Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدکاظم منزوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از امتیازات پتروشیمی لردگان بهره‌مندی از دانش بومی در نصب و راه‌اندازی ماشین‎آلات این مجتمع است به طوری که این متخصصان می‌توانند در مجتمع‌های دیگر به نصب و راه‌اندازی تجهیزات پتروشیمی بپردازند.

وی ادامه داد: تحریم‌های آمریکا و شیوع ویروس کرونا، سبب شد تا روند نصب ماشین‌آلات مجتمع پتروشیمی لردگان با مشکل جدی مواجه شود اما اعتماد به جوانان و نیروهای متخصص داخلی جواب داد و امروز جواب این اعتماد بهره‌برداری از مجتمع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منزوی، پتروشیمی لردگان را از بزرگترین و پرهزینه‌ترین طرح‌های این استان برشمرد و گفت: تاکنون ۷۵۴ میلیون یورو ارزی و یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح پتروشیمی لردگان از تیر ماه ۸۷ تا سال ۹۴ از پیشرفت چندانی برخوردار نشد، تصریح کرد: این در حالی است که پس از آن تامین و ورود تجهیزات و ماشین‌آلات مجتمع طی پنج سال و با سرعت قابل توجه انجام گرفت که در نوع خود یک رکورد به شمار می‌رود.

منزوی ادامه داد: یکی دیگر از رکوردهای پتروشیمی لردگان این است که این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار ایجاد شده که برای یک پتروشیمی مساحت کمی به شمار می‌رود اما نصب ماشین‌آلات به شکل مناسبی انجام گرفته و محدودیت مساحت خللی بر آن وارد نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: این مجتمع ظرفیت تولید یک میلیون تن اوره و ۷۰۰ هزار تن آمونیاک را در سال دارد که بخشی از آمونیاک تولید شده را می‎توان برای تولید دیگر محصولات در اختیار پتروشیمی‌ها و صنایع دیگر قرار دهد.

منزوی با اشاره به اشتغال ۷۰۰ نفر مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم در زمان بهره‌برداری پتروشیمی لردگان، اظهار داشت: علاوه‌بر این تعداد اشتغال، حمل و نقل محصولات تولیدی این مجتمع تحول بزرگی در رونق اشتغال بخش حمل و نقل استان شکل می‌دهد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی لردگان نیز اشاره کرد و گفت: تولید کریستال ملامین که ماده اولیه برای روکش صنایع برق و الکترونیک به شمار می‌رود یکی از طرح‌های جدید است که پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲ هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

منزوی افزود: ایجاد پارک اوره در خارج از مجتمع پتروشیمی لردگان و بازیافت دی اکسیدکربن در داخل محوطه پتروشیمی از دیگر صنایع پایین دستی به شمار می‌رود که ارزش افزوده بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به درآمدزایی پتروشیمی لردگان و تاثیر اقتصادی آن برای استان، خاطرنشان کرد: درآمدزایی این مجتمع برای شرکت گاز تنها یکی از تاثیرات اقتصادی این مجتمع به شمار می‌رود که به اندازه مصرف گاز کل استان می‌تواند برای شرکت گاز درآمدزا باشد.

به گزارش ایرنا، شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد در فاصله ۵۵ کیلومتری لردگان احداث و تجهیز شده است.

عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی لردگان از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اکنون پس از تحمل سالها تحریم و فشارهای اقتصادی در آستانه افتتاح رسمی قرار دارد.

این مجتمع به سبب دسترسی مناسب به منابع آب و گاز و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و دارای بودن زمین و موقعیت مناسب از نظر تسطیح و انجام امور زیربنایی از موقعیت مکانی مطلوبی برخوردار است.

برچسب‌ها لردگان پتروشیمی توسعه ایران جهش تولید چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی اختصاصی ایرنا پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان پتروشیمی توسعه ایران جهش تولید چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی اختصاصی ایرنا لردگان پتروشیمی توسعه ایران جهش تولید چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی اختصاصی ایرنا اخبار کنکور پتروشیمی لردگان شمار می رود ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود

احمد محمدی‌راستی گفت: برای تحقق شعار امسال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردمی" برنامه‌ریزی و تکالیفی را تعیین کرده‌ایم که یکی از برنامه‌های پیش‌رو احداث شهرک صنفی کارگاهی در اراضی خروجی شهر رزن به سمت قزوین به وسعت ۵.۵ هکتار است.

او گفت: جلسات این برنامه با مالکان که عمدتاً خُرد هستند، انجام شده و اگر همت کنیم و حمایت داشته باشیم این شهرک را ایجاد و فعال خواهیم کرد و مشاغل و تولیدی‌های خرد را به این مرکز هدایت می‌کنیم.

محمدی‌راستی با بیان اینکه توافقات لازم انجام شد و در حال تهیه نقشه تفکیکی هستیم و ظرف یک ماه آینده اقدامات اجرایی آن را عملیاتی خواهیم کرد، گفت: بسیاری از تولیدکنندگان براساس ارتباطات اجتماعی و مشاوره و استعلام‌های انجام شده آماده همکاری برای در اختیار گرفتن زمین‌های کوچک مقیاس در این شهرک هستند.

شهردار رزن در ادامه با اشاره به ماشین‌آلات خریداری شده برای شهرداری رزن گفت: به منظور تکمیل و تجهیز ماشین‌آلات و امکانات لجستیک و خدماتی برای شهرداری رزن در دوره ششم شورا و مدیریت شهری شهرداری تعداد قابل توجهی امکانات و ماشین‌آلات خریداری کردیم که ارزش ریالی فعلی آن افزون بر ۳۵ میلیارد تومان است.

محمدی‌راستی با اشاره به تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات لجستیکی مختلف خریداری شده در دوره ششم شورا برای شهرداری رزن گفت: یک دستگاه لودر سنگین به ارزش پنج میلیارد تومان، یک دستگاه کامیون جفت کمپرسی به ارزش پنج میلیارد تومان، یک دستگاه غلطک هپکو ۱۲۰ تن به ارزش سه میلیارد تومان، یک دستگاه غلطک ۸۰ سانت برای آسفالت ۱۷۰ میلیون تومان، یک دستگاه سیمی تریلر هاپردار به ارزش پنج میلیارد تومان، یک دستگاه سواری دنا برای مدیریت به ارزش ۷۶۰ میلیون تومان و یک دستگاه سیستم موبایل دانه‌بندی ماسه به ارزش پنج میلیارد تومان از جمله ماشین‌آلات و تجهیزات خریداری برای این شهرداری بوده است.

او گفت: دو دستگاه خودرو هشت تن فورس از دیگر ماشین‌آلات خریداری شده بوده که بر روی یکی از دستگاه‌های فوق تجهیزات جاروب به ارزش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و بر روی دستگاه دیگر سیستم آبیار و جدول و خیابان شور و سم‌پاش و کارواش به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نصب شده است.

شهرداری رزن گفت: در کنار آن تجهیزات کارگاه سنگ‌بری و گیوتین به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و امکاناتی، چون سیستم میکسر، بالمیل و بچینگ از دیگر موارد خریداری شده توسط شهرداری این شهر در دوره ششم شورا به منظور خدمات‌رسانی عمرانی بهتر به شهروندان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • پلاک گذاری ۵۴۵ دستگاه تراکتور در محمودآباد
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • استفاده از توان دانش بنیانی کشور بسترساز افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت و گاز
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب