Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالیکه نیازهای افغانستان بدلیل افزایش خشونت‌ها و همه‌گیری کرونا افزایش یافته است، جامعه سطح کمک‌هایش به افغانستان را ۳ میلیارد دلار کاهش داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشست 2 روزه ژنو برای تعیین میزان کمک‌های کشورها و سازمان‌های مالی افغانستان با کاهش 3 میلیارد دلاری سطح کمک‌ها و نیز مشروط بودن ارائه آن پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در حالیکه سطح کمک‌های تعهد شده در سال 2016 میلادی 15.2 میلیارد دلار بود، حامیان مالی افغانستان متعهد شده‌اند که در 4 سال آینده در مجموع 12 میلیارد دلار را به افغانستان کمک کنند.

گفتنی است که بسیاری از کشورها و سازمان‌ها نیز پرداخت این کمک‌ها را به پیشرفت در روند صلح، مبارزه با فساد، عدم احیای امارت اسلامی، شفافیت و حمایت از حقوق بشر مشروط کرده‌اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این میان شماری از کشورها نیز بجای تعهد 4 ساله بمدت یک سال متعهد به کمک به افغانستان شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا در نشست روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن 600 میلیون دلار برای کمک به افغانستان متعهد شده که 300 میلیون آن مشروط به پیشرفت در روند صلح و پس از بررسی این روند پرداخت می‌شود.

«رویترز» نوشت، آلمان نیز به عنوان یکی دیگر از حامیان بزرگ مالی افغانستان اعلام کرد که در سال 2021 میلادی 430 میلیون یورو (510.88 میلیون دلار) را به افغانستان کمک می‌کند و تاکید کرد که درصورت پیشرفت روند صلح به کمک‌ها ادامه خواهد داد.

این در حالی است که باوجود آغاز مذاکرات تیم‌های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان در 22 شهریور ماه، مذاکرات در بن‌بست قرار دارد و دو طرف هنوز موفق به تعیین دستورکار گفت‌وگوها نیز نشده‌اند.

کنفرانس ژنو چقدر کمک مالی به افغانستان را تعهد کرد؟اتحادیه اروپا: تلاش برای احیای امارت طالبان بر کمک‌ها به افغانستان تاثیر می‌گذارددولت افغانستان گزارش‌ها از شکست بن‌بست مذاکرات قطر را رد کردظریف: رویکرد نظامی برای برقراری صلح در افغانستان شکست خورده است

برخی کارشناسان مشروط کردن کمک‌ها به روند صلح را استفاده ابزاری از کمک‌ها دانسته و تاکید می‌کنند که حامیان مالی افغانستان باید میزان تعهد شده را بپردازند تا خدمات عمومی مانند بهداشت و آموزش در این شرایط حساس بدون وقفه ادامه یابد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان مالی افغانستان میلیارد دلار تعهد شده روند صلح کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید.

نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.

تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.

تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی