Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:04:40 GMT

خانه قدیمی «بزرگمهر» بروجرد واگذار می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۱۳۵۵

خانه قدیمی «بزرگمهر» بروجرد واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید امین قاسمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: با موافقت صندوق حفظ و احیا بناهای تاریخی کشور، خانه «بزرگمهری» بروجرد به مزایده گذاشته شد.

وی، عنوان کرد: در راستای حفاظت از آثار تاریخی و بهره برداری متناسب با معماری ابنیه تاریخی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی، خانه «بزرگمهری» بروجرد توسط صندوق حفظ و احیا وزارت متبوع به مزایده گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق توسعه صنایع دستی و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به آدرس chre.ir، از شرایط خصوصی مزایده مذکور مطلع شوند.

قاسمی، اظهار داشت: خانه قدیمی «بزرگمهر» مربوط به دوره قاجار و در بافت تاریخی شهر بروجرد قرار دارد.

کد خبر 5080495

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی لرستان امین قاسمی بروجرد ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش باران بوشهر بسیج ستاد ملی مقابله با کرونا بارش برف شهرستان کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد

به گزارش همشهری آنلاین، خیابان ۳۰ تیر در قلب تاریخی تهران از گذرهای قدیمی گردشگری و غذا است که اواخر سال گذشته شهرداری تهران بنا به دلایلی از جمله تامین و رعایت موارد ایمنی مکان هایی چون موزه آبگینه و ... تصمیم گرفت تغییرات در چهره و نحوه ارائه خدمات این گذر ایجاد کند. به گفته علیرضا نادعلی، کاربری سابق این خیابان برای مدیریت شهری قابل قبول نبود و در منزلت و شأن یک گذر فرهنگی و تاریخی در یکی از قدیمی‌ترین نقطه‌های تهران با آثار و ابنیه فاخر نبود.

او تاکید کرد: «درست در فضایی که گردشگران می‌توانند از فضای تاریخی و فرهنگی این خیابان استفاده کنند، گذر خوراکی شکل گرفته بود و اکنون با بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدم که کاربری این گذر باید تغییر کند.»

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این که کاربری فرهنگی برای این گذر پیش بینی شده است، گفت: «در طرح جدید اکثر غرفه‌ها به صنایع دستی و محصولات فرهنگی و هنری اختصاص خواهد داشت و غرفه های غذا کمتر می شوند.» به گفته نادعلی هنوز اقدام عملیاتی انجام نشده است؛ البته طراحی فضا بسیار اهمیت دارد و باید الزامات آن رعایت شود.

کد خبر 846869 برچسب‌ها كافه - كافه‌رستوران شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد