Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران حاکی است، میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای مهر تا چهارم آذرماه جاری به ۳۵.۸ میلیمتر رسیده است.

بر اساس آمار دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، متوسط ارتفاع بارندگی‌های کشور در این مدت ۳۵.۸ میلیمتر بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میلیمتر، میانگین ۱۱ ساله ۴۴.۴ میلیمتر و بلند مدت (۵۲ ساله) نیز ۳۲.۶ میلیمتر بود.

میزان بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی تا چهارم آذرماه امسال نسبت به میانگین بلندمدت (۵۲ ساله) افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد، درحالی که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۶ درصد کاهش دارد.

بیشترین ارتفاع بارندگی‌های امسال با ۸۵.۳ میلیمتر مربوط به حوضه آبریز دریای خزر بوده و کمترین آن با ۸.۵ میلیمتر بارندگی مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق است.

تداوم بارش‌های پاییزی در این مدت همچنین ارتفاع بارندگی‌ها در حوضه‌ آبریز خلیج فارس و دریای عمان ۴۸.۲ میلیمتر، قره‌قوم ۲۳.۶ میلیمتر و فلات مرکزی ۲۰.۸ میلیمتر بوده است.

میزان بارش حوضه آبریز دریاچه ارومیه در حالی ۶۹.۲ میلیمتر بوده که نسبت به میانگین ۱۱ ساله دو درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۲ ساله ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرقی و قره قوم ۶ حوضه اصلی آبریز منابع آب ایران محسوب می شوند. پیش از این "قاسم تقی زاده خامسی " مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از بارش حدود ۱۲۰ میلیمتری خبر داد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: منابع آب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست

نرخ بیکاری ترکیه در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید.

به گزارش ایسنا، آمارهای رسمی نشان داد که نرخ بیکاری ترکیه در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین حد در ۱۰ سال گذشته رسیده و از ۱۰.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۹.۴ درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های موسسه آمار ترکیه (TurkStat)، تعداد افراد بیکار در سال ۲۰۲۳ با ۳۱۸هزار نفر کاهش به ۳.۲۶ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

این میزان برای زنان ۱۲.۶ درصد و برای مردان ۷.۷ درصد در سال ۲۰۲۳ بود.

تعداد افراد شاغل به ۳۱.۶ میلیون نفر رسید که در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۸۸۰هزار نفر افزایش یافته است.

نرخ اشتغال در سال ۲۰۲۳ با ۰.۸ واحد درصد افزایش نسبت به سال قبل ۴۸.۳ درصد بوده است.

نیروی کار ۳۴.۹ میلیون نفر و نرخ مشارکت نیروی کار ۵۳.۳ درصد در سال ۲۰۲۳ ثبت شد.

به نقل از ترکیش، نرخ بیکاری جوانان در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال با ۲ واحد درصد کاهش نسبت به سال قبل در ۱۷.۴ درصد قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷ درصدی ورود آب به سدها
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • رشد ۸۰ درصدی بارش‌ها در نطنز
  • پر شدن ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان در بارندگی اخیر
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست