Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنوع غذاهای ایرانی به قدری رضایت بخش است که با هر ذائقه و سلیقه ای که باشید، در نهایت می توانید غذای مطلوب خود را پیدا کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آف دکور، یکی از غذاهای ایرانی اصیل که می توان دروعده های غذایی اصلی آن را میل کرد، زرشک پلو با مرغ است که در همه نوع مهمانی می توانید آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ بسیار ساده است و در مدت زمان کمتر از ۱ ساعت می توانید آماده سازی این غذا را انجام دهید و برای پختن و جا افتادن مرغ و برنج هم حدود یک ساعت زمان نیاز است.

در ادامه دستور پخت زرشک پلو با مرغ را آموزش خواهیم داد و مواد لازم برای تهیه این غذای لذیذ را مشاهده خواهید کرد. البته مقادیری که مشاهده می کنید با نسبت های مشخصی به کار رفته اند تا طعم دلچسبی به غذا بدهند و چنانچه بخواهید غذا را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تهیه کنید باید با رعایت نسبت ها، مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی

برنج :۴ پیمانه

مرغ :۴ تکه

پیاز خرد شده نگینی : ۱ عدد

زرد چوبه :۱ قاشق مربا خوری

نمک : ۱ قاشق چای خوری

رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ :  ۴ قاشق غذاخوری

آبلیمو : ۱ قاشق غذاخوری

گلاب :  ۱ قاشق غذا خوری

زرشک :۱ پیمانه

شکر :۲ تا ۳ قاش غذاخوری

خلال پسته :۱۰۰ گرم

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

در اولین گام برای پختن زرشک پلو با مرغ باید برنج را به تعداد دلخواه با مقداری نمک بخیسانید و در گوشه ای بگذارید. حدودا ۳-۴ ساعت برنج در خیس بماند کافی است.

بعد از گذشت این زمان باید به سراغ تهیه مرغ بروید و بعد از آن برنج را دم بگذارید.

برای تهیه مرغ باید آن را داخل یک قابلمه ریخته و درون آن پیاز بیاندازید تا بوی آن گرفته شود و اجازه دهید مرغ بپزد و آب قابلمه را بیرون بریزید. با توجه به اینکه بیشتر مرغ ها برای رشد واکسن میگیرند، بیرون ریختن آب اولیه مرغ باعث حفظ سلامت شما می شود.

سپس باید داخل یک ماهیتابه روغن ریخته و مرغ­ها را درون آن سرخ کنید. وقتی که مرغ را سرخ کردید درون ظرف جدا بگذارید و پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و داخل روغن تفت دهید.

وقتی که پیاز طلایی رنگ و سبک شد باید زردچوبه هم به آن اضافه کرده و کمی رب گوجه فرنگی درون آن ریخته و تفت دهید تا سرخ شود و بعد نمک و ادویه را هم به آن اضافه کنید و آن را تا جایی تفت دهید که بوی خامی ندهد و تغییر رنگ داشته باشد.

سپس مقداری آب هم به ظرف اضافه کنید و وقتی که به جوش افتاد مرغ هایی که سرخ کرده بودید را درون سس بیندازید و اجازه بدهید که با شعله ملایم بپزد و جا بیفتد و سس شما به قوام مناسب برسد.

حالا باید به سراغ پختن برنج آبکشی بروید. برای این کار باید داخل یک قابلمه آب ریخته و روی شعله گاز بگذارید. وقتی که به جوش افتاد آب برنجی که خیسانده بودید را خالی کرده و برنج را درون آب در حال جوش بریزید.

وقتی که برنج از حالت استخوانی فاصله گرفت، وقت آبکش کردن آن رسیده و باید آن را در آبکش ریخته و بعد مجددا قابلمه را روی شعله گاز بگذارید و کمی روغن درون آن بریزید و ته دیگی که در نظر گرفته اید را کف قابلمه ریخته و بعد برنج را به درون قابلمه بریزید و چند سوراخ در آن ایجاد کنید و کمی آب و روغن روی برنج بدهید و در آن را دم کنی بگذارید تا خوب دم بکشد.

وقتی که مرغ شما خوب پخت و جا افتاد و برنج هم دم کشید، باید سراغ آماده کردن زرشک بروید. بهتر است زرشک را از کمی قبل خوب پاک کنید و بخیسانید و بعد روغن را درون یک تابه ریخته و قبل از اینکه روغن داغ شود زرشک را درون آن بریزید و کمی هم زعفران با آن مخلوط کنید.

زرشک پلو مجلسی

برای تهیه زرشک پلو مجلسی باید توجه ویژه ای به برنج داشته باشید تا خوب قد بکشد و برای تزیین، زرشک را با کمی برنج و زعفران مخلوط کنید و روی دیس برنج بریزید. می توانید کمی هویج و فلفل دلمه ای نیز داخل سس مرغ بیاندازید.

تزیین زرشک پلو با مرغ

برای اینکه زرشک ها طعم و ظاهر بهتری داشته باشند بعد از اینکه کمی داخل روغن گرم تفت خوردند، برنج و زعفران دم کرده را با آن مخلوط کرده و به شکل دلخواه ظرف غذای خود را تزیین کنید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ و هویچ

برای اینکه مرغ مجلسی شما هویج هم داشته باشد هم می توانید هویج را با مرغ ها سرخ کنید و بعد داخل سس بیاندازید و هم مستقیم درون سس بیاندازید.

عکس زرشک پلو با مرغ

با مشاهده عکس های زرشک پلو با مرغ مجلسی می‌توانید برای تزیین غذای خود ایده بگیرید و مهمانی مجلل تر و میز زیباتری را ترتیب دهید.

دستور پخت زرشک پلو با مرغ در مجله آشپزی آف دکور

شما می‌توانید با مراجعه به مجله آشپزی آف دکور به آدرس offdecor.com/cook لیستی از دستور پخت و طرز تهیه غذاهای ایرانی و بین ‌المللی را در دسته ‌بندی‌ های مختلف غذای ایرانی، پیش‌غذا، سالاد، کیک و شیرینی و غذای بین‌الملل را مشاهده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرز تهیه زرشک پلو با مرغ زرشک پلو مجلسی طرز تهیه زرشک پلو با مرغ برای تهیه قاشق غذا درون آن ۱ قاشق مرغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان، گفت: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ رضا همتی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین‌ماه عدم توجه به جلو با 40 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 32 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 28 درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری کردستان بوده است.

وی افزود: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته 100 درصد کاهش، تصادفات جرحی 15 درصد کاهش و تصادفات خسارتی با 20 درصد افزایش تحلیل شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنام‌ ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و حضور پررنگ کارکنان و همراهی رسانه‌ها در آگاه‌بخشی، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است

وی تصریح کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه است که بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد. 

همتی‌زاده با اشاره به مهمترین علت رخداد تصادفات درون شهری اذعان داشت: تصادف عابرین پیاده با 60 درصد، موتورسیکلت‌ها با 35 درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین‌ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد، پیشگیری کنند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • تیم ملی والیبال و یک جنگ درون تیمی!
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه
  • تردستی با دست های کوچک
  • خواص آب هویج بستنی