Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@12:00:11 GMT

یک ایرانی سرمربی زیر ۲۱ ساله‌های سوئد شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۱۵۱۴

یک ایرانی سرمربی زیر ۲۱ ساله‌های سوئد شد

به گزارش تابناک به نقل از فرارو، پویا اسبقی مربی ایرانی – سوئدی که پیش از این با هدایت تیم فوتبال "دالکورد" سوئد نام خودش را به‌عنوان جوان‌ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال سوئد مطرح کرد، از سوی فدراسیون این کشور هدایت سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۱ سال‌های سوئد را بر عهده گرفت.

در همین ارتباط رسانه‌های سوئدی با پرداختن به این مطلب نوشتند:

پوریا اسبقی حالا با ترک "گوته بورگ" به‌عنوان سرمربی جدید تیم U-۲۱ سوئد انتخاب شد که به گفته خودش افتخار بسیار بزرگی برای او محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد با قبول شکست از ایتالیا نتوانست جواز حضور در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا در رده زیر۲۱ سال‌ها را کسب کند و حالا با حضور اسبقی جوان می‌رود تا روز‌های جدیدی را تجربه کند.

درخصوص پویا اسبقی می‌توان گفت که او در ۲۳ سالگی فوتبال بازی کردن را کنار گذاشت و به مربی‌گری روی آورد؛ او ابتدا در سطوح جوانان و نوجوانان به فعالیت پرداخت، اما پس از مدتی سرمربی تیم رزگارد شد و توانست همراه این تیم از سطح ۶ به ۵ صعود کند.

اسبقی در سال ۲۰۱۶ پس از مدتی دستیاری در تیم دالکورد درحالی‌که فقط ۳۱ سال سن داشت سرمربی این تیم شد و جوان‌ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال سوئد شد.

وی چند ماهی را نیز به‌عنوان سرمربی باشگاه فوتبال "یفله" فعالیت کرد و سپس در ژانویه ۲۰۱۸ سرمربی "گوته بورگ شد" تا نخستین تجربه وی در سطح اول فوتبال سوئد رقم بخورد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا محمد خادم کامبوزیا پرتوی پویا اسبقی سوئد مربی ایرانی محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا محمد خادم کامبوزیا پرتوی ۲۱ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانگنیک: بایرن مونیخ با من تماس گرفته است

سرمربی تیم ملی فوتبال اتریش تأیید کرد که باشگاه بایرن مونیخ با او تماس گرفته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رالف رانگنیک که گفته می‌شود اصلی‌ترین گزینه بایرن مونیخ برای جانشینی توماس توخل در پایان فصل جاری است، در واکنش به شایعات مطرح شده در خصوص آینده حرفه‌ای‌اش و نسبت دادن او به حضور روی نیمکت باواریایی‌ها، به سایت «90minuten» اتریش گفت: تماسی از جانب بایرن مونیخ با من گرفته شد که این موضوع را به اتحادیه فوتبال اتریش اطلاع دادم.

سرمربی آلمانی تیم ملی فوتبال اتریش تصریح کرد: ما رابطه بسیار قابل اعتمادی داریم (اشاره به رابطه‌اش با اتحادیه فوتبال اتریش ). تمرکز من روی تیم ملی اتریش است. ما کاملاً روی یورو 2024 متمرکز هستیم. اینجا خیلی احساس راحتی می‌کنم و در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که به طور فشرده و ملموس به بحث‌های مطرح شده فکر کنیم.

اتریش در گروه D مسابقات یورو 2024 با تیم‌های لهستان، هلند و فرانسه همگروه است. سرمربی پیشین  هانوفر، اشتوتگارت، شالکه، هوفنهایم، لایپزیگ و منچستریونایتد در صورت توافق با بایرنی‌ها، می‌تواند پس از مسابقات یورو 2024 هدایت باواریایی‌ها را برعهده بگیرد.

رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد

تیم تحت هدایت توماس توخل قهرمانی در بوندس‌لیگا را به بایرلورکوزن تقدیم کرد و در دور دوم جام حذفی آلمان هم از گردونه رقابت‌ها حذف شد، هر چند باواریایی‌ها با راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هنوز نسبت به کسب یک جام در فصل جاری امیدوار هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمسایی: آماده بازی با ازبکستان هستیم/ لوپز: ایرانی‌ها کارشان را بلدند
  • رانگنیک: بایرن مونیخ با من تماس گرفته است
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • سرمربی پرسپولیس چه کار کند، شایعه نسازید؟
  • پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • سرمربی پرسپولیس علنی اعلام کرد؛ این ۴ ستاره را می‌خواهم!
  • اعتراف بزرگ سرمربی پرسپولیس در ۴۸ سالگی + ویدئو
  • گلایه‌های تند سیاوش اکبرپور