Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:06:59 GMT

پروازهای تهران- نجف از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۱۷۰۰

پروازهای تهران- نجف از سرگرفته شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا شرکت هواپیمایی قشم در اطلاعیه جدید اعلام کرد: پروازهای هواپیمایی قشم ‌در مسیرهای تهران- نجف- تهران و مشهد- نجف- مشهد در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه با حفظ پروتکل های بهداشتی در پرواز، مجددا برقرار شد.

بر این اساس شرایط پذیرش مسافرین در مسیر های منتهی به کشور عراق، همراه داشتن تست منفی pcr برای مسافرین بالای ۱۲ سال و کودک بدون همراه _ (کلیه آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت (دولتی و خصوصی) ترجمه شده  به زبان انگلیسی و ممهور به مهر آزمایشگاه) با مدت زمان اعتبار نتیجه تست ۷۲ ساعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین نتیجه آزمایش مورد اشاره، علاوه بر ارائه در فرودگاه های مبدا می بایست در فرودگاه های مقصد، به انضمام فرم های خود اظهاری (غربالگری) که توسط مسافرین در طول پرواز تکمیل شده اند، به مراجع ذی صلاح ارائه شود. 

ارائه ویزای معتبر کاری، توریستی و... و یا گواهی اقامت اجباریست و مسافرینی که دارای گذرنامه ایرانی و کارت هویت عراقی هستند مشروط به یکسان بودن تمامی مندرجات در هر دو کارت، امکان سفر به کشور عراق را خواهند داشت.

هم چنین در تمام مسیرهای منتهی به ایران،  ارائه نتیجه منفی تست PCR جهت بزرگسالان و مسافرین بالای ۱۲ سال و کودک بدون همراه الزامی است و تنها در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مسافرین ورودی در صورتی که  مسافری موفق به دریافت نتیجه تست نشده باشد، در فرودگاه مورد آزمایش قرار گرفته و تمامی هزینه ها بر عهده مسافر خواهد بود.

همچنین با توجه به اینکه شرکت های هواپیمایی، فرودگاه های کشور و دیگر نهادهای ذیربط، ملزم به رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی هستند، در صورت مشاهده موارد مشکوک، علی رغم ارائه نتیجه تست منفی PCR ، مطابق با قوانین، از پذیرش مسافر ممانعت به عمل خواهد آمد و قوانین مربوط به شرایط پاندمی کرونا اجرایی شده و تمامی هزینه های ناشی از آن، بر عهد مسافر است.

به گزارش ایرنا سازمان هواپیمایی مسافربری عراق از ۱۷ مارس امسال پرواز های عراق را برای جلوگیری از تشدید شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق در آورد و از ۲۳ ماه ژوئیه تصمیم به از سرگیری پروازها گرفت.  

تاکنون چندین بار پرواز شرکت های هواپیمایی ایرانی به شهرهای عراق متوقف شده و دوباره از سر گرفته شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان هواپیمایی کشوری عراق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نجف محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان هواپیمایی کشوری عراق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نجف محدودیت های کرونا ویروس کرونا سازمان هواپیمایی کشوری عراق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نجف محدودیت های کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید شرکت فرودگاه‌ها/ قبل از عزیمت به فرودگاه ساعت پروازها را چک کنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد که صبح امروز دچار تاخیر یا تعلیق شده بود، مجددا به حالت سابق بازگشت.

به دنبال فعال شدن پدافند هوایی کشور، صبح امروز برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد به حالت تعلیق درآمده بود.

بر اساس اطلاعات حاصله، پروازهای فرودگاه امام راه اندازی شده و پروازهای خروجی از این فرودگاه از سر گرفته شد به طوری که پرواز تهران – تفلیس ساعت ۱۰:۳۰ انجام خواهد شد و هم‌اکنون کانتر پرواز آن باز شده و صدور کارت پرواز برای مسافران از سر گرفته شده است.

پرواز رم-تهران هما هم که به خاطر بسته بودن فرودگاه امام، مهرآباد و فرودگاه جایگزین یعنی فرودگاه اصفهان در حال بازگشت به فرودگاه آنکارا بود دوباره به فرودگاه امام بازگشت و دقایقی دیگر در باند فرودگاه خواهد نشست.

پروازهای فرودگاه مهرآباد هم به حالت سابق بازگشته اما با توجه به تاخیر چندساعته در برخی پروازها، از مسافران خواسته شده قبل از عزیمت به فرودگاه، ساعت پروازها را بررسی کنند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896932

دیگر خبرها

  • پرواز رم ـ تهران به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • پرواز تهران ـ رم به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی
  • اطلاعیه جدید شرکت فرودگاه‌ها/ قبل از عزیمت به فرودگاه ساعت پروازها را چک کنید
  • بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی
  • پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد
  • پرواز‌های دبی از سرگرفته شد
  • پروازهای دبی از سرگرفته شد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد