Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پروفسور "سارا گیلبرت" سرپرست تیم واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد می‌گوید: با توجه به حجم انبوهی که آسترازنکا قرار است فراهم کند و تعهد این شرکت به توزیع مساوی در سراسر جهان، نقش واکسن در پایان بخشیدن به بحران کرونا احتمالا جلوتر از هر عامل دیگری است. 

نتایج آزمایش‌های گسترده نشان می‌دهد که این واکسن در صورت تزریق نیم‌دوز و سپس دوز کامل به اثربخشی ۹۰ درصدی می‌رسد و اگر با دو دوز کامل تزریق شود، اثربخشی آن ۶۲ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پروفسور اندرو پولاند، محقق ارشد گروه آزمایش واکسن آکسفورد نیز می‌گوید: برای پی بردن به میزان اثربخشی واکسن روی افراد مسن‌تر، جمع‌آوری داده‌های قابل اطمینان کمی بیشتر طول می‌کشد. 

البته او این را هم می‌گوید که هنوز مدت کافی سپری نشده تا با اطمینان بتوان گفت افرادی که واکسینه شدند، پس از یک سال هنوز هم مصونیت دارند یا نه. 

آسترازنکا قول داده تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی سه میلیارد دوز از واکسن را تولید کند که بین کشورهای غنی، متوسط و کم‌درآمد توزیع خواهد شد. 

این شرکت پیش‌تر در تابستان موافقت کرد که برای "فرصت کواکس" سازمان بهداشت جهانی ۳۰۰ میلیون دوز واکسن را تولید کند. فرصت کواکس طرحی است که به منظور اطمینان از توزیع عادلانه و برابر واکسن تنظیم شده است. 

حجم واکسنی که آسترازنکا تعهد تولید آن را داده بسیار بالاتر از دوزی است که دو شرکت مدرنا و فایزر قرار است در طول سال ۲۰۲۱ تولید کنند. به همین دلیل، پروفسور گیلبرت مطمئن است واکسن آن‌ها در موقعیت بهتری قرار خواهد گرفت که می‌تواند تأثیر جهانی بزرگی در کنترل همه‌گیری داشته باشد. 

وی تاکید کرد: حجم عظیم تولید واکسن و توزیع جهانی آن دو مؤلفه بسیار مهم هستند. بعضی از سازندگان این همه دوز تولید نمی‌کنند، بنابراین تأثیر واکسن آن‌ها کمتر خواهد بود.

فایزر قول داده در مجموع ۱.۳ میلیارد دوز از واکسن خود را در سال آینده تولید کند. شرکت مدرنا نیز متعهد شده است که چیزی بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دوز در مجموع تولید کند. اثربخشی واکسن هر دو شرکت در جلوگیری از بیماری ۹۵ درصد بوده است. 

اما واکسن آکسفورد با هزینه ۲.۲۶ پوند به ازاء هر دوز، قرار است بسیار ارزان‌تر از واکسن رقبا تمام شود. در مقابل، واکسن مدرنا احتمالا چیزی بین ۱۸.۷۸ تا ۲۷.۷۹ پوند هزینه برمی‌دارد و فایزر هم چیزی در همین حدود درمی‌آید. 

پروفسور گیلبرت گفت: موفقیت واکسن آکسفورد، که طی هفته‌های آتی مورد بررسی تصویب‌گران قرار خواهد گرفت، به انتقال تدریجی به وضعیت عادی کمک خواهد کرد. 

وی همچنین گفته که نگهداری آسان واکسنِ او، بدین معنی است که نهادهای مسؤول در مقایسه با دو واکسن دیگر با دشواری‌های کمتری برای توزیع آن روبه‌رو هستند. 

او گفت: نگهداری این واکسن نیازی به مخزن سرما ندارد. دمای نگهداری آن بین ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد است که برای واکسن معمولی است، بنابراین در شبکه فعلی توزیع واکسن و زنجیره تأمین می‌گنجد. همین ویژگی، آن را بسیار توزیع‌پذیر می‌کند. واکسن فایزر باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری و منتقل شود و واکسن مدرنا نیاز به تأمین سرمای منفی ۲۰ درجه دارد. 

پروفسور گیلبرت تاکید کرده که توزیع واکسن در سراسر بریتانیا و بازار جهانی هنوز هم طول می‌کشد. او گفت: واکسن‌هایی که در بریتانیا تولید می‌شوند، باید به مناطق مختلف بروند تا به درمانگاه‌های لازم برسند. خیلی کارها هست که باید انجام شوند. سابقه نداشته که این تعداد عظیم از مردم را با چنین سرعتی واکسینه کرده باشیم. کار دشواری خواهد بود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، سازمان نظارت بر محصولات بهداشتی و دارویی بریتانیا بررسی داده‌های مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن را آغاز کرده است.

کد خبر 567757 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد

علیرضا خدابنده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پارسال ۳۷ هزار و ۵۲۸ مورد انشعاب برق در خراسان رضوی واگذار شده که رشد ۴.۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

وی با اشاره به تغییر رویکرد توانیر در حوزه اختصاص اعتبارات به شرکت‌های توزیع گفت: امسال وصول مطالبات از مشترکین برق مهمترین و اثرگذارترین مولفه در استقلال مالی شرکت در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در سالی که به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، گذر از پیک بار در تابستان امسال و بحث ناترازی تولید و مصرف برق، نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی در حوزه بهره‌برداری است.

خدابنده افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اولویت کار این شرکت در سال جاری رفع ناترازی برق با جلب مشارکت حداکثری مردم است.

وی اظهار کرد: موتور محرک بخش تولید، برق است و مهمترین مسئله در این بخش تأمین برق مطمئن و مستمر به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر تولید موجب اشتغالزایی، ارزش افزوده، کاهش بیکاری و کاهش معضلات اجتماعی می‌شود؛ لذا باید تسهیل گری برای متقاضیان بخش تولید به منظور تامین برق‌شان و همچنین ترویج فرهنگ درست مصرف را در اولویت قرار دهیم.

خدابنده اظهار کرد: در این راستا امسال تلاش خواهیم کرد همایش مدیریت بار و مصرف را در گام نخست برای کارکنان شرکت توزیع برق خراسان رضوی و خانواده هایشان برگزار کنیم.

وی در خصوص یکی از مهمترین پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با عنوان تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شد و امسال ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر هدفگذاری شده است.

شرکت توزیع برق خراسان رضوی یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک در شهرستان‌های استان به جز مشهد و طرقبه شاندیز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد