Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@05:50:33 GMT

تکنولوژی عایق بندی سقف سدآب

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۰۴۶۱

تکنولوژی عایق بندی سقف سدآب

 عایق بندی سقف و یا دیگر اجزای ساختمان، آب بندی بتن از طریق روش های مختلف مانند تزریق در بتن و استفاده از مواد افزودنی بتن اصول خاص خود را می طلبد. شرکت فناوران سدآب با رعایت کامل این اصول خدمت ارزنده ای را در مقابل کاربران ارائه داده اند.

ما در این مطلب عواملی را که موجب افزایش مقاومت در سازه ها و ساختمان ها می شوند را مورد بررسی قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاومت بالا موجب افزایش طول عمر سازه خواهد شد. نمی توان به این موضوع به صورت تک بعدی نگریست. چرا که عوامل بی شماری در ایجاد چنین پایداری و مقاومتی سازه ها نقش ایفا می کنند. یکی از جدی ترین موضوعاتی که می توان در این حوزه درباره ی ان سخن به میان آورد، حفظ سازه ها در برابر نم و رطوبت می باشد. اقلیم و شرایط آب و هوایی ایران در نوع استفاده از عایق بندی سقف، کف، دیوار و دیگر اجزای ساختمان که مورد نم و رطوبت قرار می گیرند تاثیر گذار می باشد.

برای آب بندی ساختمان و سازه می توان از چند روش بهره مند شد. یکی از این روش ها، آب بندی در حین ساخت سازه می باشد که به طور مفصل در این باره بحث خواهد شد. آب بندی بتن یکی از این مراحل می باشد که می توان آن را به وسیله ی موادی به عنوان مواد آب بند کننده به صورت تزریق در بتن و افزودنی بتن مورد آب بندی قرار داد.

روش دوم آب بندی ساختمان ها، آب بندی بعد از احداث می باشد. برای این کار بعد از این که ساختمان و بنا به صورت کامل احداث شد نسبت به موقعیت و شرایطی که سازه ی مورد نظر در آن قرار دارد، انواع مواد اب بند را به کار می گیرند تا قسمت های آب گیر را مورد آب بندی قرار دهند.

آب بندی بتن

همان طور که در قسمت قبل این مطلب به آن اشاره شد، یکی از روش هایی که می توان با آن سازه مورد نظر را مورد آب بندی قرار داد، آب بندی در حین ساخت سازه می باشد. این روش دارای اصول خاص و ویژه ی خود می باشد. از آن جا که بتن ها دارای ساختار ویژه ای بوده و مواد تشکیل دهنده ی ان ها سنگدانه، ماسه، سیمان و آب می باشند به راحتی در برابر آب و رطوبت ضعیف بوده و آن ها را به خود جذب می کنند. در این شرایط مواد شیمیایی مضر و غیر مضر جذب قسمت های ساختمان ها و سازه ها شده و از مقاومت آن ها می کاهد.

در این روش بتن هایی که در سازه مورد نظر به کار می روند را مورد آب بندی و عایق رطوبتی قرار می دهند. این بتن ها در قسمت هایی از سازه که در مجاورت دائم و یا غیر دائم آب می باشند به کار می روند. آب بندی قسمت هایی که در مجاورت مواد شیمیایی قرار دارند از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. در صورت بی توجهی به ان خسارت هایی را به ساختمان مورد نظر وارد خواهد کرد. پوشش های آب بند را می توان به روش های مختلفی برای آب بندی بتن ها مورد استفاده قرار داد. بتن های آب بند شده در قسمت های مختلف ساختمان از جمله پی ها، دال ها، پانل های پیش ساخته، تجهیزات آبی، زیرساخت های شهری و …. قرار می گیرند.

برای جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به داخل محفظه ی بتنی می توان از کنترل گرهای سازه ی بتنی استفاده کرد. این کنترل گرها از نفوذ هر گونه مایعات به مقطع بتن جلوگیری به عمل می آورند. علاوه بر این، شکل ظاهری، کارایی و پایداری بتن ها در اثر آب بندی آن ها تغییر خواهد کرد. به عبارتی با آب بندی بتن می توان به صورت قابل توجهی به میزان کارآیی بتن ها افزوده و ان ها را به صورت بهینه تر مورد استفاده قرار داد. 

نام دیگری که می توان برای آب بندی بتن ها به کار برد، واتر پروف می باشد. روش های زیادی برای انجام واتر پروف وجود دارد. از مهم ترین روش های آب بندی بتن می توان به مواردی چون، آب بندی با استفاده از پوشش های نفوذگر، آب بندی با استفاده از تزریق در بتن و آب بندی در زمان ساخت پروژه اشاره کرد. آب بندی که در زمان ساخت انجام می شود را می توان با به کار گیری روش های مختلفی به مرحله ی انجام رساند. برای این کار از عوامل اب بند کننده استفاده می شود.

به طور مثال می توان برای آب بند کردن بتن ها در زمان ساخت از روش هایی چون کاهش نفوذپذیری بتن، استفاده از افزودنی بتن و واتراستاپ به عنوان عامل آب بندکننده استفاده کرد. رعایت نکات اجرایی در این روش ها بسیار مهم می باشد.

افزودنی بتن

قبل از پرداختن به موضوع افزودنی بتن، باید با طبیعت بتن آشنا شد. سنگ ها قسمت اعظم بتن ها را تشکیل داده اند. این ریشه ی سنگ دانه ها به خودی خود و بدون ترکیب با مواد دیگر خاصیت چسبندگی را ندارد. با ترکیب آب و سیمان می توان تغییری در واکنش سنگ ریزه های بتن به وجود آورده و آن ها را در کنار یک دیگر نگه داشت. به واکنش شیمیایی که درون بتن ها اتفاق می افتد، هیدراتاسیون می گویند. هیدراتاسیون موجب به وجود امدن کلسیم سیلیکات در بتن ها شده و سنگ سخت را به وجود می آورد. سازه های بتنی بر پایه اب می باشند.

این موضوع به این معناست که بتن ها برای افزایش کارایی و راحتی ریختن بتن ها بیشتر به آب نیاز دارند. به آب به کار رفته شده در داخل بتن آب راحتی می گویند. این آب باید از داخل بتن و درون شکاف های بتن ها خارج شوند که به اصطلاح به آن تنفس بتن می گویند. بتن ها ماده ای جامد می باشند و کاهنده های آب و روان کننده ها می توانند به میزان قابل توجهی از کارایی آن ها بکاهند. اما با این حال لوله های مویین و فضاهای خالی در بتن های عمل آورده شده باقی می ماند. این امر منجر به واکنش شیمیایی درون بتن ها خواهد شد که باعث خوردگی در بتن شده و یکپارچگی بتن را می گیرد.

یکی از روش هایی که می توان برای آب بندی بتن ها مورد استفاده قرار داد، استفاده از صفحات آب بندی بتن می باشد. در این روش می توان از پوشش درزگیر الاستومر پلیمری و همچنین پوشش آب بند پلیمری به آب بندی بتن کمک گرفت. ممبرین مایع از دیگر روشهای آب بندی سطح بتن می باشد که به ان عایق امولوسیون نیز می گویند. این مدار را می توان در سطح بتن ها به کار گرفت و ان را اب بندی کرد. اما تکنولوژی های جدید امکان استفاده از این مواد را در داخل بتن نیز فراهم آورده است. آب بند کننده ی سیمانی یکی از افزودنی بتن می باشند که به صورت خام تهیه می شوند. آب بند های سیمانی را می توان به صورت تزریق در بتن به آن اضافه کرد. آب بند بتن سیمانی در صورتی که با اکریلیک مخلوط شوند می توانند چسبندگی بهتری داشته باشند. استفاده از نفوذ کننده برای آب بندی بتن ها یکی دیگر از روش هایی است که می توان از آن ها برای آب بندی بتن ها مورد استفاده قرار داد. این محصولات را می توان به عنوان افزودنی بتن مورد استفاده قرار داده و بتن را مورد آب بندی قرار داد. نفوذ کننده ها دارای ذرات کوچک تر از ۶ نانومتر می باشند. این مواد به راحتی در فضای متخلخل بتن ها نفوذ می کنند.

عایق بندی سقف

یکی دیگر از مسائلی که جای بحث زیادی در مبحث آب بندی سازه را دارد، عایق بندی سقف می باشد. از آن جا که سقف هر سازه و ساختمانی احتمال مجاورت با نم و رطوبت را دارند، باید مورد آب بندی و عایق رطوبتی قرار بگیرند. عایق بندی سقف دارای اصول خاص خود می باشد که با رعایت آن می توان به یک نتیجه ی کار مطلوبی دست یافت. شرکت فناوران سدآب با رعایت تمامی موازین مربوط به آب بندی نتیجه ی کار مطلوبی را در اختیار کاربران خود قرار داده اند.

انجام تمامی مراحل در خصوص آب بندی اجزای مختلف ساختمان یکی از ضروریات می باشد که در صورت بی توجهی به آن عایق بندی سقف و یا دیگر اجزای سازه مراحل اجرایی ضعیفی خواهند داشت. علاوه بر این، انتخاب مواد و متریال مرغوب و مناسب برای عایق بندی سقف یکی از مواردی است که در این خصوص باید به ان توجه شود.

پربیننده ترین قیمت دلار ۵ آذر ماه ۱۳۹۹ اخبار و نتایج انتخابات آمریکا ثبت نام ایران خودرو (لینک ثبت نام دور جدید) سهام عدالت (قیمت ۱۳۹۹/۹/۴) ثبت نام ایران خودرو (لینک ثبت‌نام دور جدید)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ساخت و ساز سیمان ساختمان سازی عایق بندی بتن سازی آب بندی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساکنین منطقه ساحلی شاهرود از تکنولوژی مخابراتی روز دنیا بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مهدی سعدی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای ایجاد زیرساخت مناسب برای اراِیه خدمات اینترنت و توسعه بافت شهری، منطقه ساحلی شمالی از سمت میدان لاله شاهرود و کوچه ساحلی ۱۷ و ابتدای کوچه مجتمع مادر این محدوده از فیبرنوری مخابرات بهره‌مند شد.

وی میزان سرمایه‌گذاری در این طرح را اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و هفتصد میلیون ریال عنوان کرد.

سعدی تصریح کرد: با توجه به درخواست مشترکین و ضرورت دسترسی مردم به شبکه فیبرنوری، این طرح با حفاری و کابل‌کشی به طول ۸۵۰ متر و استخراج ۷ عدد FAT در کمتر از ۱۰ روز اجرایی شد.

مدیر مخابرات شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، دسترسی ۱۵۰ مشترک واقع در این منطقه به بستر امن و پرسرعت فیبرنوری مخابرات فراهم شد.

۵۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895742

دیگر خبرها

  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • دستمزد اجرا و نصب انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری چه قدر است؟
  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • کانکس ساندویچ پانل چیست؟
  • وعده صادق قدرت علمی و تکنولوژی ایران اسلامی را ثابت کرد
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • معبدی که ۱۲۰۰ سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است + فیلم
  • ضرورت اتصال دانش و تکنولوژی به صنعت پلیمری
  • ساکنین منطقه ساحلی شاهرود از تکنولوژی مخابراتی روز دنیا بهره‌مند شدند