Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مسئول بسیج هنرمندان خوزستان در میزگرد "بررسی هنر انقلابی و نقش رسانه در حمایت از آن" اظهار داشت: هنرمندان انقلابی برجسته در استان وجود دارد و از این ظرفیت می‌توانستیم در ساخت مجسمه شهید سلیمانی در شهرها استفاده کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز ،مجید منادی مدیر خبرگزاری تسنیم خوزستان نشست "بررسی هنر انقلابی و نقش رسانه در حمایت از آن" در دفتر خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: هنر انقلابی نقش مهمی در تصویرگری از دستاوردهای انقلاب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رسانه باید این دستاوردها را بازتاب دهد و آن را به شکل درست و منطقی به جامعه منتقل و از تولید پدیده‌های مثل سلبریتی که با روح هنر انقلابی همخوانی ندارد، جلوگیری کند.

خبرگزاری تسنیم برای شناساندن چهره‌های هنر انقلاب آمادگی صدرصدی دارد

مدیر خبرگزاری تسنیم خوزستان ادامه داد: در دفتر تسنیم این آمادگی را داریم که هنرمندان انقلابی را به چهره به مردم معرفی کنیم و آنها را به مردم بشناسانیم. یک ضعف در این زمینه همین است که ما هنوز نیروهای هنرمند انقلابی را در استان نمی‌شناسیم.

وی تصریح کرد: برای هنر انقلابی که صیقل دهنده روح بشری است باید تمامی دستگاه‌های رسانه ی پای کار آیند تا بتوانیم هنر انقلابی را معرفی کنیم و به تعبیری باید انقلاب و دستاوردهای آن را به زبان هنر ارائه دهیم.

عادل نوروزیان مسئول بسیج هنرمندان خوزستان با اشاره به نقش حمایتی بسیج هنرمندان از هنر انقلابی اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اصلی و رویکردهای نوین بسیج حمایت از رویش های هنری انقلاب است.

وی تصریح کرد: حمایت از جوانان و نوجوانان انقلابی به عنوان سرمایه اصلی هنر انقلابی در دستور کار بسیج هنرمندان است.

نوروزیان به نقش فعال نیروهای بسیج هنرمندان خوزستان اشاره کرد و افزود: طی مدت محدود در راستای رزمایش کمک‌های مومنانه نیروهای بسیج هنرمندان استان 700 بسته‌ی معیشتی را در اختیار افراد نیازمند قرار دادند.

تندیس‌های ساخته شده از شهید سلیمانی در شأن این شهید برجسته نیست

مسئول سازمان بسیج هنرمندان از هزینه کرد بودجه‌ها در زمینه هنر گلایه کرد و گفت: در بحث هزینه‌کرد بودجه‌ها شفافیت باید صورت گیرد. مجسمه‌های که از حاج قاسم سلیمانی ساخته شد شایسته این شهید والا مقام نیست این در حالی است که استان خالی از هنرمندان نیست بر چه اساسی این افراد گزینش و انتخاب می‌شوند؟

مسئول بسیج هنرمندان خوزستان با اشاره به دهمین جشنواره ادبیات داستانی اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، روایت هنر جنوب و باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان، دهمین جشنواره ادبیات داستانی را برگزار می‌کند.

وی در این میزگرد به جزئیات این جشنواره اشاره و بیان داشت: طبق فراخوان اعلام‌ شده قالب آثار ارسالی، داستان کوتاه است. میزان کلمات هر اثر حداکثر 5 هزار کلمه است. آثاری مورد داوری قرار می‌گیرد که قبلاً در کتابی منتشر نشده باشد.

حضور نوجوانان از ویژگی‌های این دوره جشنواره است

این مقام مسئول درباره جشنواره هنری اظهار داشت: در جشنواره‌ی هنری امسال شاهد حضور نوجوانان خواهیم بود و این نکته جشنواره را از سایر جشنواره های گذشته متمایز خواهد کرد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خوزستان به دو گروه سنی بودن شرکت کنندگان و مهلت ارسال آثار اشاره کرد و گفت: در این جشنواره آثار داستانی را در دو گروه سنی تعریف کردیم برای نوجوانان تا 17 سال و دیگری 17 سال به بالا است آخرین مهلت ارسال آثار نیز تا 15 آذر ماه امسال است که در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

وی از اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نقدی به سه نفر برتر کشوری در گروه بزرگسالان خبر داد و گفت: جایزه‌ی نفر اول دوم و سوم کشوری بزرگسالان تندیس جشنواره، لوح تقدیر و به ترتیب مبالغ نقدی به ارزش 50 ملیون ریال 30 ملیون و 20 ملیون ریال به نفرات برتر تعلق می‌گیرد.

مستند "ردپای غزال " با همکاری بسیج هنرمندان در اهواز تهیه شد فعالیت بسیج هنرمندان استان در 11 عرصه هنری؛ هنر در انقلاب جزو واجبات است بیانیه سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت روز قدس منتشر شد

عبدالصاحب رومزی پور نویسنده‌ی خوزستانی گفت: این جشنواره برای اولین بار توانست ارتباط بین نسلی برقرار کند تا به امروز تمام برنامه‌ها در این زمینه در قلمرو بزرگسالان بوده و برای اولین بار حوزه‌ی کودک توانست به آن ورود کند.

در جشنواره داستانی دنبال ارتباط با نسل‌های انقلاب در حوزه هنر هستیم

رومزی پور گفت: موضوعات فراخوان شامل: رازهای ارغوانی (روایت مردان و زنان حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس)‏، مکتب سلیمانی (شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی، مدافع حرم)‎، جهش تولید(اقتدار بالندگی شکست تحریم‌های ظالمان)، الفبای ایثار(مدافعان سلامت)، زخم‌های شعله‌ور(افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم فلسطین سوریه عراق) و سبک زندگی اسلامی ایرانی (مسجد محوری و تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف و عدالت محوری، رشد جمعیت، فرزندآوری و تحکیم بنیاد خانواده و کالای ایرانی) است.

افتخار فرج عضو بسیج هنرمندان خوزستان در ادامه این میزگرد اظهار داشت: در زمینه هنر انقلابی باید ارتباط بین نسلی شکل گیرد و بین نسل های اول انقلاب با نسل فعلی باید بتوانیم ارتباط منسجمی شکل دهیم.

نیاز به بازخوانی مرتب ارزش‌های اصیل انقلابی در حوزه هنر داریم

وی افزود: انتقال ارزش‌ها از دیگر مسائلی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد و ارزش‌های درجه دوم و سوم جای ارزش‌های اصیل انقلابی را در هنر بگیرند. نیاز به بازخوانی مرتب ارزش‌های اصیل انقلاب در بخش هنر داریم.

این فعال حوزه ادبیات داستانی گفت: در زمینه دهمین جشنواره اقدامات خوبی صورت گرفته و با دستگاه‌های مختلف ارتباط گیری شده ولی لازم است سایر دستگاه‌ها نیز پای کار آیند.

​​​​​​انتهای پیام/341/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج هنرمندان خوزستان سازمان بسیج هنرمندان بسیج هنرمندان خبرگزاری تسنیم هنر انقلابی هنر انقلاب ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره «تن پوش» در ورامین

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی شامگاه جمعه در فرهنگسرای رازی ورامین و با حضور سرهنگ مهدی امینی فرمانده سپاه ناحیه ورامین و مردم برگزار شد.

امینی در حاشیه این آئین به خبرنگار مهر گفت: هدف از برگزاری این جشنواره کشف استعدادهای نوظهور و شناسایی طراحان نوپا و جوانی است، که در زمینه پوشاک و مد و لباس ایرانی و اسلامی فعالیت کرده و نیازمند حمایت هستند.

این جشنواره به همت جامع بسیج زنان ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین با همکاری دیگر نهادها برگزار شده بود.

کد خبر 6082874

دیگر خبرها

  • تهاجم هنری از گونه‌های جنگ نرم دشمن
  • جانمایی و دیگر هیچ!
  • اختتامیه جشنواره «تن پوش» در ورامین
  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود