Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:37:50 GMT

آمادگی فارس برای جشنواره مجازی دهه فرهنگ و هنر

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۲۱۴۴

آمادگی فارس برای جشنواره مجازی دهه فرهنگ و هنر

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: جشن‌های پایانی سده ۱۳۰۰ با عنوان دهه فرهنگ و هنر فارس در ۱۰ رشته و ۱۰ شهرستان استان به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

صابر سهرابی در نشست امور شهرستان‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: برگزاری جشنواره مجازی دهه فرهنگ و هنرموجب شادابی و امیدآفرینی خواهد شد و هنرمندان را نیز به مردم خواهد شناساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارشاد فارس، سهرابی بیان کرد: هنرمندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ بهمن در سامانه اینجو به نشانی www.injo.ir بارگذاری کنند. این آثار در گام نخست به داوری، داوران شهرستان برگزارکننده خواهد رسید و در گام پایانی داوران استانی آثار را ارزیابی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس موضوعات این جشنواره را کرونا، کادر سلامت و چهل سالگی دفاع مقدس اعلام کرد و بیان داشت: تلاش بر این است که همه شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های میزبان بیش از پیش شناسانده شوند.

سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در هفته کتاب و کتابخوانی، بیان داشت: طی دو سال گذشته با همکاری و هم‌یاری همه اداره‌های شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی، شیراز را در جایگاه پایتختی کتاب بنشانیم و این عنوان را حفظ کنیم.

او از شهرستان اوز که در چند سال گذشته گام‌های بلندی در راستای فرهنگ کتاب‌خوانی برداشت، تقدیر کرد و عنوان داشت: این شهرستان در این چند سال اخیر همیشه در زمره ۱۰ شهر دوستدار کتاب کشور بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه بیشترین آسیب‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلات به کسب و کارهای فرهنگی و هنری وارد آمده است، شرایط امروز کشور را جنگی توصیف کرد و اظهار داشت: از یک سو فشارهای اقتصادی و از سوی دیگری همه‌گیری بیماری کرونا بر ما وارد شده است و باید با فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی، امیدآفرینی و شادابی، مردم را به سوی پل‌های سرافرازی و تندرستی رهنمون کنیم.

سهرابی همچنین به ارائه تسهیلات به کسب و کارهای هنری در قالب طرحی با عنوان تحفه اشاره کرد و گفت: پیش از این، در دو دوره، کمک‌هایی ۶ و ۱۲ میلیونی با کارمزد چهار درصد، برای کسب‌وکارهای هنری آسیب‌دیده در نظر گرفتیم و هم‌اکنون نیز تسهیلاتی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده است که در سامانه تحفه قابل ثبت است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس همچنین از رؤسای شهرستانی خواست تا نشست‌های این شورا را بر پایه سرفصل‌های چهارده‌گانه تدوین شده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار کنند و به سرانجام برسانند تا بتوان برنامه‌ریزی‌های مدونی در راستای فرهنگ‌سازی انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فرهنگ و هنر فارس مجازي فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

آیت‌الله رئیسی پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعا ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان ایران و پاکستان بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

همچنین مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است