Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: غربالگری مرحله سوم کرونا برای ۷۵ درصد از مردم شهرستان همدان انجام شده است. - اخبار استانها -

دکتر محمد خیراندیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان‌ ، اظهار داشت: همکاران ما از طریق سامانه 4030 با مردم تماس گرفته و وضعیت سلامتی آن‌ها از نظر خطر ابتلا به کرونا را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این غربالگری افراد پرخطر  و دارای علائم تنفسی و مشکوک به کرونا علاوه بر دریافت مشاوره در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تأکید اینکه بیمارانی که تست کرونای آن‌ها مثبت است تحت کنترل و مراقبت کارشناسان بهداشتی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در شش مرحله از طریق 4030 با آن‌ها تماس گرفته می‌شود و وضعیتشان را بررسی می‌کنند.

خیراندیش از حضور کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت خبر داد و گفت: این کارشناسان علاوه بر ارائه مشاوره تغذیه‌ای به بیماران کرونایی که معمولاً دچار بی‌اشتهایی و ضعف بدنی می‌شوند، به سایر افراد هم تغذیه مناسب برای پیشگیری از کرونا را آموزش می‌دهند.

اجرای محدودیت‌ها سبب کاهش آمار مبتلایان و تلفات کرونایی در استان ایلام شد علائم کرونا در کودکان/ هشدار نسبت به ناقلان بی‌‌علامت کرونا چراغ سبز شهروندان بهبهانی به کرونا+تصاویر

وی با اشاره به اینکه  همه افراد دارای پرونده الکترونیکی سلامت می‌توانند از خدمات کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود بهره‌مند شوند، اظهار داشت: کارشناسان تغذیه در این مراکز روش‌های جایگزین مواد غذایی را نیز آموزش می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه خطر ابتلا به کرونا برای تمام گروه‌های سنی وجود دارد، عنوان کرد: مرگ و میر کرونا در بیماران مسن که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بیشتر است.

خیراندیش افزود: متأسفانه بسیاری از بیماران مسن که دارای علائم تنفسی و یا گوارشی هستند نسبت به علائم خود بی توجه بوده و مراجعه دیرهنگام آن‌ها به مراکز درمانی سبب افزایش خطر مرگ و میر در این گونه بیماران می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هر گز نباید علائم تنفسی و مشکوک به کرونا را با سرماخوردگی اشتباه بگیرید، گفت: هرچه فاصله بروز علائم تا مراجعه بیمار به مراکز درمانی کمتر باشد بدون شک شانس بهبودی بیمار بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/743/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز