Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@15:22:52 GMT

اعتراضات پاریسی‌ها به خشونت پلیس فرانسه علیه مهاجران +فیلم

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۱۱۹۴

اعتراضات پاریسی‌ها به خشونت پلیس فرانسه علیه مهاجران +فیلم

‍‍‍‍‍‍

بعد از اقدامات خشن پلیس فرانسه علیه مهاجران و افراد بی‌خانمان در روزهای گذشته و پخش تصاویر آن، صدها معترض فرانسوی در یکی از میدان اصلی پاریس تجمع کردند و خواستار استعفای وزیر کشور شدند.

به گزارش مشرق، اعتراضات علیه سیاست‌های مهاجرتی فرانسه در پایتخت این کشور ادامه دارد و صدها نفر در میدان جمهوری از میدانهای اصلی پاریس تجمع کردند و خواستار استعفای رئیس پلیس و پایان فوری خشونت نیروهای پلیس علیه مهاجران و اسکان بی قید و شرط آن‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

این اعتراضات بعد از اقدام خشونت‌آمیز هفته گذشته پلیس پاریس برای تخلیه اردوگاه موقت مهاجران در حومه شمالی این شهر در «سنت دنیس» آغاز شد که ۲۵۰۰ مهاجر و بی‌خانمان از آنجا تخلیه شدند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

معترضان در حمایت از مهاجران شعار «همبستگی با [مهاجران] ثبت‌نشده!» سر می‌دادند. در میان شعارهای معترضان، فریاد درخواست برای استعفای «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه هم به گوش می‌رسید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

بعد از اقدامات خشن هفته گذشته، نیروهای پلیس دوشنبه شب به وقت محلی هم به منظور تخلیه اردوگاه موقت مهاجران در مرکز شهر پاریس که به گفته آنها به طور غیرقانونی فضای شهر را اشغال کرده بودند به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

«دویچه وله» نوشت برخی نیروهای داوطلب در پاریس برای برپایی ۵۰۰ چادر در میدان جمهوری در این شهر کمک کردند و به سرعت مهاجران در آن مستقر شدند. به گفته این خبرگزاری اکثر این مهاجران از افغانستان به فرانسه آمده‌اند. پلیس فرانسه اعلام کرد نهادهای خاصی ساخت این اردوگاه‌ را سازماندهی کرده‌اند که این مسئله غیرقابل قبول است. 

به گزارش «فرانس ۲۴»، دارمانین روز سه‌شنبه گفت قصد دارد تحقیقاتی را درباره درگیری‌های دوشنبه بعد از آن که پلیس اردوگاه مهاجران در میدان جمهوری در قلب پاریس را تخلیه کرد، آغاز کند. او تصاویر منتشر شده از درگیری نیروهای پلیس با مهاجران هنگام تخلیه این مکان را «تکان‌دهنده» توصیف کرد.

در تصاویر و ویدئوهایی که مردم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، ضرب و شتم مهاجران از سوی پلیس هنگام تلاش آن‌ها برای پاکسازی میدان از چادرهای مهاجران دیده می‌شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ مشرق دویچه وله فرانس 24 پلیس فرانسه افغانستان گاز اشک آور پاریس گاز اشک آور مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی فایل آن را از اینجا دانلود کنید video mp4 دانلود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

هیئت حاکمه فرمول یک شاید مقر صد ساله خود را در فرانسه ترک کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از گرندپریکس؛ هیئت حاکمه فرمول یک  (FIA) ممکن است مقر خود را به خارج از فرانسه منتقل کند.

تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک

بر اساس این گزارش؛ فدراسیون جهانی اتومبیلرانی که بیش از یک قرن در پاریس مستقر است و هم فیفا، یکی دیگر از نهادهای ورزشی جهانی مستقر در پاریس، از سیستم حقوقی و مالیاتی فرانسه که به گفته آنها پاسخگوی نیازهای عملیاتی آنها نیست، ابراز نارضایتی کرده‌اند. نگرانی‌های اصلی این سازمان‌ها شامل «نظام حقوقی و مالیاتی» است که مطابق با فعالیت‌های آنها نیست.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • لوریان ۱-4 پاری سن ژرمن؛ جام به پاریسی‌ها چشمک زد
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس