Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از افزایش تولید روزانه گاز شیرین در کشور تا ۹۰۰ میلیون مترمکعب خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن منتظرتربتی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به حل مسئله موازنه تولید و مصرف در سال‌های گذشته در کشور، گفت: به‌دلیل اقدام‌هایموثری که در سال‌های اخیر در پارس جنوبی انجام شده، تولید روزانه گاز کشور به ۹۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که این مقدار معادل روزانه ۵ میلیون بشکه نفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر ایران از گاز طبیعی بهره‌مند نبود باید برای تامین انرژی کشور نفت وارد می‌کردیم، افزود: خوشبختانه این انرژی پاک اکنون در دسترس مردم در بخش‌های مختلف خانگی، صنایع و نیروگاه‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: مسئله دیگری که در گذشته وجود داشت نوع شبکه گازرسانی کشور به حالت درختی بود یعنی سرشاخه‌های شبکه نقاط ضعف آن محسوب می‌شد اما در سال‌های اخیر با افتتاح کریدور غرب کشور و خط لوله دامغان – نکا – کیاسر، این خطوط لوله با قُطر ۵۶ اینچ به شبکه گازرسانی متصل شدند و شبکه به هم پیوسته‌ای ایجاد شد.

تربتی همچنین به افزایش مصرف روزانه ۳۰ میلیون مترمکعبی گاز طبیعی در تابستان امسال نسبت به زمان مشابه سال 1398 اشاره کرد و گفت: به‌طور معمول هر سال تعدادی شهر و روستا به شبکه گاز کشور افزوده می‌شود که بخشی از افزایش مصرف به این موضوع معطوف است، اما عمده افزایش غیر معمول امسال به‌دلیل افزایش شست‌وشوها، استفاده از آب گرم و به تبع آن افزایش مصرف گاز در تابستان بود.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم زمستان امسال هم این روند افزایش بیشتر نسبت به مصرف هر سال ادامه دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه اکنون عمده شهرهای کشور به شبکه گاز متصل هستند، یادآور شد: تعداد روستاهای گازدار کشور از ۱۴ هزار روستا در سال 1392 اکنون به حدود ۳۲ هزار روستا رسیده است یعنی به‌طور میانگین سالانه ۳ هزار روستا به شبکه گاز متصل می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عملیات گازرسانی شبکه گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حامد رستمی اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت همه توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار داشت: فرهنگسازی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری به همراه تحکیم بنیان خانواده از راهکار‌های عملیاتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی هستند.
رستمی از ظرفیت‌های روستایی به عنوان موتور محرک تولید یاد کرد و افزود: روستا‌های استان پهناور فارس پرچمدار تولید در ایران اسلامی هستند و تحقق شعار سال با هم افزایی روستانشینان ممکن خواهد بود.
وی اظهاری امیدواری کرد اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در روستا‌ها به مهاجرت معکوس منجر شده و با ارتقا کیفیت زندگی روستانشینان شاهد افزایش جمعیت روستایی و بالندگی کشور در عرصه تولید باشیم.
به گفته این مقام مسئول، تشکیل شورای جوان سازی در روستا‌ها با مدیریت دهیاری، اعضا فرمانده پایگاه‌های مقاومت، خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است