Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکسانا رازقیان، ملی پوش قایقرانی کشورمان در رشته اسلالوم در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد حضورش در مسابقات کاپ جهانی فرانسه گفت: به علت شیوع ویروس کرونا از ۵ کاپ جهانی امسال، فقط ۲ مسابقه برگزار شد. کاپ اول در کشور اسلواکی بود که در آن زمان من اروپا نبودم و کاپ جهانی دوم در کشور فرانسه برگزار شد که من در آن شرکت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح مسابقات جهانی بود و از تمام قاره‌ها در این رقابت‌ها شرکت داشتند، حضور ورزشکاران از کشور‌های مختلف حتی برای رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی جالب بود. تمام ورزشکاران حاضر در این مسابقات، نفراتی بودند که موفق شده‌اند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند. این مسابقات با توجه به حضور ورزشکاران المپیکی، شانس بسیار خوبی برای محک زدن خودم بود.

قایقرانان با تمام توانشان در مسابقات کاپ جهانی شرکت کرده بودند

او در مورد سطح این مسابقات گفت: این مسابقات در شرایطی برگزار شد که قایقرانان بعد از مدت زمان زیادی که در مسابقه‌ای حضور نداشتند، وارد این رقابت‌ها شدند و انتظار داشتم ورزشکاران کمی شرایط را راحت‌تر بگیرند، اما این گونه نبود و با تمام توانشان وارد مسابقات کاپ جهانی شدند.

اگر کمی رکوردم بهتر بود، می‌توانستیم در فینال حضور داشته باشم

رازقیان در مورد عملکرد خودش در این رقابت‌ها گفت: یکی از سخت‌ترین مسابقاتی بود که در آن شرکت کردم، اما یکی از بهترین نتایجم را کسب کردم و توانستم از تمام دروازه‌های پیست عبور کنم. اگر کمی رکوردم بهتر می‌شد، می‌توانستم در مرحله فینال نیز حضور داشته باشم. با توجه به این که مدت زیادی را در پیست آب‌های خروشان حضور نداشتم، همین که توانستم از تمام دروازه‌ها عبور کنم، امیدوار کننده بود.

ملی پوش کشورمان در مورد دور بودنش از پیست آب‌های خروشان گفت: ما در رودخانه کرج، پیست قایقرانی آب‌های خروشان داریم؛ اما شرایط پیست‌های کسب سهمیه متفاوت است و سطح پیست کرج نسبت به پست‌هایی که در آن ها مسابقات بین المللی به عنوان مثال المپیک برگزار می‌شود، کمی پایین‌تر است. من حدود ۹ ماه از چنین پیست‌هایی دور بوده‌ام.

اطلاعات زیادی از پیست تازه افتتاح شده در تایلند نداریم

رازقیان در مورد مسابقات کسب سهمیه که قرار است بهمن ماه در کشور تایلند برگزار شود، گفت: در مسابقه کسب سهمیه که قرار است در کشور تایلند برگزار شود به خاطر این که پیست تازه افتتاح شده است، تنها اطلاعاتی که از آن داریم فیلم و عکس‌هایی است که از  آن منتشر شده و آشنایی دقیقی با آن نداریم. خود تایلندی‌ها این روز‌ها در حال انجام تمرینات جدی در این پیست هستند.

متاسفانه کشور فرانسه بار دیگر وارد قرنطینه سفت و سختی شده است

او در مورد شرایط تمریناتش در کشور فرانسه گفت: متاسفانه کشور فرانسه بار دیگر وارد قرنطینه سفت و سختی شده است و یک ماه است که در خانه هستیم و این موضوع باعث ایجاد محدودیت در تمریناتم شده است. البته تیم ملی قایقرانی فرانسه اجازه تمرین دارد. در کل شرایط خوب است، به محض این که شرایط قرنطینه راحت‌تر شود به تمریناتم در پیست بازخواهم گشت تا آماده شرکت در مسابقات کسب سهمیه در کشور تایلند شوم.

قایقرانان و فدراسیون، مانند اعضای یک خانواده هستند

او در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون از او به عنوان یک شانس برای المپیکی شدن حمایت لازم را کرده است، گفت: من بخشی از خانواده قایقرانی هستم و رابطه ما  با یکدیگر مانند اعضای یک خانواده است و همیشه از یکدیگر حمایت می‌کنیم. اگر من توانسته ام در مسابقه‌ی کاپ جهانی در فرانسه شرکت کنم، بدون شک باعث و بانی‌ آن فدراسیون قایقرانی کشورمان بوده و در این دوران از من حمایت کرده است.

المپیکی شدن رویای من است

رازقیان ادامه داد: المپیکی شدن در ابتدا خواست و رویای خود من است و طی کردن این مسیر در کنار فدراسیون و حمایتی که از من می‌کنند امکان پذیر خواهد شد. نمی‌توان گفت من باید منتظر کمک فدراسیون باشم. تلاش کردن خودم در اولویت قرار دارد و هر کاری که لازم باشد برای رسیدن به این هدف انجام خواهم داد. می‌دانم که فدراسیون در حد توانش تا جایی که برایش امکان پذیر باشد از تمام قایقرانان و به خصوص فردی که شانس افتخار آفرینی برای ایران را دارد، حمایت خواهد کرد.

در حال حاضر در کشور فرانسه در حال تحصیل هستم

او در مورد دلیل حضورش در کشور فرانسه و این که آیا برای مسابقات داخلی به ایران خواهد آمد گفت: در حال حاضر در کشور فرانسه در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستم و بلافاصله برای دکتری اقدام خواهم کرد. اگر در داخل ایران مسابقه‌ای باشد و لازم بود من حضور داشته باشم، حتما به ایران خواهم آمد و مسابقه خواهم داد. مدتی پیش مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برگزار شد که در آن شرکت کردم و به نظر من هر ورزشکاری در ابتدا باید در کشور خودش برترین باشد و بعد به فکر افتخار آفرینی بین المللی باشد.

کرونا تبدیل به یک قسمت از زندگی روزمره ما شده است

رازقیان در مورد دوران کرونایی و تاثیری که بر زندگی و ورزش کردنش گذاشته است، گفت: این روز‌ها متاسفانه ویروس کرونا تبدیل به یک قسمت از زندگی روزمره ما شده است و روی شرایط زندگی من و تمام مردم دنیا تاثیر گذاشته است. زندگی قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا قابل مقایسه نیست، اما این اتفاق می‌تواند تلنگری برای تمام دنیا باشد تا کمی حواسمان را بیشتر جمع کنیم. با توجه به این که تحصیلات من در زمینه محیط زیست است، می‌دانم که دلیل این اتفاق خود ما هستیم و این بشر است که چرخه اکولوژی را دست‌کاری می‌کند و بزرگترین ضرر‌ها به خود او باز می‌گردد.

بعد از کرونا قدر زندگی را بیشتر خواهیم دانست

او ادامه داد: این که شاهد از بین رفتن افرادی که در کنارمان حضور دارند هستیم، بسیار دردناک است. چه کسی می‌داند شاید نفر بعدی خود ما باشیم. باید امیدوار باشیم که درمانی برای این بیماری کشف شود. مطمئن هستم زندگی به حالت قبل بازخواهد گشت و این بار همه‌ی ما قدر زندگی رابیشتر خواهیم دانست، با آن مهربان‌تر خواهیم بود و از لحظات زندگی بیشترین استفاده را خواهیم کرد.

تمریناتم را زیر نظر یک مربی فرانسوی پیگیری می‌کنم

رازقیان در مورد مربی که تمریناتش را زیر نظر دارد گفت: تمریناتم را زیر نظر یک مربی فرانسوی پیگیری می‌کنم و علاقه مندم با همین مربی در مسابقات کسب سهمیه در تایلند شرکت کنم؛ البته این موضوع به تصمیم فدراسیون و شرایط بستگی دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون قایقرانی المپیک 2020 کشور فرانسه المپیکی شدن تر خواهیم کسب سهمیه برگزار شد کاپ جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد

بخشی جنبی دو هفته کارگردانان کن که از سوی اتحادیه کارگردانان سینمای فرانسه برگزار می‌شود، فهرست آثار این بخش را طی یک نشست خبری در پاریس اعلام کرد.

بخش دو هفته کارگردانان با کمدی درام «زندگی من» ساخته «سوفی فیلرس» کارگردان فرانسوی افتتاح خواهد شد که درست قبل از مرگ نابهنگام او تابستان گذشته فیلمبرداری شد و پس از تولید توسط خانواده‌اش تکمیل شد.

این فیلم داستان زنی میانسال را روایت می‌کند که برای فرار از واقعیت‌های سخت زندگی‌اش به ارتفاعات اسکاتلند سفر می‌کند و در آن بازیگرانی، چون «آگنس ژائوی»، «فیلیپ کاترین»، «والری دونزلی» «ادوارد سولپیس»، «آنجلینا وورث» و «امانوئل سالینجر» نقش آفرینی می‌کنند.

فیلم اختتامیه هم «اسلحه‌های پلاستیکی» ساخته «ژان کریستف موریس» درباره مردی است که در سفری به دانمارک دستگیر می‌شود و متهم به قتل همسر و سه فرزندش است.

فهرست کامل فیلم‌های بخش جنبی دو هفته کارگردانان کن ۲۰۲۴ (Directors’ Fortnight) از این قرار است:

زندگی من– فیلم افتتاحیه (فرانسه)
کارگردان: سوفی فیلیرس

در تصویر خودش (فرانسه)
کارگردان: تیری دی پرتی

شب کریسمس در میلرز پوینت (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: تایلر تائورمینا

صحرای نامیبیا (ژاپن)
کارگردان: یوکو یاماناکا

شرق ظهر (مصر)
کارگردان: سلام الکوسی

وعده شبانه (فرانسه)
کارگردان: کارولین پوگی و جاناتان وینل

ایفوس (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: کارسون لوند

زل زننده (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: رایان جی اسلون

گربه روح آنزو (ژاپن)
کارگردان: یوکو کونو و نوبوهیرو یاماشیتا

خوب (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: هند دونالدسون

مونگرل (تایلند)
کارگردان: چیانگ وی لیانگ و یو کیائو یین

ساعات بازدید (فرانسه)
کارگردان: پاتریشیا مازوی

ساوانا و کوه (پورتوریکو)
کارگردان: پائولو کارنیرو

خواهر نیمه شب (هند)
کارگردان: کاران قندهری

چیزی قدیمی، چیزی جدید، چیزی قرضی (آرژانتین)
کارگردان: هرنان روسلی

آسمان در حال سقوط (برزیل)
کارگردان: اریک روچا و گابریلا کارنیرو دا کونا

هایپربوری (شیلی)
کارگردان: کریستوبال لئون و واکین کاسینا

راه دیگر (اسپانیا)
کارگردان: جوناس تروبا

به سرزمینی ناشناخته (دانمارک)
کارگردان: مهدی فلیفل

زبان جهانی (کانادا)
کارگردان: متیو رنکین

تفنگ‌های پلاستیکی (فرانسه) - فیلم اختتامیه
کارگردان: ژان کریستف موریس

نمایش ویژه:

داستان‌های آمریکایی: غذا، خانواده و فلسفه (بلژیک)
کارگردان: شانتال آکرمن

دو هفته کارگردانان کن که در سال ۱۹۶۹ اتحادیه کارگردان سینمای فرانسه ایجاد شد، بخش جنبی مستقل در جشنواره فیلم کن است که به نمایش منحصر به فردترین اشکال سینمای معاصر اختصاص دارد که بر خلاف بخش رسمی کن، غیر رقابتی است و به نمایش فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند، داستانی و غیرداستانی، اکشن زنده و انیمیشن اختصاص داد.

امسال برای نخستین بار جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بخش دو هفته کارگردانان کن اعطا می‌شود.

منبع: یسنا

tags # سینما سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ریشه های عشق در زندگی گرایی ایرانیان / بدیو: عشق در آثار کگور در زندگی رخ می دهد
  • کشتی‌گیران المپیکی در پاریس هم می‌درخشند؟
  • اعلام شرایط حضور جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی پیست بانوان ایران
  • طرح ملی زندگی با آیه‌ها برای مدت طولانی اجرا می‌شود
  • آغاز مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت پسران و دختران
  • همدان مقصد اول میزبانی‌های فدراسیون کاراته
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم کرد
  • کیومرث هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم