Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یک بررسی سالیانه درباره تروریسم، تروریسم راست افراطی در انگلیس و سایر کشورهای غربی به طرز چشمگیری رشد کرده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « inews»، بر اساس یک بررسی سالیانه درباره تروریسم، تروریسم راست افراطی در انگلیس و سایر کشورهای غربی به طرز چشمگیری رشد کرده است .

 

در گزارش منتشر شده در این زمینه آمده است: انگلیس سومین کشوری است که بیشترین تعداد رویدادهای تروریستی راست افراطی را در طول دو دهه گذشته در جهان تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نظرسنجی جهانی تروریسم  که توسط یک اتاق فکر مستقل انجام شده  است افزایش 250 درصدی حملات تروریستی با انگیزه سیاسی توسط اعضای راست افراطی در سراسر اروپا ، آمریکای شمالی و استرالیا از سال 2014 را نشان می دهد .

 

بر اساس این نظرسنجی مرگ و میر ناشی از تروریسم راست افراطی در دوره مشابه بیش از 700 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

پس از اینکه قتل 51 نفر در تیراندازی های مساجد کریستچرچ در نیوزیلند  توانایی تروریست ها در حمایت از ایدئولوژی راست افراطی را نشان داد موسسه اقتصاد و صلح (IEP) هشدار داد که تیراندازی های کریستچرچ نشان دهنده یک الگوی کلی از سرعت بالاتر کشتارها و برنامه ریزی حملات افراطی  در کشورهای غربی است.

 

در انگلیس  از سال 2002 تاکنون 35 مورد از این حملات رخ داده است  و انگلیس  سومین کشور پس از آمریکا و آلمان در این زمینه است.

 

بر اساس این گزارش تروریسم راست افراطی سال گذشته 46 درصد از حوادث غرب را تشکیل داد و تعداد حملات سالیانه از یک حمله در سال 2010 به 49 مورد در سال 2019 افزایش یافته است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: راست افراطی اروپا تروریسم تروریسم راست افراطی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، کارکنان معترض فرودگاه هیثرو می‌گویند اعتصاب خود را از ۱۸ اردیبهشت آغاز خواهند کرد. پیش از آنان نیز کارکنان بخش سوخت گیری فرودگاه اعلام کردند به مدت ۷۲ ساعت دست از کار خواهند کشید.
اتحادیه کارکنان فرودگاه هیثرو مقامات این فرودگاه را به بی توجهی به خواست کارکنان متهم و اعلام کردند در حالی که مدیران از پاداش‌های کلان بهره می‌برند حاضر نیستند به حد اقل نیاز‌ها و خواسته‌های کارکنان توجه کنند.
این چندمین بار در دو سال اخیر است که کارکنان هیثرو، بزرگترین فرودگاه اروپا در اعتراض به آنچه که بی توجهی به خواست کارکنان خواندند دست به اعتصاب می‌زنند.
بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس به ویژه پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت با سرعت بیشتری رو به افزایش گذاشته است.

 

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • برتری 1-0 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل کریم بنزما (لیگ قهرمانان اروپا - 2014/4/23) / فیلم
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم