Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:46:25 GMT

سامانه سجاد مراجعه حضوری را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۰۱۱۸

سامانه سجاد مراجعه حضوری را کاهش داد

به گزارش روز چهارشنبه سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی در نشست مشترک با بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور و ارتباط مجازی با معاونان آموزشی دانشگاه‌ها با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) و قدردانی از همکاری های این سازمان با نظام آموزش عالی اظهار داشت: برای تحقق دولت الکترونیک در کشور وظایفی بر عهده وزارت علوم گذاشته است که بخشی از این وظایف در حوزه سازمان امور دانشجویان و مربوط به مدارک تحصیلی دانش آموختگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از شروع آغاز مسوولیت در سازمان امور دانشجویان تلاش کردیم که برای کاهش مراجعات حضوری برنامه ریزی کنیم و امور را از طریق سامانه های اینترنتی انجام دهیم.  

 معاون وزیر علوم ادامه داد: با شناسایی علت های مراجعه حضوری دانشجویان و دانش آموختگان موفق شدیم مراجعات حضوری به سازمان امور دانشجویان را ا از ۱۵ هزار نفر در هرماه در سال ۹۲ به حدود  هزار نفر در ماه در سال ۹۹ کاهش دهیم و متقاضیان با سرعت و سهولت خدمات را از سامانه سجاد دریافت کنند.

صدیقی تاکید کرد: با هماهنگی که با سازمان‌های اجرایی در حال انجام است امیدواریم تعداد مراجعات حضوری به سازمان امور دانشجویان از میزان کنونی نیز کمتر شود.

وی با یادآوری این که همواره امور ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور و تایید مدارک فارغ التحصیلان برخی دانشگاه‌ها و موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی در سازمان امور دانشجویان انجام می شود،  گفت: در روش سنتی سالانه بیش از ۲۰ هزار مدرک تحصیلی در سازمان امور دانشجویان ارزشیابی و مراحل مختلف آن به شیوه دستی انجام می‌شد.

وی با اعلام این که از حدود٢ سال گذشته استفاده از سامانه الکترونیکی در صدور مدارک دانش آموختگان این دانشگاه‌ها و موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی آغاز شده است، یادآور شد: در این روش به فاصله کمی از ارسال مدارک توسط دانشگاه‌ها، مدارک ارزیابی شده و پس از تایید، گواهی تایید با درج QR Code به مدرک صادر می شود که به راحتی از طرف دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها قابل استعلام است و کار استعلام صحت مدرک بسیار آسان شده است.

رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر این که توسعه این سامانه به نفع ارتقای اعتبار و جایگاه تمام دانشگاه‌های کشور است، گفت: تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ به این سامانه پیوسته اند و مقرر شد همه دانشگاه‌ها وارد این سامانه شوند.

صدیقی اظهار داشت: برای دانشگاه‌های علمی کاربردی، فنی حرفه ای و فرهنگیان که به صورت ستادی اقدام می کنند برنامه ریزی جداگانه ای انجام دادیم تا از این سامانه استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت علوم سامانه ای با نام سامانه سجاد با هدف بررسی درخواست داوطلبان به صورت الکترونیکی طراحی کرده و تمامی اطلاع رسانی های لازم را پیرامون بورس و اعزام دانشجویان، دانش آموختگان، دانشجویان داخل و خارج، دانشجویان شاهد و غیره را در آن قرار می دهد. متقاضیان به منظور استفاده از سامانه جامع امور دانشجویان می توانند در آن ثبت نام کرده و درخواست استفاده از خدمات را ثبت کنند.

برچسب‌ها سازمان امور دانشجویان دانشجو دانشگاه مجتبی صدیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان دانشجو دانشگاه مجتبی صدیقی سازمان امور دانشجویان دانشجو دانشگاه مجتبی صدیقی اخبار کنکور سازمان امور دانشجویان دانش آموختگان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران

مدیرکل اداره مهارت دانشگاه تهران از برگزاری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه در خردادماه خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، فرشته امین مدیرکل اداره مهارت دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در خردادماه گفت: انتخاب، جذب و استخدام نیروی انسانی به عنوان یکی از چالش‌های مهم سازمان‌ها است. یکی از دغدغه‌های مدیران منابع انسانی این است که نیروی متعد، متخصص و با انگیزه برای سازمان جذب کنند و از دغدغه های دانشجویان نیز می توان به ارتباط رشته تحصیلی آنها با شغل آینده شان نام برد.

وی تاکید کرد: نمایشگاه بازار کار فضایی برای رویارویی کارفرمایان و کارجویان در یک فضای بسیار منحصر به فرد است که هر دو طرف بتوانند انتخاب هوشمندانه داشته باشند.

امین با ارائه گزارشی از نمایشگاه سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته نمایشگاه کار را در این دانشگاه از روز اول تا سوم خرداد برگزار کردیم که بیش از 100 سازمان داخلی، بین‌المللی و دانشگاهی در این نمایشگاه حضور داشتند و بیش از 10 هزار دانشجو و فارغ التحصیل از آن استفاده کردند.  با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی و حمایت از پایان نامه‌ها وجود داشت.

دبیر علمی دومین نمایشگاه کار با ابراز امیدواری برای برگزاری برنامه های جذاب و شاداب در  نمایشگاه امسال یادآور شد: این نمایشگاه فرصتی برای جذب نیروی استخدام به وجود آورد، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما از برگزاری نمایشگاه است لذا شعار امسال ما شبکه‌سازی با بهترین‌ها برای ساخت آینده انتخاب شده است.

امین تاکید کرد: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است و وظیفه اصلی دانشگاه تهران، حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند. سال گذشته در راستای بازدید از نمایشگاه 5 هزار رزومه به صنایع و شرکتها اعلام شد که برای 490 دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت فرصت شغلی فراهم شد.

این استاد دانشگاه تهران افزود: از امروز درگاه سامانه نمایشگاه باز و کارجویان و کارفرمایان می‌توانند برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کنند، ملاک ما این است که سازمان‌هایی که می‌توانند فرصت‌های شغلی متنوعی برای دانشجویان ارایه دهند امکان حضور داشته باشند لذا بر خلاف سال گذشته از طیف وسیع تری از سازمان‌ها در این نمایشگاه استفاده کردیم.

به گزارش تسنیم، دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران از 21 خرداد به مدت دو روز در این دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • برگزاری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف اشتغال دانشجویان
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است