Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@11:12:25 GMT

کاندیدای کرسی ریاست پنتاگون درباره ایران چه گفته بود؟ +فیلم

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۱۳۰۰

کاندیدای کرسی ریاست پنتاگون درباره ایران چه گفته بود؟ +فیلم

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری فارس: «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروز این انتخابات از منظر رسانه‌های آمریکایی، چند روز پیش «میشل فلورنی» را به عنوان گزینه تصدی سمت ریاست سازمان تروریستی پنتاگون معرفی کرد.

فلورنی که در کارنامه خود معاونت سیاست‌گذاری وزارت دفاع آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» و معاون دستیار استراتژی وزیر دفاع این کشور در دولت «بیل کلینتون» را دارد، بار‌ها از اعمال تحریم‌های شدیدتر و حتی توسل به گزینه نظامی علیه ایران دفاع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سال ۲۰۱۲ طی سخنرانی که در اندیشکده «بروکینگز» داشت، ضمن افتخار کردن به کمکی که در اعمال رژیم تحریم‌ها علیه ایران داشته، گفته بود: «واقعیت این است، که امروز ما شدیدترین تحریم‌هایی را که تا کنون بر یک کشور در جهان اعمال شده را (بر ایران) داریم، شامل تحریم تولیدات نفتی آنها، بانک مرکزی و غیره».

کاندیدای پنتاگونِ بایدن در آن سخنرانی اظهار داشت: «برخی از اثرات آن تحریم‌ها در آینده احساس خواهد شد، زیرا جدیدترین دور تحریم‌ها به‌تازگی در جولای آغاز شده است. پس هنوز مانده تا به صورت کامل در تهران احساس شود. همزمان، تلاش‌هایی برای مذاکره وجود دارد و همه از واکنش ایرانی‌ها ناامید شده‌اند».

فلورنی سپس با حمایت از اقدام نظامی علیه ایران گفت: «اما رئیس‌جمهور درباره روی میز بودن گزینه نظامی کاملا شفاف بوده، هرگز از روی میز برداشته نشده است. من که از پنتاگون می‌آیم، به شما اطمینان می‌دهم برنامه‌ریزی پنتاگون برای آن (اقدام نظامی) به طرز شگفت‌آوری قدرتمند است و این گزینه آماده است».

وی که در آن زمان مغرورانه درباره وضعیت نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا صحبت می‌کرد، افزود: «این (موضع) بسیار قوی و در موقعیت خوبی است. پس گزینه نظامی واقعی است. عقیده رئیس‌جمهور این است که اکنون هنوز زمان آن نرسیده، زیرا همچنان این شانس وجود دارد که با اعمال تحریم‌های بیشتر، ایران محاسبات خود را تغییر دهد».

کد ویدیو دانلود الفيلم الأصلي

این سیاستمدار آمریکایی با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت سلاح اتمی، تاکید کرد: «ما باید مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شویم. ایرانِ مجهز به سلاح اتمی، غیرقابل قبول است».

فلورنی سپس تعامل آمریکا با ایران و گرفتن ژست مذاکره را سیاستی برای کسب اتحاد بین‌المللی جهت اعمال فشار‌های بیشتر در آینده بر تهران دانسته و اضافه کرد: «ما وارد دوره‌ای از تعامل شدیم که پاسخ بسیار ناامیدکننده‌ای از ایران دریافت کردیم و همین امکان گرفتن حمایت سازمان ملل برای اعمال تحریم بر ایران را فراهم کرد».

در حال تکمیل...

منبع: فردا

کلیدواژه: ریاست پنتاگون وزارت دفاع آمریکا دولت بایدن ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا امروز دوشنبه از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل امروز دوشنبه گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

گروهی متشکل از ۹ کشور از جمله آلمان، فرانسه، هلند و لیتوانی ماه فوریه خواستار گسترش تحریم‌های موجود علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • ۹ کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌ برتر تا قلب اروپا
  • ۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا
  • ۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند