Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@04:30:54 GMT

یادی از «کامبوزیا پرتوی» در شبکه مستند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۱۴۳۱

یادی از «کامبوزیا پرتوی» در شبکه مستند

به گزارش افکارنیوز،

«پشت پنجره ها» از سری مجموعه مستند «رخ»  تولید شبکه مستند سیما پرتره ای از  مرحوم کامبوزیا پرتوی است و به  مرور فصل‌هایی از زندگی شخصی و حرفه ای این هنرمند پرداخته است. 

پرتوی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس باسابقه سینمای ایران ، سه شنبه ۴ آذر  بر اثر عوارض ابتلاء به کرونا در تهران درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند خالق آثار ماندگاری چون «گلنار»، «گربه آوازخوان» و «بازی بزرگان» و .. است از دیگر فعالیتهای او می توان به  ساخت فیلمهای «افسانه دو خواهر»، «ماهی»، « «کافه ترانزیت»، «کامیون» و … و نویسندگی فیلمنامه‌های مختلفی مثل «گل پامچال» ، «ایستگاه متروک»، «خیابان های آرام»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «فراری» و… اشاره کرد.

پرتوی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را برای فیلم‌های «من ترانه ۱۵ سال دارم»، «کافه ترانزیت»، «فراری» و «کامیون» از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده بود. 

این مستند امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می شود و بازپخش آن روز بعد ساعت  ۹ خواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کامبوزیا پرتوی کارگردان سینمای ایران کرونا شبکه مستند سینمای ایران شبکه مستند سیما کارگردان فقید کامبوزیا پرتوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «پنجره‌های بهشت»، از شبکه قرآن و معارف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند در آستانه سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود.

مستند «پنجره‌های بهشت»، روایتی از سرنوشت ضریح نصب شده بر روی قبور ائمه بقیع علیهم السلام است که چگونگی ساخت آن در اصفهان و حملش به مدینه و علت تخریب را به تصویر می‌کشد.

هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری مصادف با ۳۱ فروردین ۱۳۰۵ هجری شمسی سالروز تخریب حرم شریف ائمه بقیع (علیهم صلوات الله) به دست وهابیان آل‌سعود است.

در این روز، تفکر ارتجاعی وهابی‌گری به بهانه برداشت غلط از دین، مضجع شریف و حرم نورانی ائمه بقیع (ع) و صحابه بزرگوار را ویران کردند.

 

دیگر خبرها

  • یادی از سردار شهید تهرانی مقدم + فیلم
  • خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • «همیشه با هم» در «پا به ماه» روی آنتن شبکه دو
  • «در لباس سربازی» در قاب شبکه امید
  • مستند «پنجره‌های بهشت»، از شبکه قرآن و معارف
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • «در لباس سربازی» از شبکه امید