Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، محمدرضا بازگیر خبرنگار خبرگزاری فارس در جزیره کیش در یادداشتی آورده است:

حفظ سلامت جامعه و مصون نگاه داشتن شهروندان از مخاطرات پیدا و پنهان، از مهم‌ترین وظایف کارگزاران نظام اجرایی کشور است. بر همین اساس، پس از پیدایی ویروس کرونا و همه‌گیری جهانی آن در اواخر سال گذشته، ستاد ملی مقابله با کرونا طی دستور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور شکل گرفت و در این مدت سعی در مدیریت بحران و کنترل شیوع این ویروس خطرناک داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تائید و صحه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تبعیت قانونی و شرعی از مصوبات این ستاد و تصریح معظم‌له به اینکه ایشان هم خود را مقید به مصوبات این مرجع قانونی می‌داند، راه را بر دوگانگی و چندگانگی و برداشت های متغیر و متنوع بست.

هم‌زمان با شیوع موج سوم کرونا، با تقسیم‌بندی مناطق کشور به سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد، به فراخور حال تصمیماتی برای هر یک از این شرایط اتخاذ شده و خوشبختانه عموم مردم نیز خود را با آن وفق داده‌اند.

در چنین شرایط خطیری، اظهار نظر گاه و بیگاه برخی نهادها و مراجع غیر رسمی و علاقه زائدالوصف در دخالت‌های نابجا و ارائه تحلیل‌های غلط و نابجا، فارغ از انگ‌زنی نابجا به مدیران اجرایی، زنگ خطری برای افزایش نگرانی افکار عمومی و انحراف اذهان مردم خوب کشورمان است که ماه‌هاست با این مشکل دست به گریبانند.

همانطور که در گزارش‌های رسمی اعلام شده، کیش در حال حاضر در وضعیت زرد قرار دارد و تعطیلی کلیه فعالیت ها، عمدتا معطوف به وضعیت قرمز و در شکل تقلیل یافته مربوط به وضعیت نارنجی است.

به‌عنوان یک فعال رسانه که سالهاست در جزیره کیش ساکن هستم، باید اذعان کرد که سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نهاد حاکمیتی جزیره کیش، از بدو شیوع کرونا تا امروز که کشوربا موج سوم کرونا دست به گریبان شده، همواره وفق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حرکت کرده و به تاکید مدیران ارشد آن سازمان، تا روز آخرنیز به تمامی مصوبات وفادار خواهد ماند. از جاده انصاف نباید خارج شد و اقدامات ارزشمند صورت گرفته را زیر سئوال برد. در این مدت طرح غربالگری گسترده ای در کیش به اجرا درآمده و پایش و رصد بیماران بطور دقیق دنبال می شود. برنامه های فرهنگی و هنری با رعایت ضوابط برگزار می شوند. صندلی های پرواز کیش ایر طبق مصوبات کشوری به ظرفیت نصف و به صورت یک درمیان فروخته می شوند. صدها هزار ماسک رایگان در پروازها و در سطح جزیره توزیع شده است.

در حوزه اطلاع رسانی هم با اجرای چندین کمپین از جمله من ماسک می زنم، جان یکدیگر و ... سعی در فرهنگ سازی حداکثری شده است.

مزید بر این موارد، مراقبه جدی برای رعایت فاصله اجتماعی و ماسک ردن اجباری در اماکن عمومی و همچنین تفکیک بخش بیماران از بیمارستان هم در این مدت اتفاق افتاده که متاسفانه در دیگر نقاط کشور شاهد آن نبوده‌ایم.

این درست نیست که  فعالیت های دلسوزانه را نبینیم و از انفعال و تعطیلی محض صحبت کنیم. با رعایت این پروتکل ها و ضوابط، بخش گردشگری و اقتصادی نیز با ظرفیتی متوسط به کار ادامه می دهد تا این شرایط تغییر کند.

پائین بودن میزان ابتلاء و تلفات در این نقطه جغرافیایی نسبت به میانگین کشور و میانگین کشورهای توسعه یافته، خود حکایت از اهتمام و تقید صورت گرفته دارد.

به مصداق آیه شریفه "ومن احیاها فکانما احیاالناس جمیعا" "هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است"،  حقا و انصافا  در این راه در جزیره کیش، برای حفظ جان هر انسان و هموطن، تلاش های ارزنده ای صورت گرفته است.

امید که همه در رعایت انصاف و تلاش فراوان در حفظ سلامتی سربلند باشند.

انتهای پیام/88060

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت مقام معظم رهبری جامعه کیش جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فرامین ولی امر مسلمین، رمز فتح قله هاست

علی محمد زنگانه عصر امروز یکشنبه ۲۶فروردین در جلسه ستاد اقامه نماز استان گلستان گفت: دلیرمردان نیرو‌های مسلح ما با اجرای درست و دقیق دستور رهبر انقلاب در خصوص تنبیه رژیم صهیونیستی موفق به انجام عملیاتی غرور آفرین و شکست قدرت پوشالی این رژیم کودک کش شدند.

او افزود: وعده صادق جمهوری اسلامی به مردم ایران منجر به تغییر موازنه قدرت در منطقه وشادمانی بیاد ماندنی مردم مسلمان جهان شد.

استاندار گلستان با اشاره به تدوین سند چشم انداز نماز استان گفت: برنامه ریزی‌های سال ۱۴۰۳ ستاد اقامه نماز بر این اساس بوده که با هم‌افزایی منجر به نتایجی مطلوب خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین به نقش بی بدیل آموزش و پرورش در امر فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: برگزاری ۴۰۰ کرسی آزاداندیشی با موضوع نماز و مهدویت ویژه دانش‌آموزان گلستانی و خانواده آنان یکی از برنامه‌های شاخص اداره کل آموزش و پرورش استان برای نسل نو بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)
  • برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان
  • هدف گذاری وزیر اقتصاد برای اجرای کامل مقررات زدایی | شناسه یکتا چه کاربردی برای صاحبان مجوز دارد؟
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزها پیش از پایان دولت
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • اجرای فرامین ولی امر مسلمین، رمز فتح قله هاست
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟