Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در دیدار با مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای و فرمانده مرزبانی استان با تاکید بر لزوم رصد و بررسی دقیق تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها گفت: حریم و بستر رودخانه‌ها به دلیل اینکه جزو اراضی مرغوب و با ارزش افزوده بالا تلقی می‌شوند، همواره مورد طمع افراد سودجو بوده و این موضوع ضرر‌های جبران ناپذیری به منابع ملی وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: یکی از تکالیف و اولویت‌های دستگاه قضایی حفظ حقوق عامه و بحث پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تجاوز افراد فرصت طلب به حریم رودخانه‌ها است و قوه قضائیه به هیچ عنوان اغماضی در این خصوص نخواهد کرد.

خلیل اللهی افزود: بر همین اساس دستگاه قضایی و دادگستری کل آذربایجان شرقی با هرگونه دخل و تصرف غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها قاطعانه برخورد می‌کند.

او گفت: حفظ حقوق عامه و مقابله با افراد فرصت طلب بدون همکاری نهاد‌های مسئول امکان پذیر نیست و همه دستگاه‌ها در خصوص رعایت این مساله مکلف هستند.

 غفارزاده مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت رودخانه‌ها و مسیل‌های آسان به ویژه در شهرستان جلفا و نحوه تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط را ارائه کرد.

 غفارزاده با اشاره به ضرورت رعایت ملاحظات حفاظتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها گفت: حد بستر و حریم رودخانه پرآب ارس در محدوده شهرستان جلفا تعیین و عملیات رپرگذاری آن نیز انجام شده است.

او ضرورت دیواره سازی رودخانه ارس برای حفاظت و جلوگیری از فرسایش ساحل آن را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: این موضوع از لحاظ رعایت حسن همجواری با کشور‌های همسایه و تمامیت ارضی کشور حائز اهمیت فراوان است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصرف غیر قانونی دستگاه قضایی آذربایجان شرقی حریم رودخانه رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۳میلیون تردد نوروزی خودرو در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین امسال، ۱۳میلیون تردد خودرو در راه‌های ارتباطی استان ثبت شده است. 

وی افزود: در ۱۲ روز از اجرای طرح نوروزی امسال، تردد در راه‌های استان ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این تعداد تردد خودرو توسط ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در راه‌های استان ثبت شده است، گفت: آمار تردد ورودی آذربایجان شرقی در این مدت ۸۳۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه و آمار تردد خروجی استان ۷۵۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: پرترددترین راه‌های ارتباطی استان در این ایام، مسیر رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهید کسایی (تبریز- باسمنج)، تبریز- ایلخچی و صوفیان - تبریز است.

علیزاده، با بیان اینکه آمار تردد خودرویی در استان به نزدیکی به پایان تعطیلات نوروزی روند افزایشی به خود می‌گیرد، ادامه داد: در این ایام بیشترین ورودی‌ها به استان از مسیر‌های آزادراه تبریز- زنجان، میاندوآب- ملکان و نیر- سراب انجام شده است.

وی یادآور شد: در ۱۲ روز از اجرای طرح نوروزی راهداری، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری آذربایجان شرقی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری ۱۵۳ هزار و ۳۰۰ مسافر را در داخل و خارج استان جابجا کرده است.

دیگر خبرها

  • صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی
  • شش فوتی در تصادفات شهری ایام نوروز در آذربایجان شرقی
  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • فروپاشی پل بالتیمور در پی برخورد کشتی
  • برخورد قانونی با متصرفان طبیعت در اشنویه
  • ثبت ۱۳میلیون تردد نوروزی خودرو در آذربایجان شرقی
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی