Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:57:02 GMT

زنجانی‌ها تدریجی برای اهدای خون مراجعه کنند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۰۱۳۵

زنجانی‌ها تدریجی برای اهدای خون مراجعه کنند

دکتر سیامک اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار در خصوص چگونگی اهدای خون در محدودیت‌های کنونی کرونایی افزود: بر این اساس مراکز انتقال خون طی مدت یاد شده به هیچ عنوان تعطیل نیستند و طبق روال سابق به فعالیت های خود ادامه می دهند.

وی اظهار داشت: انتظار بر این است که با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی یک نیاز دائمی و همیشگی است، مردم سخاوتمند این استان نیز در ۲ هفته اعمال محدودیت های کرونایی برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ابراز امیدواری کرد، طی ماه‌های آینده و با توجه به در پیش بودن فصل زمستان با مشارکت اهدا کنندگان خون بتوان به آرامی از این مرحله عبور کرده و در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران دچار مشکلی نشویم.

وی تصریح کرد: بطور قطع با همت و شعور هم استانی ها این مهم رخ خواهد داد و از طرفی به دلیل تبلیغات فراخوان عمومی استقبال مردم برای اهدای خون، خوب بود و انتظار بر این است مراجعات تدریجی و با آرامش باشد و علاوه بر همبستگی اجتماعی، فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

 اسدی، با قدردانی از حضور گسترده مردم در فراخوان اهدای خون خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان خون، یاریگر انتقال خون استان باشند، تا در ماه‌های بعدی نیز این کار ارزشمند تداوم یابد، تا وقفی در درمان بیماران نیازمندبه خون ایجاد نشود.

به گفته اسدی، اهدای خون دارای شرایطی است که بر مبنای آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۵ سال سن و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

 طبق برنامه پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی بصورت شیفت صبح و بعدازظهر و شهروندان ابهری نیز برای انجام این کار خداپسندانه می توانند شیفت صبح  به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون مستمر هستند و ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

برچسب‌ها کرونا روز اهدای خون زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا روز اهدای خون زنجان کرونا روز اهدای خون زنجان اخبار کنکور اهدا کنندگان خون انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی زنجانی ها در حمایت از مردم غزه و عملیات «وعده صادق»

دریافت 20 MB کد خبر 6082758

دیگر خبرها

  • اهدای مدال ملیکا رسولی کاراته باز زنجانی به علی دایی (فیلم)
  • ببینید | هدیه ویژه ورزشکار زن به علی دایی؛ اهدای مدال ملیکا رسولی کاراته باز زنجانی به اسطوره فوتبال
  • راهپیمایی زنجانی ها در حمایت از مردم غزه و عملیات «وعده صادق»
  • اهدا ۴۲ هزار سی سی خون در بیضا
  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • گرمای بهاری در مازندران
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما