Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:47:01 GMT

70 درصد مشکلات اقتصادی کشور ربطی به تحریم ندارد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۱۵۵۷

70 درصد مشکلات اقتصادی کشور ربطی به تحریم ندارد

ایسنا/کرمانشاه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه به اذعان بسیاری کارشناسان اقتصادی تنها 30 درصد مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم است، گفت: برای حل 70 درصد مشکلات اقتصادی که ربطی به تحریم نداشته و ریشه در داخل کشور دارد، مدیران جسور و شجاع می خواهیم.

حجت الاسلام شمس الله جلیلیان در نشست خبری امروز (5 آذر) به مناسبت هفته بسیج با بیان اینکه بسیج از زمان پیدایش خود همواره در عرصه های سخت و دشوار گره گشای مشکلات کشور بوده گفت: بسیج همواره در خط مقدم فعالیت قرار دارد، چه در هشت سال زمان جنگ تحمیلی و چه در حال حاضر که بر خود واجب می بیند درکنار مدافعان سلامت در خط مقدم بایستد و از سلامت مردم دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارزشمند خواندن تفکربسیجی و انقلابی گفت: تفکر بسیجی و انقلابی یعنی نگاه به توانایی های داخلی و عدم چشم دوختن به دست دشمنان و هر جا که این تفکر حاکم بوده ما به پیروزی رسیده ایم. امروز هم در عرصه اقتصاد و معیشت مردم نیازمند این تفکر هستیم.

جلیلیان تاکید کرد: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی فعلی باید تفکر بسیجی داشت و دراینصورت است که می‌توانیم برمشکلات فعلی فائق بیاییم.

وی یادآور شد: به اذعان بسیاری کارشناسان اقتصادی تحریم ها تنها موجب ایجاد نهایتا 30 درصد مشکلات اقتصادی کشور است و 70 درصد این مشکلات داخلی است. وقتی اجناس مدت های طولانی در گمرک می ماند و وقتی برخی کالاها و محصولاتی که تولید داخل هستند یک شبه افزایش قیمت می یابند، اینها چه ربطی به تحریم دارد و ناشی از سوء مدیریت است.

جلیلیان یادآور شد: گرفتاری های اقتصادی کشور همین مشکلات است که عمدتا ریشه در داخل کشور دارد و آنگونه که مقام معظم رهبری هم تاکید کردند برای رفع همه آنها راهکار هم هست، اما جرات و شهامت اجرا نیاز دارد که باید مسئولین در خود ایجاد کنند.

وی گفت: کشور امروز به تفکر بسیجی نیاز دارد، تفکری که با بصیرت تشخیص می دهد که اولویت های امروز کشور چیست. امروز باید تمرکز را بگذاریم بر رفع مشکلاتی معیشتی مردم و در کنار این تلاش کنیم تا بصیرت مردم افزایش پیدا کند.

جلیلیان تصریح کرد: در شرایط امروز همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند مبارزه با ویروس کرونا و تامین معیشت مردم اولویت اصلی کشور است و در همین راستا بسیج هم حفظ و تامین جان و نان مردم را اولویت خود قرار داده و با تمام توان در این زمینه فعالیت می کند.

این مسئول در ادامه در تشریح برخی خدمات بسیج در استان، گفت: طی مدت شیوع کرونا 200 هزاربسته معیشتی به ارزش 51 میلیارد تومان میان نیازمندان توزیع شده  و 15 هزار بسته نیز اخیرا در حال توزیع است.

جلیلیان به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز اشاره کرد وافزود: در این طرح 76 مسجد خدمات حقوقی رایگان را در اختیار مردم قرار می دهند.

وی به آزادی 41 زندانی جرائم غیرعمد توسط بسیج در طول هفته بسیج اشاره کرد وافزود: همچنین طی این هفته 50 هزار ماسک رایگان میان نیازمندان و 500 کیسه آرد رایگان میان نیازمندان روستایی توزیع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا تحريم درصد مشکلات اقتصادی اقتصادی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در مقوله تولید، رمز عبور از چالش‌های اقتصادی است

منتخب مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با اشاره به رویکرد مجلس آینده برای تحقق شعار سال، گفت: مشارکت مردم در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی امیدآفرین و قدرت اجتماعی تولید می‌کند. - اخبار استانها -

محمد امیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی رهبری معظم انقلاب، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همه سال‌ها با درایت و دقت و ارزیابی و نیازسنجی که از وضعیت دارند، شعار سال را هدف‌گذاری می‌کنند.

وی افزود: یکی از معضلاتی که در دهه 90 در کشور داشتیم مسائل اقتصادی بود که این چالش‌های اقتصادی زندگی و معیشت مردم را با چالش روبه‌رو کرد.

منتخب مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، گفت: راه رهایی از این مشکلات که بخش عمده آن ناشی از تحریم‌های ضالمانه است، جهش تولید و اعتماد به مردم است که در چند سال گذشته رهبری انقلاب به درستی به این مسئله تاکید داشتند.

امیر گفت: اکنون باید در مجلس و جامعه ریل‌گذاری و هدف‌گذاری به سمتی باشد که در مقوله تولید جهش ایجاد شود و این مستلزم این است که قوانین لازم از سوی مجلس با همکاری دولت تدوین شود که روح این قانون باید مردم باور باشد.

منتخب مجلس دوازدهم گفت: روح انقلاب ما، مردمی است و علت ایجاد و باقیه نظام حضور و مشارکت مردم است و نه در اقتصاد، بلکه در سایر عرصه‌ها نیاز به حضور مردم داریم و در هر عرصه مثل‌دفاع مقدس مردم را باور داشتیم و به صحنه آوردیم موفق شدیم و این رمز عبور از مشکلات است.

وی بیان کرد: مقوله تولید نیز از این رهیافت مستثنی نیست و با مشارکت مردم امکان پذیر است و این مش مشارکت مردم در دنیا هم متداول است.

امیر گفت: باید مردم را توانمند سازیم و به آنها اعتماد کنیم و در بسیاری از کشورهای دنیا تصدی‌گری دولت به جز در امور حیاتی، در سایر امور کاهش یافته است و ثروت و تولید به نسبت مساوی باید بین مردم توزیع شود و این مشارکت تولید سرمایه اجتماعی و قدرت مردمی ایجاد می‌کند.

این نماینده جوان خوزستان در مجلس دوزادهم تاکید کرد: باید تلاش کنیم شعار سال به شکل حداکثری محقق شود و این همدلی و همراهی قوا به‌ویژه دولت را می‌خواهد و متاسفانه در بعضی سال‌ها نتوانستیم در تحقق شعار سال خوب عمل کنیم که این به ضرر حرکت کشور است.

انتهای پیام/341/

دیگر خبرها

  • تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد
  • بانک‌ها در رسیدگی به مشکلات نیازمندان استان بوشهر مشارکت کنند
  • بروکراسی اداری، مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور
  • تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • مشارکت مردم در مقوله تولید، رمز عبور از چالش‌های اقتصادی است
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • افزایش تولیدملی با مشارکت مردم مهمترین راه رفع مشکلات اقتصادی است
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • مردم و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کمر همت ببندند