Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو پروژه شرکت ملی نفت ایران شامل نخستین واحد فرآورش پیش‌ساخته کشور در غرب کارون و تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی فردا (پنجشنبه، ششم آذرماه) در مراسمی با دستور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شوند.

به گزارش شانا، واحد فرآورش پیش‌ساخته غرب کارون با ظرفیت فرآوری روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت و با در اختیار داشتن ۲ ردیف (Train) هر یک با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه طراحی شده و قابلیت توسعه برای فرآورش روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واحد فرآورشی با اعتبار تقریبی ۴۷ میلیون دلار در ضلع جنوبی میدان آزادگان جنوبی احداث شده و نفت موردنیاز آن از تعداد ۳۵ حلقه چاه مستقر در این میدان مشترک تغذیه می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، پروژه احداث تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در عسلویه نیز با ظرفیت اسمی ۶۴۰ هزار مترمکعب (معادل ۴ میلیون بشکه) به منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه‌های منطقه پارس ۱ و نیز تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس ساخته شده است.

در این پروژه، هشت مخزن به صورت سقف شناور هر یک به ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب و ۲ مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سیستم‌های برق و ابزاردقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و پمپ‌های انتقال میعانات و ساختمان‌های صنعتی و اداری احداث شده است. این تأسیسات که هم‌اکنون عملیاتی است، با  ۲۹.۲ میلیون یورو و ۲۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط پیمانکاران داخلی ساخته شده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت ملی نفت ایران افتتاح رئیس جمهوری غرب کارون پارس جنوبی آزادگان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا

پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، صبح امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از جمله اهداف این پروژه بوده است.

حفاری تونل عمودی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن، نصب و احداث نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین باعث شده این پروژه جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است