Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای تیم انتقالی جو بایدن قصد دارند حدود ۲۰ نشست با روسای نهادهای فدرال و وزارتخانه‌‎ها برگزار کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پس از آنکه اداره خدمات عمومی دولت آمریکا رسما مجوز آغاز روند انتقال قدرت به تیم جو بایدن را صادر کرده است، اعضای تیم انتقالی رئیس جمهور منتخب آمریکا حدود 20 نشست را با روسای نهادهای فدرال و اداره ها و وزارتخانه ها تنظیم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، امیلی مورفی رئیس اداره خدمات عمومی دولت آمریکا که از سوی ترامپ منصوب شده است، با ارسال نامه‌ای برای بایدن به وی اطلاع داده است که دولت ترامپ آماده آغاز رسمی روند انتقال قدرت است.

بایدن: اگر ترامپ بخواهد با او دیدار می‌کنممهمترین برنامه‌های بایدن در 100 روز نخست کاری

 

این اقدام دو هفته پس از آن صورت می گیرد که رسانه های جریان اصلی آمریکا جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات جنجالی نوامبر معرفی کرده‌اند ولی ترامپ تاکنون حاضر به پذیرش شکست نشده است.

یک مقام رسمی تیم انتقال قدرت بایدن در این باره گفت: برخی اعضای تیم انتقالی بایدن با نهادهای فدرالی که قرار است عملکرد آنها را بررسی کنند، تماس گرفته‌اند. حدود 20 نشست با روسای این نهادها و اداره های فدرال تنظیم شده ست. پیش بینی می شود طی روزهای آینده نیز حدود 20 نشست دیگر تنظیم شود.

وی افزود: تماس اولیه با کارکنان نهادهای فدرال، مثبت و ثمربخش و مفید بوده است. بیشتر این تماس ها به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا غیر حضوری و از راه دور بوده است.

قانون فدرال همه نهادهای دولتی را ملزم می کند تا حتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری هم برای انتقال قدرت آماده باشند.

ترامپ که تقریبا از پیروزی مجدد خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 مطمئن بود، آمادگی کمتری برای انتقال موفقیت آمیز قدرت داشته است.

تیم بایدن روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم امیلی مورفی استقبال کرده است.

یوهانس آبراهام مدیر اجرایی تیم انتقالی بایدن با انتشار بیانیه‌ای گفت: تصمیم امروز یک اقدام لازم برای آغاز مقابله با چالش هایی است که این کشور با آن روبرو است، از جمله تحت کنترل درآوردن شیوع ویروس کرونا و بازگرداندن اقتصاد به مسیر اصلی اش.

وی در ادامه افزود: این تصمیم نهایی یک اقدام مشخص اداری بوده تا رسما روند انتقال قدرت با نهادهای فدرال آغاز شود. طی روزهای آینده، مقام های انتقال قدرت دیدار با مقام های فدرال را آغاز خواهند کرد تا درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا، مسائل امنیت ملی و درک کامل از تلاش های دولت برای تضعیف نهادهای دولتی مذاکره کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اعضای تیم انتقالی نهادهای فدرال انتقال قدرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی قوانین دادرسی فدرال آمریکا را ضربه فنی کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یک هیئت قضایی فدرال در آمریکا در تلاش است قوانینی را پیش‌نویس کند که بر اساس آن دادگاه‌‌ها باید درستی و موثق بودن شواهد دادرسی تولیدشده توسط هوش مصنوعی را بررسی کنند.

در جلسه استماع کمیته مشورتی قضایی ایالات متحده که برای بررسی قوانین دادرسی در حوزه هوش مصنوعی برگزار شد، دانشمندان علوم رایانه‌ای و دانشگاهیان درباره خطرات استفاده از هوش مصنوعی برای دستکاری ویدیو‌ها و تصاویر و ایجاد «جعل عمیق» که می‌تواند محاکمه‌ها را بی‌اعتبار کند، صحبت کردند.

ریچارد سالیوان، قاضی منطقه‌ای نیویورک از اعضای حاضر در این جلسه  گفت: «به نظر من اوضاع آنقدر‌ها هم که می‌گویند بحرانی نیست و قضات هم ابزار‌هایی برای مقابله با این موضوع در اختیار دارند.»

این قاضی همچنین اشاره کرده است که چطور تا کنون به طور جدی و گسترده از قضات خواسته نشده است که شواهد و مستندات تولیدشده توسط هوش مصنوعی را از پرونده‌ها حذف کنند. تنها مورد شناخته‌شده تا کنون، مربوط به یک ویدیوی ساخته‌شده با هوش مصنوعی بود که یک قاضی دادگاه ایالت واشینگتن ماه گذشته آن را در یک پرونده قتل بررسی کرد.

جان رابرتز، قاضی دیوان عالی ایالات متحده نیز در گزارش سالانه خود در ۳۱ دسامبر به مزایای بالقوه هوش مصنوعی برای طرفین دعوی و قضات اشاره کرده و گفته بود که قوه قضاییه باید کاربرد‌های مناسب آن را در دعاوی در نظر بگیرد.

کمیته مسئول بررسی شواهد در دادگاه‌های ایالات متحده در تلاش است تا دریابد که چگونه می‌توان از هوش مصنوعی در مراحل قانونی استفاده کرد و پیشنهاد‌ها را بررسی می‌کند. یکی از پیشنهاد‌ها این بود که به طرفین دعوی اجازه داده شود تا مدارک مشکوک به «جعل عمیق» را به چالش بکشند، اما این پیشنهاد غیرقابل اجرا اعلام شد.

پیشنهاد دیگر این بود که شواهد تولید‌شده توسط ماشین باید مانند شهادت یک کارشناس انسانی مورد موشکافی قرار بگیرد، اما با این پیشنهاد نیز مخالفت شد، چون قضات حاضر در جلسه معتقد بودند که چنین قانونی به وکلای مدافع اجازه می‌دهد هر گونه مدرک دیجیتال را بدون اینکه دلیلی برای زیر سؤال بردن آن وجود داشته باشد، به چالش بکشند که در نتیجه روند پیگرد قانونی را مختل خواهد کرد. دلیل دیگر مخالفت این بود که به دلیل غیرشفاف بودن الگوریتم‌ها، این خطر وجود دارد که حقوقدانان نتوانند شواهد تولیدشده توسط هوش مصنوعی را به چالش بکشند.

هیئت هشت نفرۀ این جلسه که مسئول تهیه پیش‌نویس اصلاحات مربوط به قوانین دادرسی فدرال بودند، در نهایت به این نتیجه رسیدند که طرفداران یک طرح پیشنهادی مرتبط با هوش مصنوعی را به هیئت تصمیم‌گیری ارائه دهند. برخی از قضات نیز این پیشنهاد را مطرح کردند که قوانین قدیمی و پیش از رونق فعلی هوش مصنوعی بازبینی شوند.

این جلسه در بحبوحه تلاش‌های گسترده دادگاه‌های فدرال و ایالتی برای رسیدگی به افزایش کاربرد هوش مصنوعی مولد و از جمله برنامه‌هایی مانند چت جی‌پی‌تی در پرونده‌های قضایی برگزار شد.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • هوش مصنوعی قوانین دادرسی فدرال آمریکا را ضربه فنی کرد