Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:41:06 GMT

خون حاج احمد کاظمی در رگ‌های بسیجیان نجف‌آبادی

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۱۳۵۳

خون حاج احمد کاظمی در رگ‌های بسیجیان نجف‌آبادی

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: نجف‌آباد از دیرباز با بسیج و روحیه بسیجی عقد اخوت طولانی بسته است و شهید حاج احمد کاظمی و محسن حججی گل سر سبد شهدای بسیجی این شهرستان هستند.

اما نسل بسیجیان پای کار فقط به شهدا ختم نمی‌شود و پایگاه‌های بسیج این شهرستان این روزها تا حد توان درحال خدمت رسانی و جهاد هستند؛ جهادی از نوع خدمت، محرومیت‌زدایی، مبارزه با ویروس منحوس کرونا و هر کمکی که از دستانشان بر بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا به سراغ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد رفتیم تا از تشکیل قرارگاه شهید سردار سلیمانی برایمان بگوید؛ از این که در راستای اجرای طرح حافظان سلامت محله در ۵۹ مسجد شهرستان نجف‌آباد با مشارکت امامان جماعت و رابطین شبکه بهداشت و خیریه‌ها و در ۶ شهر شکل گرفته است.

وی مهم‌ترین اقدام این طرح را ایجاد ۴ کمیته در راستای تحقق اهدافی که بتواند زنجیره انتقال را قطع کند برشمرد و افزود: با مشارکت مردم و نیروهای بسیجی سعی می‌کنیم که جامعه و شهر را برای مقابله با تبعات این بیماری آماده کنیم تا بتوان این بحران را بهتر مدیریت کرد و از آن گذشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد عنوان کرد: برای آموزش و تحقق اهداف از پیش تعیین شده قرارگاه شهید سردار سلیمانی از ظرفیت بسیجی‌ها در فضای حقیقی و مجازی استفاده شده است. بسیجی‌ها در قالب تیم‌های چند نفره تقسیم شده‌اند که بر امورات اصناف نظارت کنند و هشدارهای بهداشتی را همراه با رابطین شبکه بهداشت در سطح شهر انجام دهند.

یکی از قرارگاه‌هایی که این‌ روزها به صورت گسترده و مستمر در طرح حافظان سلامت حضور دارد، پایگاه شهر جوزدان است.

بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مجدد نیروهای جهادی و انقلابی به میدان مبارزه با بیماری کرونا، تیمی از بسیجی‌های شهر جوزدان با محوریت مسجد و معتمدین شهر و شبکه بهداشت و شهرداری قرارگاه شهید سردار سلیمانی را تشکیل دادند که این قرار‌گاه چند زیر مجموعه نیز در روستاهای فیلور و رحمت‌آباد و مساجد سطح شهر دارد.

در اقدام بعدی توسط کمک‌های مردمی بیش از ۱۵ کپسول اکسیژن به ارزش ۵۰ میلیون تومان و ۱۸ هزار ماسک با ارزش بیش از ۱۰ میلیون تومان توسط قرارگاه خریداری شده است، البته تعدادی از ماسک‌ها برای بیماران کرونایی که توان تامین هزینه‌های درمان را ندارند به صورت رایگان استفاده .

مشاوره و سرکشی به خانه بیماران کرونایی در قالب تیم‌های مشاوره و شناسایی از خواهران و برادران بسیجی با همکاری شبکه بهداشت انجام می‌گیرد که این تیم‌ها بیماران کرونایی را شناسایی کرده و به خانه آن‌ها مراجعه می‌کنند؛ از جمله اقدامات مهم این قرارگاه در شهر جوزدان می‌توان به توزیع بیش از ۸ هزار لیتر محلول ضدعفونی در سطح شهر به صورت خانه به خانه و در محلات مختلف اشاره کرد.


این قرارگاه به فکر دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز بوده و با خرید بیش از ۱۰ تلفن همراه هوشمند برای خانواده‌های بی بضاعت و دارای دانش‌آموز گام مهمی در دسترسی این دانش‌آموزان به فضای آموزش مجازی برداشته است. بیش از ۲۰ میلیون تومان بسته‌های معیشتی هم بین نیازمندان توزیع شده است.

بسیجی‌های قرارگاه شهید سردار سلیمانی شهر جوزدان همچنین به صورت مستمر گشت امداد و تذکر در محل‌های پر تردد و اصناف را انجام می‌دهد تا فرهنگ استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را ترویج دهند.

این قرارگاه توانسته بیش از ۱۴ میلیون تومان کمک‌های مردمی را از طریق پایگاه‌های بسیج سطح شهر جوزدان جمع آوری شد و ۶۰ وام قرض‌الحسنه معیشتی بین نیازمندان تقسیم کند.

اعضای این قرارگاه همچنان در گشت‌های شبانه خود بیشتر خیابان‌ها و محل‌های پرتردد شهر را به صورت مستمر ضد عفونی می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۹/ک۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا لشکر سلیمانی ها شهید بسیج سلامت سردار سلیمانی حافظان سلامت محله نجف آباد قرارگاه شهید سردار سلیمانی میلیون تومان شبکه بهداشت شهر جوزدان بسیجی ها نجف آباد سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری

سرهنگ کاظم کبیری اظهار داشت: در مدت ایام تعطیلات عید نوروز، بیش از ۵۴ تیم تخصصی، بهداشتی درمانی، آموزشی و مشاوره‌ای در قالب طرح ملی شهید دکتر رهنمون، در قرارگاه نوروزی ۱۴۰۳ و روز جهانی قدس به صورت جهادی خدمات رایگان ارائه کردند.

وی افزود: با فعالیت این تیم‌ها، دو هزار و ۳۷۲ خدمت در قرارگاه نوروزی و سه هزار و ۵۱۸ خدمت در روز جهانی قدس به مردم و مسافران ارائه شد.

سرهنگ کبیری اضافه کرد: این خدمات رایگان شامل بیش از ۷۸۰ مورد آموزش‌های فرهنگی فرزند آوری و جوانی جمعیت و. ۴۳۳ نفر غربالگری فشار خون، ۲۰۶ مورد آموزش‌های بهداشتی، ۲۶ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص داخلی، ۳۶ نفر معاینه و ویزیت از سوی پزشک متخصص اطفال، ۲۱ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص زنان و ۱۹۰ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک عمومی، ۱۷۲ نفر ارائه داروی رایگان و... بود.

بیشتر بخوانید

ارائه بیش از ۱۰۰ هزار نفر خدمت به مردم در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: بسیجیان جامعه پزشکی استان علاوه بر حضور در مناطق صعب العبور و دوردست استان و ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار، با شرکت در راهپیمایی و تجمعات حمایت از جبهه مقاومت علیه جنایات اسرائیل همواره پرچمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • غریب آبادی : هرگونه تعرضی را حتی اگر در قلمرو کشور ثالثی صورت بگیرد، پاسخ مستقیم خواهیم داد
  • رجزخوانی بسیجیان در رژه روز ارتش کرمانشاه
  • آغاز رژه روز ارتش در کرمانشاه به صورت پیاده و موتوری
  • تصویری جالب از تجمع بسیجی‌ها مقابل سفارت اردن در تهران