Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر و نویسنده مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم نوشت: تعرض و بازرسی یک کشتی تجاری که پرچم ترکیه را برافراشته و در مسیر شهر«مصراته» لیبی بود توسط یک کشتی جنگی آلمانی و فرود نیروهای ویژه آلمان از یک بالگرد روی عرشه کشتی ترکیه ای و بازرسی آن پس از بازداشت ناخدا و تیم آن، یک تنش خطرناکی است که چه بسا اگر شدت بگیرد به رویارویی نظامی منجر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترکیه بر اساس بیانیه ای رسمی که صادر کرد به این نقض قوانین بین المللی توسط آلمان اعتراض کرد و «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه بر اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از کشتی های تجاری تأکید کرد اما به جزئیات این تدابیر اشاره ای نکرد اما باور بر این است که معنی اش همراهی کشتی های جنگی با کشتی های تجاری یا استقرار نیروهای ویژه ترکیه روی عرشه این کشتی ها برای حمایت از آنها و مقابله با هر گونه تعرضی به آنهاست.

نیروهای آلمانی یک شب کامل را در کشتی تجاری ترکیه سپری کردند و هیچ گونه سلاحی پیدا نکردند بلکه فقط محموله های رنگ و کمک های انسانی در آن پیدا کردند؛ امری که تأکید می کند که اطلاعات رسیده به فرماندهی عملیات«ایرنی» اروپایی در رم که کارش اجرای ممنوعیت رسیدن سلاح و تجهیزات نظامی به طرف های درگیر در لیبی است، دقیق نبوده و چه بسا گمراه کننده بود.

تعرض آلمان به کشتی ترکیه ای در نزدیکی سواحل لیبی بازتاب دهنده تشدید سختگیری اروپایی ها علیه ترکیه است و در چارچوب حالت تنشی رخ داده است که اکنون در منطقه شرق دریای مدیترانه حاکم است و نشان دهنده مخالفت اروپا با دخالت نظامی ترکیه به نفع دولت وفاق لیبی است.

اتحادیه اروپا تهدید کرده است که ترکیه را به دلیل اتهامش توسط یونان و قبرس به ارسال کشتی هایی با حمایت قایق های جنگی برای حفاری و اکتشاف نفت و گاز در مناطق مورد مناقشه در آب های قبرص و یونان تحریم می کند؛ این در حالی است که ترکیه این اتهام را تکذیب می کند و در عین حال بر حفاری و اکتشاف اصرار می کند.

اتفاق جدید در این بحران روزافزون، اقدام کشتی ها و نیروهای ویژه آلمان در بازرسی کشتی ترکیه ای است؛ این یعنی دولت آلمان که ترکیه را بزرگترین شریک تجاری خود می داند(40 میلیارد یورود حجم تبادل تجاری سالیانه میان دو کشور است)، تصمیم گرفته است که در خندق یونان،قبرس و فرانسه در بحران شرق دریای مدیترانه بایستد و چه بسا این اقدام یک مقدمه  یا آخرین پیام هشدار قبل از اعمال تحریم های اروپایی علیه آنکارا است.

اتحادیه اروپا از دخالت نظامی ترکیه در لیبی  راضی نیست و ارسال نیرو توسط آنکارا برای جنگ در کنار جمهوری آذربایجان در بحران با ارمنستان درباره منطقه «قره باغ» خشم اتحادیه اروپا را علیه ترکیه به ویژه پس از آن که سرنوشت جنگ و آینده منطقه قره باغ به نفع آذربایجان تعیین شد، بیشتر شد.

اروپا بزرگترین شریک تجاری ترکیه( حجم تبادل تجاری میان آنها به 100 میلیارد دلار در سال می رسد) است و اقدام اروپا برای تحریم در حالی که بحران اقتصادی ترکیه روز به روز شدیدتر می شود و ارزش لیر در برابر دلار آمریکا(هر دلار هشت لیر)  کاهش می یابد، زیان زیادی به اقتصاد ترکیه در سایه گزارش هایی برای روی آوردن شهروندان ترکیه برای خرید طلا به عنوان پناه امن، وارد می کند.

ترکیه این روزها در معرض فشارهای اروپایی گسترده ای قرار دارد که چه بسا با آمدن دولت «جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات در قدرت بیشتر شود زیرا دولت بایدن از کردها و ایجاد دولتی مستقل برای شان در مناطقی که هستند و احیای معاهده سیفر در سال 1920 که این حق را به آنها داد و بعدا با دخالت«آتاتورک» معاهده لوزان در 1923 آن را لغو کرد،حمایت می کند.

دولت حزب«عدالت و توسعه»چگونه با این فشارها رویارویی می کند آیا از نیروهای ویژه و کشتی های جنگی  برای جلوگیری از تعدی و تفتیش کشتی های تجاری اش در دریای مدیترانه استفاده می کند؟ از آن بدتر چگونه با تحریم های اقتصادی اروپایی در صورت اعمال آنها مقابله می کند؟

تنش میان اروپا و ترکیه رو به تشدید است و روزهای آینده پر از اتفاق های غیرمنتظره است به ویژه آن که همه نشانه ها می گوید آنکارا پرچم تسلیم را بالا نمی برد...و خدا بهتر می داند.

 

اخبار مرتبط دلایل کناره گیری «بانوی آهنین» اروپا از قدرت و پیامدهای آن/ به جز تندروها، همه از رفتن آنگلا مرکل ناراحت هستند پیام مهم حمله موشکی انصار الله یمن به تأسیسات نفتی عربستان آیا ترکیه در جنگ یمن هم دخالت می کند؟ تازه ترین مواضع اتحادیه اروپا در خصوص برجام: ایران باید از مزایای اقتصادی توافق بهره مند شود هشدار موگرینی به طرفین برجام در خصوص موضع ایران

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 اتحادیه اروپا عبدالباری عطوان سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماس توخل، متخصص جدید صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

توخل حداقل در رقابت‌های اروپایی می‌تواند فرصت دفاع از ایده‌هایش را داشته باشد. 

طرفداری | بایرن مونیخ با پیروزی 1-0 در دور برگشت مقابل آرسنال، در مجموع با برتری 3-2 راهی نیمه نهایی شد. 

آخرین هفته‌های حضور توماس توخل در بایرن مونیخ با وجود تلخی قهرمانی بایرلورکوزن، حداقل در رقابت‌های اروپایی با خاطرات خوبی ادامه دارد. سرمربی آلمانی که پس از شکست 1-0 مقابل لاتزیو تا آستانه از دست دادن جایگاهش پیش رفته بود، اکنون باواریایی‌ها را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند. توخل امشب رکورد ویژه‌ شخصی نیز به اثبات رساند. سرمربی 53 ساله اکنون با هدایت سه تیم مختلف حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند. او پیش‌تر با پاری سن ژرمن و چلسی به این مهم دست یافته بود که در هر دو مورد نیز به فینال رسید. تنها ژوزه مورینیو با رساندن چهار تیم مختلف به نیمه نهایی عملکرد بهتری نسبت به سرمربی بایرن مونیخ دارد (پورتو، اینتر، رئال مادرید و چلسی).

گفتنی است توماس توخل همچنین اولین سرمربی آلمانی تاریخ محسوب می‌شود که سه تیم را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌رساند. در بین مربیانی که رکورد توخل را تکرار کرده‌اند، در کنار مورینیو، نام کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا نیز دیده می‌شود.

مشروح اتفاقات دیدار بایرن مونیخ و آرسنال:

بایرن مونیخ 1-0 آرسنال؛ مارش باواریایی‌ها با چهره اروپایی توخل

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • توماس توخل، متخصص جدید صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • تمرکز آنکارا بر تولید قطار سریع السیر!
  • دیده‌بان اروپا-مدیترانه: باید جنایت کوچاندن اجباری غیرنظامیان فلسطینی متوقف شود
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • آنکارا: در صورتی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، شرایط منطقه وخیم‌تر خواهد شد