Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@18:23:45 GMT

ايران مشوق صلح در يمن است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۱۹۴۲

ايران مشوق صلح در يمن است

خبرگزاری آریا- هشام شرف تاکید کرد: حضور ایران در فرآیند سیاسی در یمن عامل کمک کننده و مشوق صلح است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری یونیوز، هشام شرف وزیر امور خارجه یمن در مقر وزارت خارجه این کشور در صنعاء با حسن ایرلو سفیر ایران در صنعاء دیدار کرد.
هشام شرف در گفتگو با خبرگزاری یونیوز تاکید کرد: «حضور ایران در فرآیند سیاسی در یمن عامل کمک کننده و مشوق صلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» وی افزود: «برخی طرف‌ها ایران را به تجهیز سلاح یمن متهم می‌کنند و می‌گویند ایران باعث تشدید درگیری است؛ از این رو حضور ایران موضع آن را برای همگان مشخص می‌کند. یمنی‌ها می‌خواهند کشورشان کشور صلح باشد و زندگی طبیعی داشته باشند و این جنگ خرابکارانه زندگی اقتصادی، اجتماعی و مالی مردم را نابود نکند.»
شرف تصریح کرد: «برای عربستان و امارات تخریب و ویرانی یمن مهم نیست، بر عکس ایران می‌خواهد، صلح و زندگی طبیعی به یمن بازگردد.» وی گفت: «حضور ایران در پرونده یمن عامل ثبات و صلح است.»
شرف اظهار داشت: «قطعنامه 2216 سازمان ملل هیچ حکومتی را در صنعاء از ارتباط با جهان منع نکرده است و هیچ تحریمی وجود ندارد و تنها استفاده از سلاح در بندر‌ها تشدید می‌شود.»
وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران یکی از ابزار‌های مهم در انتقال صدای یمنی‌ها به جهان خواهد بود.» شرف گفت: «مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن تلاش می‌کند، از طریق اعلام مشترک که هنوز تکمیل نشده است، طرف‌ها را به میز مذاکره بکشاند. البته خبر‌های رسانه‌ای شده درباره اعلام مشترک تنها در حد حرف بوده و عملی نشده است.»
وزیر خارجه یمن اظهار داشت: «مواضع ثابتی وجود دارد که نمی‌توان از آن‌ها عبور کرد، از جمله توقف تجاوز به یمن، لغو محاصره و اجازه دادن به گشایش بنادر و فرودگاه‌ها که هیچ قطعنامه بین المللی (بسته بودن) آن را تایید نمی‌کند. افزون بر آن بهبود اوضاع اقتصادی و پرداخت دستمزد کارمندان است. این‌ها چراغ سبز به برقراری صلح است.»
هشام شرف همه یمنی‌ها را به «برقراری صلح ملی و مشارکت نکردن در ویرانی یمن» دعوت و ابراز امیدواری کرد، «جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و بارزی در این خصوص ایفا کند.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران مشوق صلح حضور ایران هشام شرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان؛ مهد زیبایی‌های طبیعی ایران + فیلم

استان گیلان، مهد زیبایی‌های طبیعی ایران زمین است و در مناسبت‌های مختلف به خصوص در تعطیلات نوروزی در انتظار حضور گردشگران و طبیعت‌گردان از اقصی نقاط کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فیلم| اینجا؛ نیاگارای ایران است
  • تشریح مشوق‌های قانونی سربازان وظیفه از زبان معاون فراجا | جزئیات کسر خدمت و معافیت ها
  • گلستان از امن ترین استان های کشور است/تشریح مشوق های قانونی برای سربازان وظیفه
  • گیلان؛ مهد زیبایی‌های طبیعی ایران + فیلم
  • (ویدیو) اینجا؛ نیاگارای ایران است
  • تصاویری از بارش عجیب برف در یک استان ایران
  • (ویدیو) فرامرز اصلانی در ایران دفن می‌شود؟
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری در زهک
  • ویدیو/ گل اول ایران به ترکمنستان توسط قایدی