Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: اجرای استاندارد آسانسورهای هیدرولیک از ابتدای اردیبهشت سال آینده در تمام بخش‌های عمومی و خصوصی اجباری می‌شود.

«محمدرضا زارع بنادکوکی» افزود: در گذشته استفاده از آسانسور بیشتر مخصوص بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و تجاری بزرگ، شرکت‌ها و دوایر دولتی و خصوصی و همچنین برج‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه بود ولی امروز استفاده از این وسیله مفید و ایمن عمومیت بیشتری یافته و حتی در برخی از مناطق روستایی و ساختمان‌های یک طبقه نیز رایج شده است که دارا بودن تاییدیه ایمنی معتبر برای ادامه کار آنها، امری ضروری به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در استان یزد همانند دیگر مناطق کشور، علاوه بر نصب آسانسورهای کششی، استفاده از آسانسورهای هیدرولیک نیز بسیار رایج است، افزود: در همین راستا نیز دریافت تاییدیه ایمنی برای آسانسورهای هیدرولیک نیز بر مبنای تاریخ صدور پروانه یا سایر مجوزهای قانونی برای ساختمان، از ابتدای اردیبهشت سال آینده به صورت اجباری به اجرا در می‌آید.

این مسئول که در جمع شورای معاونین و روسای دوایر این اداره کل سخن می‌گفت، تاکید کرد: با توجه به اهمیت ایمنی و اطمینان استفاده از آسانسور،  اخذ تأییدیه ایمنی برای آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های تازه‌ساز الزامی است چرا که صدور گواهی پایان‌کار برای بنا و ساختمان، منوط به ارائه تأییدیه آسانسور به شهرداری‌هاست.

مدیر کل استاندارد استان یادآور شد: اعتبار تأییدیه‌های ایمنی صادر شده برای آسانسورها، یک ساله است و انجام بازرسی و اخذ تأییدیه ادواری به منظور اطمینان از تداوم شرایط ایمن در آسانسور امری ضروری است. ضمن این که مسئولیت اخذ تأییدیه ادواری با مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان‌هاست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، زارع بنادکوکی در پایان گفت: عموم مردم می‌توانند هنگام استفاده از آسانسور به شناسه نصب شده در داخل کابین توجه کرده و  کد ۱۰ رقمی موجود را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا از اصالت شناسه و صحت عملکرد آسانسور مطمئن شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مدير كل استاندارد يزد استاندارد اجباری آسانسور استفاده از آسانسور ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه

شریفی گفت: در طرح آموزش ایمنی و ترافیک  حدود ۳۰۰ دانش آموز روستا‌های آغجه کهل، مردق و تازه کند قشلاق با مسائل ایمنی و ترافیک آشنا شدند و روش‌های صحیح سوار شدن به ماشین، موتورسواری، عبور از عرض جاده‌ها، علایم راهنمایی و نحوه بستن کمربند ایمنی را آموزش دیدند.

وی هدف از اجرای این برنامه آموزشی را ارتقای فرهنگ ترافیک و آموزش ایمنی و ترافیک به دانش آموزان دانست و افزود: علاوه بر دانش آموزان حدود ۱۵۰ نفر از اولیای آنها نیز در این دوره‌ها شرکت کردند.

شریفی گفت: به منظور فرهنگ سازی برای استفاده از کلاه ایمنی برای ۱۰۰ نفر از موتورسواران دارای گواهینامه کلاه ایمنی هدیه داده شد.

وی اضافه کرد: این طرح با مشارکت راهداری، پلیس راه و آموزش و پرورش مراغه اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج قزوین
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج - قزوین
  • اجرای ده‌ها طرح عمرانی فعال راهداری در استان مرکزی
  • اجرای ۵۶ طرح عمرانی فعال در حوزه راهداری
  • اجرای طرح نظارت و کنترل از بیش از هزار جایگاه عرضه سوخت
  • خودرو‌های داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • نانوایی ها نان ساده پخت کنند/ نان کنجدی اجباری نیست
  • تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند