یا دایم است و این نشانه مثبتی برای بخش عرضه در بازار مسکن نیست.
 ابتدای رکود بازار مسکن، صدور پروانه‌ها کاهشی است، زیرا تصور کسب بازدهی از سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر نزد سازندگان وجود دارد، آنها در بازارهای موازی فعالیت می‌کنند و با شروع پیش‌رونق دوباره به بازار بازگشت خواهند داشت.
 چنانچه کاهش تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن رخ دهد و انتظارات کاهشی قیمت مسکن با افزایش هزینه ساخت همراه شود، دچار کمبود عرضه می‌شویم.

برچسب‌ها مرکز آمار ایران شهرداری تهران پروژه ساختمانی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران شهرداری تهران پروژه ساختمانی مسکن مرکز آمار ایران شهرداری تهران پروژه ساختمانی مسکن اخبار کنکور احداث ساختمان واحد مسکونی نسبت به فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار خوی از آغاز ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین شهرستان خبر داد.

کریم علی نژاد، ۷ فروردین ماه در جلسه هماهنگی ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی در محل سالن اجتماعات فرمانداری، اظهار کرد: نگاه دولت برای رفع نیازمندی های محرومین نگاه ویژه ای است و ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی نشان از عزم جدی مسئولین برای حل مشکلات مردم است.

عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم و رفع نیازهایشان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، تصریح کرد: بی شک وقتی مسئولین شهرستان همدل و هم رای برای حل مشکلات مردم یک صدا می شوند شاهد روزهای بسیار خوب برای مردم خوی خواهیم بود.

هم چنین حجت الاسلام قاسم خانی، امام جمعه خوی، اقدام برای ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین را اقدام مبارکی عنوان کرد و گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری بنام سال جهش تولید با مشارکت آحاد مردم نام گذاری شده است این حرکت جهادی نوید روزهای خوب را برای مردم می دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان ساخت واحدهای مسکونی با واگذاری اراضی به مردم
  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه شدت می‌گیرد
  • نسخه چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی با ۱۶۵۰ واحد ظرفیت در تهران
  • عملیات اجرایی احداث مجتمع مسکونی 208 واحدی در روستای یوسفکند مهاباد
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی